Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDi ; 1Z] Zanikający dech pod maską w zetorku

ODPOWIEDZ
Marcin Gutek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:27
Lokalizacja: Żary/Zielona Góra

[1.9 TDi ; 1Z] Zanikający dech pod maską w zetorku

Post autor: Marcin Gutek » 04 wrz 2014, 21:57

Witam

Proszę o pomoc, gdyż nie chcę jeździć po mechanikach fantastach aby mi pół auta wymienili.

Kilka razy dziennie zanika dech w piersi mojego zetorka. Ja mu w gaz o on jakby zdychał, jakby turbinę odłączyć - na biegu 4 max 60/h.

Wystarczy że wcisnę sprzęgło i przygazuję i oddech wraca - ale koniecznie muszę przygazować. Samo wciśnięcie sprzęgła nic nie daje, nawet zgaszenie auta i ponowne odpalenie też nic nie daje, po odpaleniu brak mocy, dopiero przygazówka pomaga.

Powertowałem forum, wiem że to może być problem nastawnika pompy - trza wyczyścić, przepływomierz - pitburg wymieniony na nowy ok 2.5 roku temu - oryginał z intercarsu za ok 600 zł. Proszę o diagnozę, gdyż w okolicy ciężko z fachowcami.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2014, 08:16 przez Marcin Gutek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Re: Zanikający dech pod maską w zetorku

Post autor: audki » 04 wrz 2014, 22:03

Marcin Gutek pisze:Witam

Proszę o pomoc, gdyż nie chcę jeździć po mechanikach fantastach aby mi pół auta wymienili.

Kilka razy dziennie zanika dech w piersi mojego zetorka. Ja mu w gaz o on jakby zdychał, jakby turbinę odłączyć - na biegu 4 max 60/h.

Wystarczy że wcisnę sprzęgło i przygazuję i oddech wraca - ale koniecznie muszę przygazować. Samo wciśnięcie sprzęgła nic nie daje, nawet zgaszenie auta i ponowne odpalenie też nic nie daje, po odpaleniu brak mocy, dopiero przygazówka pomaga.

Powertowałem forum, wiem że to może być problem nastawnika pompy - trza wyczyścić, przepływomierz - pitburg wymieniony na nowy ok 2.5 roku temu - oryginał z intercarsu za ok 600 zł. Proszę o diagnozę, gdyż w okolicy ciężko z fachowcami.
Kolego jeśli wchodzi w tryb awaryjny to na pewno jest jakiś błąd w Vagu, także udaj się do pierwszego lepszego mechaniora który ma Vaga i sczytaj błędy, będziesz wiedział czy to N75 czy może nastawnik czy może coś innego.
chyba ze magik munior będzie wiedział to zapewne ci napisze musisz tylko poczekać:)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 wrz 2014, 22:08

A takie podstawowe rzeczy jak filtry powietrza i paliwa wymienione były :?:
Powietrze w paliwie.
A nastepna czynność to pod vaga podpiąć się, zrobić odczyt błędów i mając pełną diagnostyke można logi zrobić.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 wrz 2014, 22:09

Marcin Gutek pisze:Powertowałem forum, wiem że to może być problem nastawnika pompy - trza wyczyścić, przepływomierz - pitburg wymieniony na nowy ok 2.5 roku temu - oryginał z intercarsu za ok 600 zł. Proszę o diagnozę, gdyż w okolicy ciężko z fachowcami.
Gdybyś miał starszy typ nastawnika ,to nie miał bym watpliwości że to on jest przyczyną ;-) ...niestety przy nowszym nastawniku indukcyjnym ,nie da się na podstawie twojego opisu ,postawić sensownej diagnozy co jest przyczyną ,bo opisane objawy nie pasują do brudnego nastawnika .Na szczęście masz nowszy osprzęt ,więc nie jezdzij po psudo -fachowcach ,tylko podjedz do kogoś kto potrafi zrobić i zinterpretować logi dynamiczne , przyczyna twoich problemów ,będzie na pewno widoczna w logach 8-) Prawdopodobnie będzie też widoczny bład ,z kórego powodu występują te objawy

Marcin Gutek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:27
Lokalizacja: Żary/Zielona Góra

Post autor: Marcin Gutek » 05 wrz 2014, 07:30

w,5 roku temu wymieniłem przepływomierz powietrza - ale zaworka N75 nigdy nie ruszałem, może na niego przyszedł czas.

Podepnę pod Vaga i nam znać jaki efekt.


pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 05 wrz 2014, 07:48

Marcin Gutek, _uwaga

Marcin Gutek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 22 sie 2009, 22:27
Lokalizacja: Żary/Zielona Góra

Post autor: Marcin Gutek » 05 wrz 2014, 08:17

Poprawione, jest ok ? czy coś jeszcze skorygować. przepraszam - pośpiech

arek25r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 24 sty 2010, 14:55
Lokalizacja: Witnica

Post autor: arek25r » 30 lis 2014, 21:56

I co wyszło bo mam ten sam problem ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lis 2014, 22:53

arek25r pisze:I co wyszło bo mam ten sam problem ?
Jaki tam problem :roll: tu nie ma problemów ,tylko drobne niedomagania ,które znajduje się góra w kilkanaście minut ...podpinasz kompa z vagiem,odpalasz najwazniejsze bloki 003,004 i 011 i jedziesz na próbę ...co niedomaga widac jak na dłoni ,a już na pewno widac przyczynę wpadania w tryb awaryjny ,czyli nagłej odcinki mocy ,co w 99% przypadków spowodowane jest problemami z ciośnieniem doładowania w dolocie i od razu mamy wywalony bład ,informujący o róznicy cisnień w dolocie ...coż tu jest skomplikowanego żeby nie dojść samemu :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl