Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN] B3 1.8 JN +LPG nie równe obroty na PB

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dipson37
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 paź 2014, 18:12

[B3 1.8 JN] B3 1.8 JN +LPG nie równe obroty na PB

Post autor: dipson37 » 24 paź 2014, 18:26

Witam serdecznie , stałem się posiadaczem audi 80 B3 z silnikiem 1.8 JN wraz z instalacją gazową. Mój problem polega na tym że autko pali na LPG a na benzynie już nie, gdy odpalę go na na gazie i przerzucę na benzynę to auto nie trzyma obrotów chodzi by tak jak by pracowało na dwa cylindry a gdy wcisnę pedał gazu do końca to z trudem się wkręci ale łapie prawie maksymalne obroty. Zdarzy się ze trzyma jałowe obroty ale to są obroty na pograniczu z gaśnięciem silnika. Co zauważyłem pod maską to to że wtrysk rozruchowy został podłączony pod osobny kabel który zakończony jest wtyczką do zapalniczki ( jakaś rzeźba). Proszę o pomoc gdyż zbliża się zima a autko potrzebne.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 paź 2014, 19:22

Był niedawno temat: https://audi80.pl/-b3-80-18s-jn-nie- ... t59861.htm

Zresztą do twojego przypadku pasuje każdy temat gdzie jest problem mechanicznym wtryskiem i pracą na benzynie.

dipson37
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 paź 2014, 18:12

Post autor: dipson37 » 26 paź 2014, 10:42

udało mi się uruchomić silnik na benzynie, tzn odłączyłem wtyczkę od siwej kostki przy rozdzielaczu i teraz silnik ładnie pracuje. I tu moje pytanie czy moge tak jezdzić z odłączoną kostką czy wzrośnie spalanie ewentualnie co mam do wymiany. Pozdrawiam

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 paź 2014, 12:48

dipson37 pisze:tzn odłączyłem wtyczkę od siwej kostki przy rozdzielaczu i teraz silnik ładnie pracuje.
To jest ta 2 pinowa kostka? Jak to ona jest od regulacji składu mieszanki. Bez tego nie będziesz miał ssania. A jak źle pracował gdy silnik był ciepły to może czujnik temperatury dla ecu wysiadł.

dipson37
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 paź 2014, 18:12

Post autor: dipson37 » 26 paź 2014, 12:58

Tak to jest ta kostka, gdy odłączyłem od niej wtyczkę silnik zaczoł normalnie pracować bo gdy była podłączona to czy zimny czy ciepły nie było różnicy, a ten czujnik to jest zamontowany przy wtryskach czy gdzieś indziej bo tam też coś mam na dwa kable. A i jeszcze pytanko czy jest taka mozliwość że ta kostak od regulacji składu mieszanki może być uszkodzona?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 paź 2014, 13:12

Czujnik jest na króćcu wody idącym do chłodnicy to nie ten przy wtryskach. Najlepiej daj zdjęcie jakie masz tam czujniki bo nie mogę znaleźć który odpowiedzialny jest za ssanie.

dipson37
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 paź 2014, 18:12

Post autor: dipson37 » 26 paź 2014, 13:49

http://tufotki.pl/IlCe9#p4413548

Na drugim zdjęciu też miałem przy tym urządzeniu odłączoną wtyczkę (podpiołem ją )

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 paź 2014, 14:55

To na drugim zdjęciu to zwór sterujący podciśnieniem do podciśnieniowego regulatora wyprzedzenia zapłonu jak dobrze widzę. To też może powodować problemy z wolnymi obrotami.

A czujnik dla ECU to ten na dole króćca. Na górze masz ten bliżej głowicy (ten wysoki z brązową wtyczką) to czujnik sterujący wtryskiem rozruchowym jak się nie mylę bo w JN jest jeszcze taka pozostałość po czystym mechanicznym wtrysku.
Numeru tego na dole nie mogę znaleźć pod ten silnik. Gdybyś chciał go kupić to najlepiej wykręcić i spróbować odczytać numer który się na nim znajduje.

dipson37
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 24 paź 2014, 18:12

Post autor: dipson37 » 26 paź 2014, 15:48

Aha, czyli wykręcam tan czujnik na dole kupuje nowy i problem teoretycznie znika ? :D

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 paź 2014, 17:23

Teoretycznie tak. Zanim go wyminiesz dobrze by było skontrolować ustawienia klapy przepływomierza na analizatorze spalin.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl