Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Wysokie obroty!!!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
wilk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:43
Lokalizacja: Radom

[B4 2.0 ABT] Wysokie obroty!!!

Post autor: wilk25 » 08 paź 2014, 22:22

Witam.
Mam problem. Nie mogę poradzić sobie z obrotami silnika!! Wymieniłem już 2 razy nastawnik przepustnicy i nic. Wymieniłem czujnik tem. niebieski i kołnierz pod wtryskiem, membrane gazu. Na zimnym silniku jest ok lecz jak się rozgrzeje i podczas jazdy wcisnę sprzęgło to obroty nie spadają i czuć jak pedał gazu sam się rusza. i to wszystko na LPG na benzynie objawy są podobne. A czasami jest tak jak by audica dostała okresu :lol: i nie trzyma obrotów i do razu gaśnie i po chwili znowu wysokie obroty. Zauważyłem ze jak zdejmę filtr powietrza to jest lux. Czytam i czytam lecz nie mogę sobie poradzić. Jedyna nadzieja w was koledzy :mrgreen:

Audi 80 b4 ABT 94, Gaz LOVATO , stag

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 paź 2014, 23:37

Zmieniałeś czujnik położenia przepustnicy?

Może później przeniosę temat do działu silniki czterocylindrowe podejrzewam że tam częściej zaglądają fachowcy od ABT.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 paź 2014, 07:24

wilk25 pisze: Wymieniłem już 2 razy nastawnik przepustnicy i nic
a adaptację robiłeś bo zdaje się jest to konieczne po jej wymianie :?:

wilk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:43
Lokalizacja: Radom

Post autor: wilk25 » 09 paź 2014, 15:51

No ba i to zawsze robię adaptację.
Czujnik położenia przepustnicy nie wymieniałem nie wiem jak sprawdzić.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 paź 2014, 21:27

Adaptacja nie jest konieczna, ale skoro robiłeś adaptacje to i pewnie błędy zczytałeś?

Podobny problem miałem w A4 1,8 co prawda nie mono wtrysk, winowajca była przepustnica po strzale skrzywiła się i reagowała na rozszerzalność cieplną jedna strona blokowała o korpus a z drugiej przerwa to były minimalne skrzywienia nie widoczne na pierwszy rzut oka.

wilk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:43
Lokalizacja: Radom

Post autor: wilk25 » 14 paź 2014, 00:03

A może to wina czujnika zasysanego powietrza?? Jak zdejmę filtr powietrza to obroty są w porządku.
Postaram się żeby podłączyć vaga i zobaczymy czy będą błędy.
Lecz przy zimniejszej temperaturze samochód lepiej się zachowuje.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 paź 2014, 09:30

wilk25 pisze:A może to wina czujnika zasysanego powietrza?? Jak zdejmę filtr powietrza to obroty są w porządku.
Tam jest tylko czujnik temperatury powietrza. Nie sądzę aby temperatura się tak mocno zmieniała gdy zdejmiesz filtr. A po zdjęciu filtra także na gazie polepszają się obroty? Jak tak to masz źle wyregulowany gaz bo powinny się pogarszać po rozłączeniu filtra.

Sprawdzałeś "podstawę gaźnika", nie masz w niej dziury?

jarek1783
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 21 lip 2012, 23:02
Lokalizacja: Koluszki

Post autor: jarek1783 » 14 paź 2014, 19:48

No własnie ta gumowo plastikowa podstawa gaznika, u mnie ona była juz porzesiała i wymieniłem . uUmnie objawy były takie ze przepustnica sie blokowała. A co do obrotów u mnie dosc czesto na gazie jest tak ze po puszczeniu pedału gazu auto samo dodaje gazu i za chwile puszcza i jest ok. spróubuj to wymienic moze pomoze.

wilk25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 sie 2013, 12:43
Lokalizacja: Radom

Post autor: wilk25 » 14 paź 2014, 23:20

Już wymieniłem gumę i auto było tez u gazownika :-(
U mnie cięgle są wysokie obroty jak puszcze pedał gazu.

[ Dodano: 2014-10-14, 23:24 ]
aldi pisze: A po zdjęciu filtra także na gazie polepszają się obroty? Jak tak to masz źle wyregulowany gaz bo powinny się pogarszać po rozłączeniu filtra.
zdejmę pokrywę filtra jak obroty są wysokie i od razu spadają.
Nie wiem jaka może być przyczyna.

modzl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 18 sie 2013, 08:40
Lokalizacja: Łomża/Podlaskie

Post autor: modzl » 15 paź 2014, 05:07

jeżeli masz 6 pin nastawnik to odłącz bodajże 2 pin, są podpisane na wtyczce, jeżeli to nie pomoże to niebieski czujnik, radzę kupić z tych droższych

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 paź 2014, 10:49

Nic nie odłaczaj. Standart problem na gazie w motronicu 1.2.3 wywala błąd sondy i cyrkuje. Trzeba zrobic reset kompa benzynowego na przekazniku.

modzl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 18 sie 2013, 08:40
Lokalizacja: Łomża/Podlaskie

Post autor: modzl » 15 paź 2014, 22:12

Karolas123 uważasz ze takie odłączanie zasilania sterownika kilka razy w ciągu doby zdrowe jest ? chyba ze masz patent na inny reset, chetnie go bym poznał

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 paź 2014, 22:41

A w czym by miało szkodzic. Spowoduje jedynie skasowanie błednych adaptacji od gazu, bo reszta i tak jest w pamieci nieulotnej. Jak nie pasuje Ci kilka razy na dzien to zrob pstryczek i na noc odłączaj:D przy okazji zabezpieczenie antykradziejowe. Poza tym, sprawdz najpierw czy efekt bedzie Ci odpowiadał.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 paź 2014, 09:10

modzl pisze:inny reset, chetnie go bym poznał
Może to nie patent na reset ale montaż i dobre ustawienie sekwencyjnego gazu nie będzie wpływać na psucie adaptacji. Szczegół że to są duże koszta ;)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 16 paź 2014, 09:44

aldi, niewypał, że tak powiem mam troche doswiadczenia w tej dziedzinie, i aby to sprawnie działało, trzeba jakies mega szybkie wtryski i muszą być ustawione daleko od zaworów. Zacząłem to lepić, ale lepiej sprawdzał sie 1 i 2 wtryski niż 4 przy zaworach. Efektem zmarnowałem 1 kolektor ssacy i musiałem szukać nowego i nic nie osiagnełem. Szkoda zachodu, bo gaz petli w tym aucie niemiłosiernie. Czasy w idle sa lekko poniżej 1ms a po lekkim musnieciu gazu skacza do 5ms. Trzebaby to auto przerobic na full sekwencje, wtedy i na gazie i na benzynie przybyłoby nawet mocy, tylko szkoda zachodu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl