Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Duże spalanie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Bartek2516
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 maja 2014, 11:55
Lokalizacja: Łódź

[B4 2.3 NG] Duże spalanie.

Post autor: Bartek2516 » 30 wrz 2014, 19:27

Witam otóż mam taki mały problem. Jeżdżąc mą perełka po mieście miałem spalanie 17l/100km. Nie jest to rewelacyjne wiem, ale zdążyłem się przyzwyczaić. Po jakimś czasie spalanie diametralnie skoczyło do 25l/100km. Pojechałem do gazownika , ponieważ stwierdziłem nieszczelność ( gdy stałem na światłach , po włączeniu wentylacji czułem odór gazu , wydobywający się z wentylacji ). Od razu Panu Gazownikowi kazałem wymienić filtry w parowniku , oraz ją wyregulować. Po tej regulacji spalanie sięga 20l/100km. Wiem , że jest to nietypowy silnik , nie lubi on gazu , ale czy jest jakaś możliwość zmniejszenia spalania ? I jak by ktoś mógł mi napisać jakie Wy mieliście spalanie po mieście w tej pojemności z góry byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam Bartek. :)

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 30 wrz 2014, 23:08

wywalić cały układ zasilania paliwem i zostawić sam gaz.
Na NG + LPG nie ma chyba innej rady.
Ten silnik po prostu nie znosi gazu i nigdy przenigdy nie będzie poprawnie pracował na 100%.

Mechaniczny wtrysk inaczej zwany zemstą Roberta Boscha z LPG to jest dramat.
Wszystko jest w miarę (powiedzmy w miarę) do pierwszego kichnięcia i pierwszego regulowania śrubą na rozdzielaczu. Potem jest tylko gorzej.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 paź 2014, 09:10

eSPe pisze:Na NG + LPG nie ma chyba innej rady.
Jest, tylko prawdopodobnie jej koszt zbliży się do wartości niejednego Audi 80: https://audi80.pl/23-ng-zmiana-wtrys ... t89312.htm

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 01 paź 2014, 18:22

Tyle że nie napisałeś czego ci pali tyle Benzyny Czy LPG ?? Mi w tej chwili pali 15l/100 Km Benzyny a na pewno mam do wymiany czujnik temperatury bo na zimnym silniku świruje :mrgreen:

Awatar użytkownika
Bartek2516
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 maja 2014, 11:55
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Bartek2516 » 01 paź 2014, 20:46

No wiadomo , że gazu . :d

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 03 paź 2014, 10:58

spoko mi pali 20+ i nie narzekam :)

ale jak miałem NG (w sumie NF, ale to jeden pies) na samym gazie z wyrzoconą benzyną to palił mi tyle co 1,6 w gazie ;) Ale chwilę trwała regulacja, w sumie pół godziny :mrgreen:

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 03 paź 2014, 14:20

quattroBandit pisze:spoko mi pali 20+ i nie narzekam :)
Aż tak go pałujesz?

Awatar użytkownika
Bartek2516
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 maja 2014, 11:55
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Bartek2516 » 03 paź 2014, 20:17

A może mi ktoś wyjaśnić na czym polega wywalenie całego układu paliwowego ? :)

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 03 paź 2014, 20:18

Jak miałem zwykły gaz, to przy spokojnej jeździe palił mi w granicach 11L gazu 10L benzyny w avant quattro. W mieście ok 13lpg. Przyznam że trochę mi zajęło wyregulowanie tego, ale udało się i nie kichał i nie prychał. Grunt to nie pałować na gazie. Aktualnie wywaliłem mechaniczny wtrysk i latam na elektronicznym i na sekwencji. Jak w temacie:
https://audi80.pl/23-ng-zmiana-wtrys ... t89312.htm

Najprawdopodobniej masz ustawioną zbyt bogatą mieszankę gazu.
Do wyczyszczenia mikser ze mazi coś jak wosk. Skutek jazdy na zimnym silniku na lpg.
Parownik do czyszczenia, pewnie membrana do wymiany.
(przez to może Ci śmierdzieć gazem).
Sprawdzić jeszcze raz przewody od gazu.
Działa Ci przepustnica i sonda? Też maja wpływ na spalanie. Sprawne czujniki również. Termostat normalnie otwiera się i dogrzewa silnik?

Dobrego buta ma na lpg przy takim spalaniu? Czujesz gaz jak stoisz przy rurze wydechowej? Oczywiście przy odpalonym silniku i na lpg.

Na dzisiaj tyle pomysłów. Pomogłem?

Szczypior14
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 06 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Szczypior14 » 04 paź 2014, 08:51

Mi Pali 13-14 /100km benzyny ;-)

Awatar użytkownika
Bartek2516
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 08 maja 2014, 11:55
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Bartek2516 » 05 paź 2014, 10:25

Ogólnie dzięki Panowie za chęć pomocy :) Ale mam do Was takie pytanie.

Na tym zdj. widać mamy Mój parownik - Obrazek

I nie wiem od czego ten jeden wąż , Ten co podaje gaz i ten ostatni nie wiadomy ( bynajmniej mi ) Oba idą do miksera.

Obrazek

Tylko , że na tym co podaje gaz jest śruba od regulacji dawki, która jest wkręcona maksymalnie , więc z tego co mi wiadomo nie powinna ona dostawać nawet odpowiedniej dawki gazu do jazdy , a się nie dławi ani nic... Więc według mojego myślenia gaz idzie tym "czwartym " Nie wiadomym mi wężem , może mi ktoś to wytłumaczyć ? :D

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 paź 2014, 11:27

Czwarty wąż to kompensacja. Nie idzie tym wężem gaz tylko małe ciśnienie powietrza, montuje się ją w samochodach z przepływomierzem klapowym gdy mikser jest za przepływomierzem, po prostu służy do niwelowania wpływu klapowego przepływomierza. W samochodach gdzie nie trzeba kompensacji komora reduktora który jest tutaj połączona wężem po prostu ma wyjście do atmosfery (tak jakby wąż był zdjęty).
Właśnie sporo osób obwinia kompensacje o całe zło w mechanicznym wtrysku. Niektórzy wywalają tarczę przepływomierz (wtedy można jeździć tylko na gazie) i odłączają kompensacje. W silnikach z kompensacją zazwyczaj montuje się miksery z małym otworem który dławi silnik.

Później może wrzucę tutaj rysunek jak ona działa (jak znajdę).
Bartek2516 pisze:Tylko , że na tym co podaje gaz jest śruba od regulacji dawki, która jest wkręcona maksymalnie , więc z tego co mi wiadomo nie powinna ona dostawać nawet odpowiedniej dawki gazu do jazdy , a się nie dławi ani nic...
Możliwe że czułość na reduktorze jest mocno rozkręcona i przez to jest tak mocno wkręcony register.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 05 paź 2014, 11:38

Szczypior14 pisze:Mi Pali 13-14 /100km benzyny ;-)
To tak jak i teraz dla mnie. Widać masz nie lekka nóżkę ;-)
aldi pisze:
Bartek2516 pisze:Tylko , że na tym co podaje gaz jest śruba od regulacji dawki, która jest wkręcona maksymalnie , więc z tego co mi wiadomo nie powinna ona dostawać nawet odpowiedniej dawki gazu do jazdy , a się nie dławi ani nic...
Możliwe że czułość na reduktorze jest mocno rozkręcona i przez to jest tak mocno wkręcony register.
Według mnie masz na mikserze ustawioną za dużą dawkę paliwa której nie możesz zniwelować pokrętłem register. Najlepiej było by jakby gazownik wkręcił Ci śrubę w mikserze, śrubę na wężu ustawi na połowę i wtedy będziesz mógł sobie ustawić taką dawkę gazu jaką będziesz chciał. Najlepiej po pół obrotu w lewo aż stwierdzisz że jest wystarczająca. Pamiętaj że nie może być też za mała, to to też szkodzi silnikowi.

A najlepiej zmień gazownika. Zrób zdjęcia parownika kto w necie znajdzie się jak go odpowiednio ustawić itd. Gdzie masz tą śrubkę itd.

Szczypior14
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 06 lut 2014, 21:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Szczypior14 » 05 paź 2014, 12:35

emanuel33 pisze:
Szczypior14 pisze:Mi Pali 13-14 /100km benzyny ;-)
To tak jak i teraz dla mnie. Widać masz nie lekka nóżkę ;-)

Powiem Ci że to przy normalnej jeździe mam takie spalanie w mieście..

A jakie masz podczas normalnej jazdy bez upalania???

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 05 paź 2014, 13:10

Ostatnio wyszło mi ok 12,5L. Ale ja nie potrafię spokojnie jeździć. Musiał bym dać kobiecie samochód zatankowany do pełna i dać jej go wyjeździć. Podejrzewam że zeszła by do 10L :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl