[B4 2.3 NG] Duże spalanie.
- Bartek2516
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 maja 2014, 11:55
- Lokalizacja: Łódź
[B4 2.3 NG] Duże spalanie.
Witam otóż mam taki mały problem. Jeżdżąc mą perełka po mieście miałem spalanie 17l/100km. Nie jest to rewelacyjne wiem, ale zdążyłem się przyzwyczaić. Po jakimś czasie spalanie diametralnie skoczyło do 25l/100km. Pojechałem do gazownika , ponieważ stwierdziłem nieszczelność ( gdy stałem na światłach , po włączeniu wentylacji czułem odór gazu , wydobywający się z wentylacji ). Od razu Panu Gazownikowi kazałem wymienić filtry w parowniku , oraz ją wyregulować. Po tej regulacji spalanie sięga 20l/100km. Wiem , że jest to nietypowy silnik , nie lubi on gazu , ale czy jest jakaś możliwość zmniejszenia spalania ? I jak by ktoś mógł mi napisać jakie Wy mieliście spalanie po mieście w tej pojemności z góry byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam Bartek.
Pozdrawiam Bartek.
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
wywalić cały układ zasilania paliwem i zostawić sam gaz.
Na NG + LPG nie ma chyba innej rady.
Ten silnik po prostu nie znosi gazu i nigdy przenigdy nie będzie poprawnie pracował na 100%.
Mechaniczny wtrysk inaczej zwany zemstą Roberta Boscha z LPG to jest dramat.
Wszystko jest w miarę (powiedzmy w miarę) do pierwszego kichnięcia i pierwszego regulowania śrubą na rozdzielaczu. Potem jest tylko gorzej.
Na NG + LPG nie ma chyba innej rady.
Ten silnik po prostu nie znosi gazu i nigdy przenigdy nie będzie poprawnie pracował na 100%.
Mechaniczny wtrysk inaczej zwany zemstą Roberta Boscha z LPG to jest dramat.
Wszystko jest w miarę (powiedzmy w miarę) do pierwszego kichnięcia i pierwszego regulowania śrubą na rozdzielaczu. Potem jest tylko gorzej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jest, tylko prawdopodobnie jej koszt zbliży się do wartości niejednego Audi 80: https://audi80.pl/23-ng-zmiana-wtrys ... t89312.htmeSPe pisze:Na NG + LPG nie ma chyba innej rady.
- Bartek2516
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 maja 2014, 11:55
- Lokalizacja: Łódź
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
- Bartek2516
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 maja 2014, 11:55
- Lokalizacja: Łódź
Jak miałem zwykły gaz, to przy spokojnej jeździe palił mi w granicach 11L gazu 10L benzyny w avant quattro. W mieście ok 13lpg. Przyznam że trochę mi zajęło wyregulowanie tego, ale udało się i nie kichał i nie prychał. Grunt to nie pałować na gazie. Aktualnie wywaliłem mechaniczny wtrysk i latam na elektronicznym i na sekwencji. Jak w temacie:
https://audi80.pl/23-ng-zmiana-wtrys ... t89312.htm
Najprawdopodobniej masz ustawioną zbyt bogatą mieszankę gazu.
Do wyczyszczenia mikser ze mazi coś jak wosk. Skutek jazdy na zimnym silniku na lpg.
Parownik do czyszczenia, pewnie membrana do wymiany.
(przez to może Ci śmierdzieć gazem).
Sprawdzić jeszcze raz przewody od gazu.
Działa Ci przepustnica i sonda? Też maja wpływ na spalanie. Sprawne czujniki również. Termostat normalnie otwiera się i dogrzewa silnik?
Dobrego buta ma na lpg przy takim spalaniu? Czujesz gaz jak stoisz przy rurze wydechowej? Oczywiście przy odpalonym silniku i na lpg.
Na dzisiaj tyle pomysłów. Pomogłem?
https://audi80.pl/23-ng-zmiana-wtrys ... t89312.htm
Najprawdopodobniej masz ustawioną zbyt bogatą mieszankę gazu.
Do wyczyszczenia mikser ze mazi coś jak wosk. Skutek jazdy na zimnym silniku na lpg.
Parownik do czyszczenia, pewnie membrana do wymiany.
(przez to może Ci śmierdzieć gazem).
Sprawdzić jeszcze raz przewody od gazu.
Działa Ci przepustnica i sonda? Też maja wpływ na spalanie. Sprawne czujniki również. Termostat normalnie otwiera się i dogrzewa silnik?
Dobrego buta ma na lpg przy takim spalaniu? Czujesz gaz jak stoisz przy rurze wydechowej? Oczywiście przy odpalonym silniku i na lpg.
Na dzisiaj tyle pomysłów. Pomogłem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 06 lut 2014, 21:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Bartek2516
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 maja 2014, 11:55
- Lokalizacja: Łódź
Ogólnie dzięki Panowie za chęć pomocy Ale mam do Was takie pytanie.
Na tym zdj. widać mamy Mój parownik -
I nie wiem od czego ten jeden wąż , Ten co podaje gaz i ten ostatni nie wiadomy ( bynajmniej mi ) Oba idą do miksera.
Tylko , że na tym co podaje gaz jest śruba od regulacji dawki, która jest wkręcona maksymalnie , więc z tego co mi wiadomo nie powinna ona dostawać nawet odpowiedniej dawki gazu do jazdy , a się nie dławi ani nic... Więc według mojego myślenia gaz idzie tym "czwartym " Nie wiadomym mi wężem , może mi ktoś to wytłumaczyć ?
Na tym zdj. widać mamy Mój parownik -
I nie wiem od czego ten jeden wąż , Ten co podaje gaz i ten ostatni nie wiadomy ( bynajmniej mi ) Oba idą do miksera.
Tylko , że na tym co podaje gaz jest śruba od regulacji dawki, która jest wkręcona maksymalnie , więc z tego co mi wiadomo nie powinna ona dostawać nawet odpowiedniej dawki gazu do jazdy , a się nie dławi ani nic... Więc według mojego myślenia gaz idzie tym "czwartym " Nie wiadomym mi wężem , może mi ktoś to wytłumaczyć ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czwarty wąż to kompensacja. Nie idzie tym wężem gaz tylko małe ciśnienie powietrza, montuje się ją w samochodach z przepływomierzem klapowym gdy mikser jest za przepływomierzem, po prostu służy do niwelowania wpływu klapowego przepływomierza. W samochodach gdzie nie trzeba kompensacji komora reduktora który jest tutaj połączona wężem po prostu ma wyjście do atmosfery (tak jakby wąż był zdjęty).
Właśnie sporo osób obwinia kompensacje o całe zło w mechanicznym wtrysku. Niektórzy wywalają tarczę przepływomierz (wtedy można jeździć tylko na gazie) i odłączają kompensacje. W silnikach z kompensacją zazwyczaj montuje się miksery z małym otworem który dławi silnik.
Później może wrzucę tutaj rysunek jak ona działa (jak znajdę).
Właśnie sporo osób obwinia kompensacje o całe zło w mechanicznym wtrysku. Niektórzy wywalają tarczę przepływomierz (wtedy można jeździć tylko na gazie) i odłączają kompensacje. W silnikach z kompensacją zazwyczaj montuje się miksery z małym otworem który dławi silnik.
Później może wrzucę tutaj rysunek jak ona działa (jak znajdę).
Możliwe że czułość na reduktorze jest mocno rozkręcona i przez to jest tak mocno wkręcony register.Bartek2516 pisze:Tylko , że na tym co podaje gaz jest śruba od regulacji dawki, która jest wkręcona maksymalnie , więc z tego co mi wiadomo nie powinna ona dostawać nawet odpowiedniej dawki gazu do jazdy , a się nie dławi ani nic...
To tak jak i teraz dla mnie. Widać masz nie lekka nóżkęSzczypior14 pisze:Mi Pali 13-14 /100km benzyny
Według mnie masz na mikserze ustawioną za dużą dawkę paliwa której nie możesz zniwelować pokrętłem register. Najlepiej było by jakby gazownik wkręcił Ci śrubę w mikserze, śrubę na wężu ustawi na połowę i wtedy będziesz mógł sobie ustawić taką dawkę gazu jaką będziesz chciał. Najlepiej po pół obrotu w lewo aż stwierdzisz że jest wystarczająca. Pamiętaj że nie może być też za mała, to to też szkodzi silnikowi.aldi pisze:Możliwe że czułość na reduktorze jest mocno rozkręcona i przez to jest tak mocno wkręcony register.Bartek2516 pisze:Tylko , że na tym co podaje gaz jest śruba od regulacji dawki, która jest wkręcona maksymalnie , więc z tego co mi wiadomo nie powinna ona dostawać nawet odpowiedniej dawki gazu do jazdy , a się nie dławi ani nic...
A najlepiej zmień gazownika. Zrób zdjęcia parownika kto w necie znajdzie się jak go odpowiednio ustawić itd. Gdzie masz tą śrubkę itd.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 06 lut 2014, 21:37
- Lokalizacja: Wrocław