Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Słabe hamulce. Co wymienić?

Hauptwerke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hauptwerke » 02 mar 2008, 17:41

A co zrobić jeżeli po wymianie wszystkich klocków tarcz, płynu, pedał jest miękki i wpada głęboko...?

Awatar użytkownika
MorajB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 386
Rejestracja: 07 kwie 2007, 18:19

Post autor: MorajB4 » 02 mar 2008, 18:10

Odpowietrzyć układ.... :roll:

Hauptwerke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hauptwerke » 02 mar 2008, 18:21

Wszystko odpowietrzone, na chwilkę było lepiej a po 100km znowu to samo...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 mar 2008, 10:46

Odpowietrz jeszcze raz porządnie układ. Jeśli sytuacja się powtórzy to do przeglądu/naprawy zaciski, korektor hamowania lub sama pompa bo może gdzieś zasysać delikatnie powietrze podczas hamowania i jak już się nazbiera to taki efekt. Ale jednak podejrzewam niedokładnie odpowietrzony układ po naprawie.

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 03 mar 2008, 18:59

Ezumaru pisze:
MorajB4 pisze:Jesli jest abs to nie ma bębnów ? bo chyba nie szły ABSy z bebnami
Trafna uwaga,nie słyszałem nigdy o ABS'ie na bębnach.Jeżeli słyszysz hałas przy hamowaniu to klocki się kończą,sprawdź też płyn i dla pewności odpowietrz układ hamulcowy.Pozdrawiam :-)
co do tych bębnów i abs-u to muszę was zasmucić robaczki, ale takie rozwiązanie istnieje i jest bardzo popularne. Może nie koniecznie w B4 ale w wielu innych autach VW i nie tylko. Tak więc nie wprowadzajcie kogoś w błąd że ABS wyklucza hamulec bębnowy.
A jeśli chodzi o problem ze słabym hamowaniem to wątpię że wymiana klocków nagle obudzi drzemiące w hamulcach moce. Trzeba zobaczyć czy na wszystkich kołach pracują zaciski (ew. cylinderki), czy działa pompa hamulcowa, czy jest wspomaganie. Przed wymianą płynu z dobrego na gorszy (tak właśnie) radzę zmierzyć w nim zawartość wody, przyczym próbkę należy pobrać z zacisku a nie ze zbiorniczka wyrównawczego.
Motyw "pojadę do sklepu i kupię całą hamownie" jest równie mądry jak tenisówki na zimę. Najpierw zlokalizować usterkę, a dopiero później pchać koszty. Co ci z nowych tarcz i klocków jeśli zacisk lub korektor stoi w miejscu? Kupisz zamontujesz w pocie czoła i dalej lipa. Klocek hamulcowy nawet jak ma grubość okładziny 2mm hamuje dość dobrze i różnica nie jest wyczuwalna dla kierowcy.

Awatar użytkownika
MiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2007, 12:01
Lokalizacja: Mrozy niedaleko MM

Post autor: MiQ » 04 mar 2008, 23:43

Witam
Hauptwerke pisze:Wszystko odpowietrzone, na chwilkę było lepiej a po 100km znowu to
samo...
U mnie były do wymiany sparciałe tylne przewody hamulcowe. Odpowietrzanie dawało tylko doraźne efekty, po parunastu dniach to samo od nowa.

Awatar użytkownika
ClNEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 20 sty 2007, 15:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: ClNEK » 12 mar 2008, 18:47

a powiedzcie mi czy piszac wam o wymianie pompy macie na mysli ta pompe zaraz pod zbiorniczkiem na plyn hamulcowy czy pompe ABS ? ja zalozylem hamolce przod od s2, tarcze i klocki nowe ale dalej jest slabo, pedal jest dosc miekki, plyn tez wymieniony i 2 przewody hamulcowe. teraz celuje w pompe a potem ew pozostale przewody hamulcowe

Awatar użytkownika
AUDI;*
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:11
Lokalizacja: ADAMÓW

Słabe hamulce...

Post autor: AUDI;* » 04 wrz 2014, 21:50

Podepnę śię pod temat.

W weekend postanowiłem zrzucić 4 koła i wymienić płyn hamulcowy bo nie wymieniałem a hamulce słabe,no i ... :( poprawy zero wymieniłem płyn klocki tarcze z przodu i nic przedmuchałem cały układ odpowietrzyłem jak trzeba no i jak silnik zgaszony to hamulec jest twardy a gdy odpalam robi się miękki i tak jest podczas jazdy, pierwsze naciśnięcie dość miękki hamulec i słabo hamuje a jak dwa razy przepompuje to pedał robi się twardy i czuć że auto hamuje !!

Kurde odpowietrzyłem układ i nie raz płyn nowy a hamulce nadal słabe... :/

Awatar użytkownika
Wertyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1403
Rejestracja: 02 lip 2012, 22:49
Lokalizacja: Pruszcz Gd

Post autor: Wertyn » 04 wrz 2014, 23:43

wytłumacz to ..przeduchałem cały układ''

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 wrz 2014, 09:42

Typowy objaw zapowietrzonego układu. Odpowietrzałeś tak jak należy? Jeśli układ odpowietrzony prawidłowo to możliwe że pompka siada.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 wrz 2014, 10:48

AUDI;*, ja dla mnie to masz zapowietrzony układ jak już wspomniano wyżej.
A po drugie nie zmienia się tak płynu że spuszcza się go całkiem a potem zalewa nowym. Operację tą wykonuje się następująco: wyciągasz ze zbiorniczka tyle płynu ile się da dolewasz nowy i pompujesz z każdego koła po ok 0,5 l, ciągle dolewając nowy płyn rzecz jasna i ze 200 ml ze sprzęgła. I operacja zakończona sukcesem.

Awatar użytkownika
AUDI;*
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 27 wrz 2012, 13:11
Lokalizacja: ADAMÓW

Post autor: AUDI;* » 07 wrz 2014, 14:45

-Samochód na podstawki.

-Wszystkie koła zdjęte.

-Kalamitki odkręcone.

-Sprężarka delikatnie dmuchałem w zbiorniczek od płynu i każdą stronę pokoleji odkręcałem i spuszczałem powietrze i resztki płynu.

-Później zalałem nowym poczekałem aż układ samoczynnie się napełnił płynem i zaczęło kapać z kalamitek i wtedy operacja odpowietrzania i to nie raz, kilka razy napewno, pompowałem dolewałem, pompowałem dolewałem i tak kilka razy.



Na zgaszonym pedał twardy, odpalam silnik miękki się robi i żeby dobrze hamowało (na dotyk) to pierwsze wciśnięcie miękkie a drugie twardsze i hamowanie dużo lepsze. Kiedyś jak miałem b3 to naprawdę tam były hamulce !!! że n ie jeden nowy by śię powstydził..., i tam były bębny bez absu i było git a tu :/ lipa trochę.

Jak wlałem płyn odkręciłem kalamitki i powietrzem psiukałem to płyn nie zlatywał równomiernie do pojemników tylko od pasażera z przodu więcej było tył lewy trochę mniej prawy jeszcze mniej a przód lewy delikatnie się sączyło co blisko serwa to powinno chyba dość intensywnie lecieć. czy tak powinno być

Awatar użytkownika
FilippoAudi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie

Post autor: FilippoAudi80 » 09 wrz 2014, 19:28

podepnę się pod temat. Chodzi mi to hamulec ręczny. Z tyłu mam tarcze a ręczny słaby ponieważ łapie tylko prawa strona, z lewej wydaje mi się że coś może być z linką ale nie jestem pewny. Jak mogę ją sprawdzić albo wymienić? :) I jeszcze mam pytanie o płyn hamulcowy co ile powinno sie wymieniać? Audi mam już ponad 2 lata i płyn nie ruszany ;-)

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 04 lis 2014, 16:50

Odświeżę temacik, czy ktoś miał podobne objawy tj. Mam słabe heble przy pierwszem deptaniu jest miękki i kolejne jedno naciśnięcie lub dwa powoduje że robią się agresywne, tak samo mam i z rana drugie albo 3 wciśnięcie pedału hamulca powoduje że czuć jak auto hamuje, ale jak już się załaduje 4 osoby lub komplet do auta to ja mogę hamować oczami, gdyż cisnie w pedał i tylko folguje.... peda; hamulca nieraz potrafi opaść w dół na jakieś 3/4 skoku przy dłuższym przytrzymaniu, dojeżdzanie do świateł lub coś w tym stylu... jak będe trzymał delikatnie to powoli opada w dół lecz nie dokońca...

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 04 lis 2014, 21:41

MarcinexB4 pisze:Odświeżę temacik, czy ktoś miał podobne objawy tj. Mam słabe heble przy pierwszem deptaniu jest miękki i kolejne jedno naciśnięcie lub dwa powoduje że robią się agresywne, tak samo mam i z rana drugie albo 3 wciśnięcie pedału hamulca powoduje że czuć jak auto hamuje, ale jak już się załaduje 4 osoby lub komplet do auta to ja mogę hamować oczami, gdyż cisnie w pedał i tylko folguje.... peda; hamulca nieraz potrafi opaść w dół na jakieś 3/4 skoku przy dłuższym przytrzymaniu, dojeżdzanie do świateł lub coś w tym stylu... jak będe trzymał delikatnie to powoli opada w dół lecz nie dokońca...
A nie ubywa ci płynu hamulcowego kolego? wygląda tak jak byś miał gdzieś nieszczelność lub zapowietrzony ukl.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl