[B4 2.0 ABT] Słabe hamulce. Co wymienić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
- Lokalizacja: Lublin
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Odpowietrz jeszcze raz porządnie układ. Jeśli sytuacja się powtórzy to do przeglądu/naprawy zaciski, korektor hamowania lub sama pompa bo może gdzieś zasysać delikatnie powietrze podczas hamowania i jak już się nazbiera to taki efekt. Ale jednak podejrzewam niedokładnie odpowietrzony układ po naprawie.
co do tych bębnów i abs-u to muszę was zasmucić robaczki, ale takie rozwiązanie istnieje i jest bardzo popularne. Może nie koniecznie w B4 ale w wielu innych autach VW i nie tylko. Tak więc nie wprowadzajcie kogoś w błąd że ABS wyklucza hamulec bębnowy.Ezumaru pisze:Trafna uwaga,nie słyszałem nigdy o ABS'ie na bębnach.Jeżeli słyszysz hałas przy hamowaniu to klocki się kończą,sprawdź też płyn i dla pewności odpowietrz układ hamulcowy.PozdrawiamMorajB4 pisze:Jesli jest abs to nie ma bębnów ? bo chyba nie szły ABSy z bebnami
A jeśli chodzi o problem ze słabym hamowaniem to wątpię że wymiana klocków nagle obudzi drzemiące w hamulcach moce. Trzeba zobaczyć czy na wszystkich kołach pracują zaciski (ew. cylinderki), czy działa pompa hamulcowa, czy jest wspomaganie. Przed wymianą płynu z dobrego na gorszy (tak właśnie) radzę zmierzyć w nim zawartość wody, przyczym próbkę należy pobrać z zacisku a nie ze zbiorniczka wyrównawczego.
Motyw "pojadę do sklepu i kupię całą hamownie" jest równie mądry jak tenisówki na zimę. Najpierw zlokalizować usterkę, a dopiero później pchać koszty. Co ci z nowych tarcz i klocków jeśli zacisk lub korektor stoi w miejscu? Kupisz zamontujesz w pocie czoła i dalej lipa. Klocek hamulcowy nawet jak ma grubość okładziny 2mm hamuje dość dobrze i różnica nie jest wyczuwalna dla kierowcy.
a powiedzcie mi czy piszac wam o wymianie pompy macie na mysli ta pompe zaraz pod zbiorniczkiem na plyn hamulcowy czy pompe ABS ? ja zalozylem hamolce przod od s2, tarcze i klocki nowe ale dalej jest slabo, pedal jest dosc miekki, plyn tez wymieniony i 2 przewody hamulcowe. teraz celuje w pompe a potem ew pozostale przewody hamulcowe
Słabe hamulce...
Podepnę śię pod temat.
W weekend postanowiłem zrzucić 4 koła i wymienić płyn hamulcowy bo nie wymieniałem a hamulce słabe,no i ... poprawy zero wymieniłem płyn klocki tarcze z przodu i nic przedmuchałem cały układ odpowietrzyłem jak trzeba no i jak silnik zgaszony to hamulec jest twardy a gdy odpalam robi się miękki i tak jest podczas jazdy, pierwsze naciśnięcie dość miękki hamulec i słabo hamuje a jak dwa razy przepompuje to pedał robi się twardy i czuć że auto hamuje !!
Kurde odpowietrzyłem układ i nie raz płyn nowy a hamulce nadal słabe...
W weekend postanowiłem zrzucić 4 koła i wymienić płyn hamulcowy bo nie wymieniałem a hamulce słabe,no i ... poprawy zero wymieniłem płyn klocki tarcze z przodu i nic przedmuchałem cały układ odpowietrzyłem jak trzeba no i jak silnik zgaszony to hamulec jest twardy a gdy odpalam robi się miękki i tak jest podczas jazdy, pierwsze naciśnięcie dość miękki hamulec i słabo hamuje a jak dwa razy przepompuje to pedał robi się twardy i czuć że auto hamuje !!
Kurde odpowietrzyłem układ i nie raz płyn nowy a hamulce nadal słabe...
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
AUDI;*, ja dla mnie to masz zapowietrzony układ jak już wspomniano wyżej.
A po drugie nie zmienia się tak płynu że spuszcza się go całkiem a potem zalewa nowym. Operację tą wykonuje się następująco: wyciągasz ze zbiorniczka tyle płynu ile się da dolewasz nowy i pompujesz z każdego koła po ok 0,5 l, ciągle dolewając nowy płyn rzecz jasna i ze 200 ml ze sprzęgła. I operacja zakończona sukcesem.
A po drugie nie zmienia się tak płynu że spuszcza się go całkiem a potem zalewa nowym. Operację tą wykonuje się następująco: wyciągasz ze zbiorniczka tyle płynu ile się da dolewasz nowy i pompujesz z każdego koła po ok 0,5 l, ciągle dolewając nowy płyn rzecz jasna i ze 200 ml ze sprzęgła. I operacja zakończona sukcesem.
-Samochód na podstawki.
-Wszystkie koła zdjęte.
-Kalamitki odkręcone.
-Sprężarka delikatnie dmuchałem w zbiorniczek od płynu i każdą stronę pokoleji odkręcałem i spuszczałem powietrze i resztki płynu.
-Później zalałem nowym poczekałem aż układ samoczynnie się napełnił płynem i zaczęło kapać z kalamitek i wtedy operacja odpowietrzania i to nie raz, kilka razy napewno, pompowałem dolewałem, pompowałem dolewałem i tak kilka razy.
Na zgaszonym pedał twardy, odpalam silnik miękki się robi i żeby dobrze hamowało (na dotyk) to pierwsze wciśnięcie miękkie a drugie twardsze i hamowanie dużo lepsze. Kiedyś jak miałem b3 to naprawdę tam były hamulce !!! że n ie jeden nowy by śię powstydził..., i tam były bębny bez absu i było git a tu lipa trochę.
Jak wlałem płyn odkręciłem kalamitki i powietrzem psiukałem to płyn nie zlatywał równomiernie do pojemników tylko od pasażera z przodu więcej było tył lewy trochę mniej prawy jeszcze mniej a przód lewy delikatnie się sączyło co blisko serwa to powinno chyba dość intensywnie lecieć. czy tak powinno być
-Wszystkie koła zdjęte.
-Kalamitki odkręcone.
-Sprężarka delikatnie dmuchałem w zbiorniczek od płynu i każdą stronę pokoleji odkręcałem i spuszczałem powietrze i resztki płynu.
-Później zalałem nowym poczekałem aż układ samoczynnie się napełnił płynem i zaczęło kapać z kalamitek i wtedy operacja odpowietrzania i to nie raz, kilka razy napewno, pompowałem dolewałem, pompowałem dolewałem i tak kilka razy.
Na zgaszonym pedał twardy, odpalam silnik miękki się robi i żeby dobrze hamowało (na dotyk) to pierwsze wciśnięcie miękkie a drugie twardsze i hamowanie dużo lepsze. Kiedyś jak miałem b3 to naprawdę tam były hamulce !!! że n ie jeden nowy by śię powstydził..., i tam były bębny bez absu i było git a tu lipa trochę.
Jak wlałem płyn odkręciłem kalamitki i powietrzem psiukałem to płyn nie zlatywał równomiernie do pojemników tylko od pasażera z przodu więcej było tył lewy trochę mniej prawy jeszcze mniej a przód lewy delikatnie się sączyło co blisko serwa to powinno chyba dość intensywnie lecieć. czy tak powinno być
- FilippoAudi80
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
- Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie
podepnę się pod temat. Chodzi mi to hamulec ręczny. Z tyłu mam tarcze a ręczny słaby ponieważ łapie tylko prawa strona, z lewej wydaje mi się że coś może być z linką ale nie jestem pewny. Jak mogę ją sprawdzić albo wymienić? I jeszcze mam pytanie o płyn hamulcowy co ile powinno sie wymieniać? Audi mam już ponad 2 lata i płyn nie ruszany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Odświeżę temacik, czy ktoś miał podobne objawy tj. Mam słabe heble przy pierwszem deptaniu jest miękki i kolejne jedno naciśnięcie lub dwa powoduje że robią się agresywne, tak samo mam i z rana drugie albo 3 wciśnięcie pedału hamulca powoduje że czuć jak auto hamuje, ale jak już się załaduje 4 osoby lub komplet do auta to ja mogę hamować oczami, gdyż cisnie w pedał i tylko folguje.... peda; hamulca nieraz potrafi opaść w dół na jakieś 3/4 skoku przy dłuższym przytrzymaniu, dojeżdzanie do świateł lub coś w tym stylu... jak będe trzymał delikatnie to powoli opada w dół lecz nie dokońca...
A nie ubywa ci płynu hamulcowego kolego? wygląda tak jak byś miał gdzieś nieszczelność lub zapowietrzony ukl.MarcinexB4 pisze:Odświeżę temacik, czy ktoś miał podobne objawy tj. Mam słabe heble przy pierwszem deptaniu jest miękki i kolejne jedno naciśnięcie lub dwa powoduje że robią się agresywne, tak samo mam i z rana drugie albo 3 wciśnięcie pedału hamulca powoduje że czuć jak auto hamuje, ale jak już się załaduje 4 osoby lub komplet do auta to ja mogę hamować oczami, gdyż cisnie w pedał i tylko folguje.... peda; hamulca nieraz potrafi opaść w dół na jakieś 3/4 skoku przy dłuższym przytrzymaniu, dojeżdzanie do świateł lub coś w tym stylu... jak będe trzymał delikatnie to powoli opada w dół lecz nie dokońca...