Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] Po awarii zasilania silnik lewo pali, nie wchodz

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Raptorr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 wrz 2014, 07:52

[B3 1.8 JN] Po awarii zasilania silnik lewo pali, nie wchodz

Post autor: Raptorr » 05 wrz 2014, 08:05

A więc... Jeździłem sobie spokojnie aż niespodziewanie padły mi wskaźniki (obrotomierz, prędkościomierz, paliwa i temp.) Samochód jechał dalej, jak wyłączałem światła to wskaźniki ożywały. Samochód tego dnia mi zgasł ale odpaliliśmy go z popychu. Z racji tego, ze do domu daleko jechałem dalej.
Moje myśli alternator albo akumulator (już wiekowy).
Bez świateł, bez wskaźników dojechał w miarę normalnie pod dom (40 km)
Następnego dnia podładowałem aku i przeparkowałem samochód.
Następnie sprawdziłem aku... coś jeszcze trzyma. Alternator wykręciłem i zaniosłem do sprawdzenia - ok.
Wsadziłem alternetor... naraz świecą kontrolki u góry (temp i hamulce) oraz ładowanie (która wcześniej się nie pojawiała!)
Samochód ledwo pali, strzela w filtr powietrza i ma problemy z wejściem na jakiekolwiek obroty.

Z innych objawów - pasek piszczy jak diabli, od jakiegoś czasu nasilało się to piszczenie zwłaszcza po uruchomieniu silnika - wymieniłem na nowy i też piska :(
Radio od jakiegoś czasu sprawiało problemy (nie dało się podgłośnić powyżej połowy mocy, w końcu głos cały czas na 1% - myślałem ze końcówki mocy... ale kto wie?)

Wsadziłem sprawny aku i objawy te same.
Może pompa wody? Może świeca która poszła przy okazji? Bezpieczniki sprawdziłem wydają się ok...
Ręce mi opadły. Ktoś ma jakieś pomysły?

tomik9097
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 20 mar 2013, 21:22
Lokalizacja: LUBLIN/BIAŁOBRZEGI

Post autor: tomik9097 » 05 wrz 2014, 09:34

może pasek ci przeskoczył o parę ząbków podczas odpalania z popychu

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 wrz 2014, 10:56

Raptorr, hmm a ładowanie sprawdziłeś :?: bo jak dla mnie to ewidentny brak ładowania lub gdzieś masz jakieś kabelki pourywane.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 wrz 2014, 11:06

Zmierz napięcie jaki masz gdy silnik pracuje. Sprawdź masę silnika (idzie od skrzynki akumulatora do śruby skrzynia-silnik). Może kostka stacyjki padła, możesz podać plus bezpośrednio z akumulatora na zacisk 15 cewki zapłonowej.

Raptorr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 wrz 2014, 07:52

Post autor: Raptorr » 08 wrz 2014, 09:49

Hmmm...
Jeżeli pasek przeskoczył, to czuł bym w trasie, że coś nie halo. A raz go potem odpalałem w garażu i było ok.

Napięcie mierzyłem:
12,.5 na aku
13,5 podczas pracy silnika.

A powiedzcie, może pomyliłem kable na alternatorze?
Włożyłem alternator, ale nawet nie przekręcił bo aku padło od stania. Potem naładowałem aku i zaczął tak dziwnie palić...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 wrz 2014, 22:11

A jak piszczy nie ma smrodu czasami spod maski? przychodzi mi na myśl rozwalony tłumik drgań na kole pasowym bo nie piszczą paski ale właśnie te koło.
Kable nie mogłeś pomylić nie ma takiej opcji bo inne oczka.

Raptorr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 wrz 2014, 07:52

Post autor: Raptorr » 17 wrz 2014, 18:23

Hmmm

Odpaliłem, pojeździłem i generalnie na rozgrzanym silniku jeździ się w miarę.
Nadal świecą się kontrolki (od poziomu płynu i hamulców cały czas mrygają, a od ładowania świeci ciągle).
Ładowanie jakby było, bo stare aku daje rade.

Silnik na zimnym balansuje na granicy zgaśnięcia. Dodanie gazu powoduje zdławienie silnika i moment gaśnie, na wyższe obroty wkręca się tylko na chwilę.
Jak temp. wzrośnie do około 50-70 st obroty falują w zakresie około 200 ob/min... ale w miarę reaguje na gaz i da się jeździć. Nie gaśnie też.
Szczerze mówiąc zgłupiałem.
Oglądał to jeden znachor i kazał sprawdzić przewód od rozrusznika, czy gdzieś się nie przytarł bo to podobno zaburza obieg prądu... Jak mogłem tak sprawdziłem ale dla mnie wygląda ok.
Zapewne podjade do niego znowu, moze cos z komputera sczyta. Jakis kod bledu albo cos. Eh :)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 wrz 2014, 19:12

Raptorr pisze:Nadal świecą się kontrolki (od poziomu płynu i hamulców cały czas mrygają, a od ładowania świeci ciągle).
Bo jak świeci kontrolka ładowanie to te wyżej też zawsze będą świecić razem z nią (taki sposób miał producent aby kontrolki od płynów zapalały się po włączeniu zapłonu).

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 wrz 2014, 19:40

Raptorr pisze:Zapewne podjade do niego znowu, moze cos z komputera sczyta. Jakis kod bledu albo cos. Eh :)
nie liczyłbym na to, większość mechaników nawet nie wie jak się do tego zabrać
Raptorr pisze:Ładowanie jakby było,
bo trochę będzie przy wyższych obrotach, trochę jak przy prądnicy
Raptorr pisze: bo stare aku daje rade.
ciekawe jak długo ;-)
Jak rozumiem miernikiem nie sprawdzałeś ładowania więc dalej nic nie wiemy, a jak dla mnie to nie ma i tyle.
Jeszcze jest możliwość że ścieżki w liczniku się sfajczyły i tez będzie podobny objaw,wiem bo sam tak kiedyś miałem i też w JN'nie.

pebo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 maja 2007, 20:02

Post autor: pebo » 17 wrz 2014, 19:44

Sprawdź luz paska na alternatorze - za luźny nie daje rady, będzie piszczeć ale nie koniecznie będzie się palić, po prostu się ślizga. Sprawdź też połączenia masy - od alternatora na silnik i budę. A akumulator jaki wstawiłeś? Taki sam, większy, mniejszy? W alternatorze diody i szczotki sprawdzane?

Raptorr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 wrz 2014, 07:52

Post autor: Raptorr » 27 wrz 2014, 10:16

Słuchajcie sprawdzałem ładowanie: 13,5
Alternator był u mechanika, sprawdził, że ok. Myślę, że może się mylił...
Pasek założyłem nowy, naciąg prawidłowy.

Wczoraj wstawiłem do mechaniora, dzisiaj będę dzwonił to zobaczymy czy doszedł. Sprawdził przewody wczoraj i twierdził, że ok.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 wrz 2014, 10:44

Raptorr pisze:Słuchajcie sprawdzałem ładowanie: 13,5
no troszkę mało,pytanie czy sprawdzałeś na włączonych jakichś urządzeniach typu radio, światła itp, czy bez włączonych odbiorników

Matik06
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 17 sie 2014, 19:05

Post autor: Matik06 » 11 lis 2014, 11:15

Witam, nie mam zamiary zakładać nowego tematu bo mam podobny problem ;)

Ostatnio w mojej Audi b3 80 1.8 JN (benzyna/gaz) został wymieniony zbiornik i zakupiona nowa pompa paliwa i mam taki problem że na benzynie i na gazie odpala bardzo dobrze. Na gazie jeździ tak jak powinna lecz gdy przełączę na benzynę to zaczyna słabnąć i gaśnie pod czas jazdy. Na wolnych obrotach chodzi równo na benzynie oczywiście ale gdy wduszę gaz to zaczyna przerywać i gaśnie. I jeszcze wyje mi pompa paliwa podczas jazdy gdzie nie dawno została zakupiona nowa. Pomożecie ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 lis 2014, 11:42

Matik06 pisze:Witam, nie mam zamiary zakładać nowego tematu bo mam podobny problem ;)
no to fajnie tylko następnym razem podłącz się do tematu dotyczącego tego samego silnika co Twój :!:
A co do problemu to pompę paliwową dobrą kupiłeś :?: ,może nie wyrabia, ewentualnie sprawdź ciśnienie w układzie paliwowym.

mateusz290
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 02 gru 2014, 12:44

Post autor: mateusz290 » 02 gru 2014, 22:32

Odlacz akumulator na kilka godzin by sie wszystko zresetowalo, potem odpal na benzynie i sprawdz czy cos sie zmieni, jesli tak to wina po stronie emulatora sondy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl