Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Kopci gdy zimny.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 wrz 2014, 19:32

Nie zakładaj ori filtra tylko inny i znacznie szybciej podmienisz na inny niż wykręcanie go z głowiczki.
A powrót paliwa z pompy od razu do zbiornika podłączyć
Obrazek Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 wrz 2014, 19:47

Sagitari pisze:
Po odpaleniu widać rzeczywiście trochę powietrza, ale mechanik mówi że zawsze trochę będzie...
Tak się często dzieje, gdy wymieniany jest zawsze tylko filtr, a plastikowy zaworek przelewowy pozostaje ten sam. Warto co którąś wymianę założyć nowy, gdyż te oringi lubią "łyknać" tych bąbelków (są chyba dwa o ile dobrze pamiętam)
Powtarzam do znudzenia <ok> Jedyne co warto zrobić ,w przypadku tego filtra ,to wywalić ten nieudany wynalazek ,jakim jest ori filtr paliwa z głowiczką ,i założyć taki jaki pokazał Krzysiek 84.Problemy z powietrzem w paliwie ,kończą się z chwilą pozbycia się ori filtra

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 11 wrz 2014, 19:49

Niestety mam problem z połączeniem się z samochodem. Chyba padła mi przejściówka OBD1/OBD2. Najgorsze, że w okolicy nie ma żadnego forumowicza, który naprawde znalby się na rzeczy. Musze zamowić nowy kabel i będe próbował.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 wrz 2014, 20:39

drivtens pisze:Niestety mam problem z połączeniem się z samochodem. Chyba padła mi przejściówka OBD1/OBD2
Tam nie ma co paść ,to zwykłe kabelki ;-) za to w samym kablu ,a raczej na jego płytce i owszem ,pierwszy pada ft 232 ,ja wymieniałem to już we wszystkich kablach które posiadam :-/

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 11 wrz 2014, 20:45

MUNIOR, Właśnie zamówiłem zestaw od Viakena

http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2- ... -obd2.html

Kabel już drugi mam w ciagu 2 miesiecy. Już chińskiego badziewia mam dośc....

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 wrz 2014, 21:01

drivtens pisze:Kabel już drugi mam w ciagu 2 miesiecy. Już chińskiego badziewia mam dośc....
Pocięszę Cię ,Viaken też mi padł ;-) szybciej niż "chińczyki " ,padło w nim oczywiscie to samo co w chinczykach ...także nie ważny producent kabla ,tylko jak się nam trafi ...nowy FT 232 kosztuje kilkanaście
zł ...wiec biorąc pod uwagę cenę najtańszego kabla za ok .dwadzieścia parę złotych ,to naprawa kosztuje ok.połowę wartości takiego nowego kabla ,wiec jest raczej nie opłacalna ...ja jako że miałem kilka kabli ,to postanowiłem że je naprawię ,może nie tyle z powodów ekonomicznych ,bo kosztują raczej śmieszne pieniądze ,co dla własnej satysfakcji i żeby dojść co w nich pada 8-)

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 12 wrz 2014, 11:30

Zaskoczę Was, ale dzisiaj rano nie było takiego problemu jak normalnie. Auto nie kopciło i jechalo normalnie odrazu po odpaleniu. Troche poszarpało, ale wiadomo zimny silnik, a szarpanie trwało tylko dołownie kilka sekund. Noc dzisiaj była ciepła zobaczymy jak bedzie trochę chłodniej. Ale normalnie w takiej temperaturze już musiałby postać, więc chyba wszystko ok! <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 wrz 2014, 19:37

drivtens pisze:Zaskoczę Was, ale dzisiaj rano nie było takiego problemu jak normalnie. Auto nie kopciło i jechalo normalnie odrazu po odpaleniu.
Żadne to zaskoczenie ;-) normalne że im cieplej ,tym objawy mniej odczuwalne ...A to <ok>
drivtens pisze:Troche poszarpało, ale wiadomo zimny silnik
nie jest normalne ,nawet na zimnym silniku ,jak masz wszystko sprawne ;-) Przy sprawnych wtryskach ,nawet przy ujemnej temp.po odpaleniu ,ma chodzić równo ,bez zadnego przebierania ...no chyba że któraś ze świec jest spalona ;-) wtedy ma prawo "poprzebierać " przez chwilę

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 12 wrz 2014, 20:11

A mamy dopiero końcówkę lata, motor jeszcze się tak nie wychładza. Zresztą nawet zima nie będzie tu usprawiedliwieniem, problem na pewno będzie nawracać. Sprawny interfejsik będzie niezbędny.
Może napiszę jeszcze co nieco - w zeszłym roku korekcja wtrysków bardzo pospadała mi na minus - nie była jednak wyrównana, na jednym miałem już wyraźnie ponad -1 mg/R. Zimą potrafił mi nierówno zapalić i kojarzyłem to właśnie z wynikami z grupy 013. Mam obecnie wymienione końcówki na nowe, korekcja poprawiła się bardzo. Teraz czekam na zimę :)

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 15 wrz 2014, 19:02

Wymiana filtra nie pomogła, a przyszedł kabel więc zrobiłem screeny co dzieje się z grupą 13. Może nie znam się na rzeczy, ale powiedzcie? Czy tutaj naprawdę nie chodzi 4 wtrysk czy mi się wydaje??

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Załączam jeszcze dwa inne błędy...

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 15 wrz 2014, 19:08

Kolego, na 3 Cylku coś się dzieje a Cyl 4 to sterujący, tak więc bądz spokojny :-)

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 15 wrz 2014, 19:14

A ten błąd, nie pochodzi przypadkiem od N75?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 wrz 2014, 19:28

Ostatni wtrysk ,porażka :roll: nie trzeba tu specjalistów żeby zauważyć że znacznie odbiega od pozostałych ....mówiłem żebyś sprawdził wtryski ;-)
drivtens pisze:A ten błąd, nie pochodzi przypadkiem od N75?
A ten bład ,to bład związany z cisnieniem w dolocie ...niestety nie ma tak dobrze i wiadomo tylko że jest nie własciwe ...równie dobrze może być zbyt duże ,jak i zbyt małe 8-) N75 ,to tylko jedna z kilku mozliwych przyczyn tego błedu

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 15 wrz 2014, 19:30

MUNIOR, jak zwykle masz rację <ok> Teraz mam juz sprawny kabel więc lada dzień wykonam logi dynamiczne na 3 biegu. A po czym widzisz, że porażka? Z tego co napisał MarcinexB4, wnioskuję, że tam nie ma być żadnych wartości :P

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 15 wrz 2014, 19:55

Ostatni, miał na myśli 3 cyl, patrz maxymalny zakres od -2 do +2, u ciebie wychodzi na 2,14mg/str
Sprawdz wtryskiwacze <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl