Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B4 2.0 ABT] Słabe hamulce. Co wymienić?

Hauptwerke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hauptwerke » 02 mar 2008, 17:41

A co zrobić jeżeli po wymianie wszystkich klocków tarcz, płynu, pedał jest miękki i wpada głęboko...?

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 02 mar 2008, 18:10

Odpowietrzyć układ.... :roll:

Hauptwerke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hauptwerke » 02 mar 2008, 18:21

Wszystko odpowietrzone, na chwilkę było lepiej a po 100km znowu to samo...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 mar 2008, 10:46

Odpowietrz jeszcze raz porządnie układ. Jeśli sytuacja się powtórzy to do przeglądu/naprawy zaciski, korektor hamowania lub sama pompa bo może gdzieś zasysać delikatnie powietrze podczas hamowania i jak już się nazbiera to taki efekt. Ale jednak podejrzewam niedokładnie odpowietrzony układ po naprawie.

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 03 mar 2008, 18:59

Ezumaru pisze:
MorajB4 pisze:Jesli jest abs to nie ma bębnów ? bo chyba nie szły ABSy z bebnami
Trafna uwaga,nie słyszałem nigdy o ABS'ie na bębnach.Jeżeli słyszysz hałas przy hamowaniu to klocki się kończą,sprawdź też płyn i dla pewności odpowietrz układ hamulcowy.Pozdrawiam :-)
co do tych bębnów i abs-u to muszę was zasmucić robaczki, ale takie rozwiązanie istnieje i jest bardzo popularne. Może nie koniecznie w B4 ale w wielu innych autach VW i nie tylko. Tak więc nie wprowadzajcie kogoś w błąd że ABS wyklucza hamulec bębnowy.
A jeśli chodzi o problem ze słabym hamowaniem to wątpię że wymiana klocków nagle obudzi drzemiące w hamulcach moce. Trzeba zobaczyć czy na wszystkich kołach pracują zaciski (ew. cylinderki), czy działa pompa hamulcowa, czy jest wspomaganie. Przed wymianą płynu z dobrego na gorszy (tak właśnie) radzę zmierzyć w nim zawartość wody, przyczym próbkę należy pobrać z zacisku a nie ze zbiorniczka wyrównawczego.
Motyw "pojadę do sklepu i kupię całą hamownie" jest równie mądry jak tenisówki na zimę. Najpierw zlokalizować usterkę, a dopiero później pchać koszty. Co ci z nowych tarcz i klocków jeśli zacisk lub korektor stoi w miejscu? Kupisz zamontujesz w pocie czoła i dalej lipa. Klocek hamulcowy nawet jak ma grubość okładziny 2mm hamuje dość dobrze i różnica nie jest wyczuwalna dla kierowcy.

Awatar użytkownika
MiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2007, 12:01
Lokalizacja: Mrozy niedaleko MM

Post autor: MiQ » 04 mar 2008, 23:43

Witam
Hauptwerke pisze:Wszystko odpowietrzone, na chwilkę było lepiej a po 100km znowu to
samo...
U mnie były do wymiany sparciałe tylne przewody hamulcowe. Odpowietrzanie dawało tylko doraźne efekty, po parunastu dniach to samo od nowa.

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 12 mar 2008, 18:47

a powiedzcie mi czy piszac wam o wymianie pompy macie na mysli ta pompe zaraz pod zbiorniczkiem na plyn hamulcowy czy pompe ABS ? ja zalozylem hamolce przod od s2, tarcze i klocki nowe ale dalej jest slabo, pedal jest dosc miekki, plyn tez wymieniony i 2 przewody hamulcowe. teraz celuje w pompe a potem ew pozostale przewody hamulcowe

Awatar użytkownika
AUDI;*
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:11
Lokalizacja: ADAMÓW

Słabe hamulce...

Post autor: AUDI;* » 04 wrz 2014, 21:50

Podepnę śię pod temat.

W weekend postanowiłem zrzucić 4 koła i wymienić płyn hamulcowy bo nie wymieniałem a hamulce słabe,no i ... :( poprawy zero wymieniłem płyn klocki tarcze z przodu i nic przedmuchałem cały układ odpowietrzyłem jak trzeba no i jak silnik zgaszony to hamulec jest twardy a gdy odpalam robi się miękki i tak jest podczas jazdy, pierwsze naciśnięcie dość miękki hamulec i słabo hamuje a jak dwa razy przepompuje to pedał robi się twardy i czuć że auto hamuje !!

Kurde odpowietrzyłem układ i nie raz płyn nowy a hamulce nadal słabe... :/

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 04 wrz 2014, 23:43

wytłumacz to ..przeduchałem cały układ''

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 wrz 2014, 09:42

Typowy objaw zapowietrzonego układu. Odpowietrzałeś tak jak należy? Jeśli układ odpowietrzony prawidłowo to możliwe że pompka siada.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 wrz 2014, 10:48

AUDI;*, ja dla mnie to masz zapowietrzony układ jak już wspomniano wyżej.
A po drugie nie zmienia się tak płynu że spuszcza się go całkiem a potem zalewa nowym. Operację tą wykonuje się następująco: wyciągasz ze zbiorniczka tyle płynu ile się da dolewasz nowy i pompujesz z każdego koła po ok 0,5 l, ciągle dolewając nowy płyn rzecz jasna i ze 200 ml ze sprzęgła. I operacja zakończona sukcesem.

Awatar użytkownika
AUDI;*
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:11
Lokalizacja: ADAMÓW

Post autor: AUDI;* » 07 wrz 2014, 14:45

-Samochód na podstawki.

-Wszystkie koła zdjęte.

-Kalamitki odkręcone.

-Sprężarka delikatnie dmuchałem w zbiorniczek od płynu i każdą stronę pokoleji odkręcałem i spuszczałem powietrze i resztki płynu.

-Później zalałem nowym poczekałem aż układ samoczynnie się napełnił płynem i zaczęło kapać z kalamitek i wtedy operacja odpowietrzania i to nie raz, kilka razy napewno, pompowałem dolewałem, pompowałem dolewałem i tak kilka razy.



Na zgaszonym pedał twardy, odpalam silnik miękki się robi i żeby dobrze hamowało (na dotyk) to pierwsze wciśnięcie miękkie a drugie twardsze i hamowanie dużo lepsze. Kiedyś jak miałem b3 to naprawdę tam były hamulce !!! że n ie jeden nowy by śię powstydził..., i tam były bębny bez absu i było git a tu :/ lipa trochę.

Jak wlałem płyn odkręciłem kalamitki i powietrzem psiukałem to płyn nie zlatywał równomiernie do pojemników tylko od pasażera z przodu więcej było tył lewy trochę mniej prawy jeszcze mniej a przód lewy delikatnie się sączyło co blisko serwa to powinno chyba dość intensywnie lecieć. czy tak powinno być

Awatar użytkownika
FilippoAudi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie

Post autor: FilippoAudi80 » 09 wrz 2014, 19:28

podepnę się pod temat. Chodzi mi to hamulec ręczny. Z tyłu mam tarcze a ręczny słaby ponieważ łapie tylko prawa strona, z lewej wydaje mi się że coś może być z linką ale nie jestem pewny. Jak mogę ją sprawdzić albo wymienić? :) I jeszcze mam pytanie o płyn hamulcowy co ile powinno sie wymieniać? Audi mam już ponad 2 lata i płyn nie ruszany ;-)

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 04 lis 2014, 16:50

Odświeżę temacik, czy ktoś miał podobne objawy tj. Mam słabe heble przy pierwszem deptaniu jest miękki i kolejne jedno naciśnięcie lub dwa powoduje że robią się agresywne, tak samo mam i z rana drugie albo 3 wciśnięcie pedału hamulca powoduje że czuć jak auto hamuje, ale jak już się załaduje 4 osoby lub komplet do auta to ja mogę hamować oczami, gdyż cisnie w pedał i tylko folguje.... peda; hamulca nieraz potrafi opaść w dół na jakieś 3/4 skoku przy dłuższym przytrzymaniu, dojeżdzanie do świateł lub coś w tym stylu... jak będe trzymał delikatnie to powoli opada w dół lecz nie dokońca...

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 04 lis 2014, 21:41

MarcinexB4 pisze:Odświeżę temacik, czy ktoś miał podobne objawy tj. Mam słabe heble przy pierwszem deptaniu jest miękki i kolejne jedno naciśnięcie lub dwa powoduje że robią się agresywne, tak samo mam i z rana drugie albo 3 wciśnięcie pedału hamulca powoduje że czuć jak auto hamuje, ale jak już się załaduje 4 osoby lub komplet do auta to ja mogę hamować oczami, gdyż cisnie w pedał i tylko folguje.... peda; hamulca nieraz potrafi opaść w dół na jakieś 3/4 skoku przy dłuższym przytrzymaniu, dojeżdzanie do świateł lub coś w tym stylu... jak będe trzymał delikatnie to powoli opada w dół lecz nie dokońca...
A nie ubywa ci płynu hamulcowego kolego? wygląda tak jak byś miał gdzieś nieszczelność lub zapowietrzony ukl.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl