Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 29 paź 2014, 18:08

Dlatego najprawdopodobniej odpuszczę sobie taki mod. Zresztą, żeby wykorzystać potencjał tych wtrysków to tak jak mówisz illusion, trzeba zmieniać bardzo dużo rzeczy, co wiąże się z kosztami. 130 KM by mnie w pełni zadowoliło <ok>

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 29 paź 2014, 19:00

16 bit AFN wtryski i około 130 powinno byc ;-)

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 29 paź 2014, 19:54

Ja tam powiem tyle że miałem okazję jeździć jeszcze na swoim zestawie w dość ciepłe dni. Fakt intercoler jest mały ale nawet dawał sobie radę. Przypomnę że mam wtryski 210 . Tak więc czy trzeba zaraz fimic robić? Napewno nie od razu ale przydało by się. Tu to by musiał się munior wypowiedzieć czy po zmianie ori intercolera na większy potrzebna jest korekta programu? Bo jak nie to najpierw można zrobić wtryski i program a w późniejszym terminie fimic wsadzić.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 paź 2014, 20:04

kamsta pisze:Tu to by musiał się munior wypowiedzieć czy po zmianie ori intercolera na większy potrzebna jest korekta programu?
No już nie przesadzajmy :roll: IC to tylko chłodnica powietrza ,i jej wielkość nie ma i mieć nie może ,żadnego związku z programem w ECU

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 29 paź 2014, 22:49

Ale zdecydowanie, w moim przypadku samochód zbiera się gorzej w ciepłe dni niżeli przykładowo teraz. I jest to na tyle odczuwalne, że IC wypadałoby zrobić większy. To takie moje spostrzeżenie, przez które nie wpakowałem nawet AFNów. ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 paź 2014, 23:17

illusion, , wolna odma do zrobienia i egr, Aby zetor oddychał tylko czystym powietrzem,
Oraz zdemontować IC i umyć go wewnątrz i z zewnątrz.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 30 paź 2014, 08:22

Krzysiek 84 pisze:illusion, , wolna odma do zrobienia i egr, Aby zetor oddychał tylko czystym powietrzem,
Oraz zdemontować IC i umyć go wewnątrz i z zewnątrz.
Potwierdzam. Proste zabiegi a powiem że nie ma tragedi w cieplejsze dni. Szczególnie wolna odma daje bardzo dużo i moim zdaniem robiąc co kolwiek w kierunku zwiększenia mocy to podstawą jest wolna odma i zaplepiony egr.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 30 paź 2014, 11:10

EGR zaślepiony, inter czyściłem rok temu. Jedynie nie mam wolnej odmy, może to jeszcze zrobię na wiosnę. ;) Ale ogólnie jeśli chodzi o przyrosty mocy to i tak skłaniałbym się bardziej na A6 C4 2.5 TDI, zamontowanie tam 0.216 i zrobienie programu lub sam program..zdrowe pięć garnków robiło by robotę. :-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 paź 2014, 11:17

illusion pisze:skłaniałbym się bardziej na A6 C4 2.5 TDI, zamontowanie tam 0.216 i zrobienie programu lub sam program..zdrowe pięć garnków robiło by robotę. :-)
Tam jak zmieniać końcówki wtrysków to na 230-tki :mrgreen:

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 30 paź 2014, 11:50

Krzysiek 84, Zależy w co kto poluje... MI 205 by wystarczyły 8-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 paź 2014, 11:57

Za używki Afny chcą 250-300 zł nawet, to lepiej dołożyć i wziąć nowe 216 WZM, a dawkę zawsze można zdjąć nastawnikiem i mozna jezdzić wtedy na 7 mg, ale masz wtedy spory zapas przed sobą jeszcze :mrgreen:

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 30 paź 2014, 13:07

Krzysiek 84, Munior napisał co trzeba zrobić zakładając takie wtryski. ja nie mam zamiaru robić reprogramingu ECU i nie chcę wytężać turbo i całego układu na 1,4 bara...
A odniosłem się do tego że napisałeś o wtryskach 230. Najlepiej to zakupić 270 bo wtedy moc będzie większa! :roll:
Najlepsze moim zdaniem to dopasowanie auta do potrzeb uwzględniając żywotność. Ja nie mam potrzeb na 150 KM i zmiany połowy układu dolotowego... :roll:
Zadowolę się równie dobrze końcówkami Firad 0,205 i czyszczeniem kolektora. Oczywiście, że najlepiej FMIC itd, ale zejdźmy na ziemię... To 20 letnie auto <ok>

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 30 paź 2014, 14:33

Z naszych audiolek nie zrobimy sportowych aut <ok> według mnie te 120-130 kucy i koniec :-)
Jak komuś brakuje kopyta pod nogą to niech zainwestuje w jakieś sportowe autko w benzynie i będzie miał tej mocy pod dostatkiem :-D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 paź 2014, 16:38

MarcinexB4 pisze:Z naszych audiolek nie zrobimy sportowych aut <ok> według mnie te 120-130 kucy i koniec :-)
Jak komuś brakuje kopyta pod nogą to niech zainwestuje w jakieś sportowe autko w benzynie i będzie miał tej mocy pod dostatkiem :-D
Z ust mi to wyjąłeś 8-) Mnie również zapala się czerwona lampka ,jak ktoś mając ok.130 koni w tym aucie ,pyta co zrobić żeby było wiecej ...zwykle odpowiadam że najlepiej zmienić auto ;-) wszystko ma swoje granice i 130 koni ,w tym aucie to według mnie górna granica ,tego co można w miarę bezpiecznei zrobić w tym silniku ,żeby jako tako to znosił

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 30 paź 2014, 23:31

drivtens, 230-tki były do AEL'a
Tam w serii są 210-tki, więc zkładanie 216-tek to mało zauważalna różnica
W 1Z są 185 a zakładasz 205
więc taka sama różnica w AEL'u ja przescie z 210 na 230-tki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl