Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - Zawieszenie, sprężyny amorki, gwint

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 18 wrz 2014, 22:04

hypiak pisze:Witam
Mam pytanie związane z doborem opon do zawieszenia .
Obecnie mam założone zawieszenie GT Cupline -60mm przy silniku ABC czyli 2,6l , wydaje mi się że siedzi więcej niż 60mm .
Felgi to AZEV 17 x 8 i 8,5j a na nich opony 215/45/17 i 205/50/17 .
Teraz pytanie jakie opony można by było na to naciągnąć i które będą fajnie siedzieć w nadkolach. Myślałem o 195/40/17 do tego dystanse jakieś , ale czy przy tak małym obniżeniu i małej oponie nie będzie luki w nadkolu ? Teraz mi to ładnie siedzi , ale chciałem dać dystanse i troche naciągu zrobić. Proszę o porady :)
poka fotosy ;-) Co do naciagu to polecam http://www.tyrestretch.com/ ;D

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 19 wrz 2014, 08:34

hypiak pisze:Felgi to AZEV 17 x 8 i 8,5j
hypiak pisze:195/40/17
Na 8,5J 195/40/17 wygląda tak:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Więcej fot na http://www.tyrestretch.com/8.5_195_40_R17/

Na 8J 195/40/17 wygląda tak:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Więcej foty na http://www.tyrestretch.com/8.0_195_40_R17/

Ogólnie wszystko zależy też od rodzaju opony jaki ma bok i jak się układa też bo jak widać na fotach ta sama szerokość inaczej się naciąga przy różnych producentach opon.

Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 30 paź 2014, 14:22

Panie i Panowie mam mały problem. Chce zejść niżej i myślę nad takim rozwiązaniem ze wywalam jedna nakrętkę plus niższa sprężyna i teraz pytanie jeżeli dałbym krótszy amor to coś mi da czy nie? ;/

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 paź 2014, 15:03

czlowiek, model auta, ktora zawiecha przod czy tyl, co masz i co chcesz osiaganac... wezcie no piszcie w czym trzeba pomoc, a nie od rzeczy zaczynacie...

Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 30 paź 2014, 15:22

ehh...B2 przod custom sprezyna 17cm.... mam juz gwint ale to jest custom a chce zejsc jeszcze nizej bo jest za wysoko chodzi mi tylko o aspekt krotszego amora....

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 30 paź 2014, 17:48

pewnie zrobiles gwint na seryjnej kolumnie nie skracajac jej, wiec dopoki jej nie skrocisz to zadne dzialania nie poprawia obnizenia samochodu, a raczej jedynie obnizy komfort jazdy samochodem

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 30 paź 2014, 20:51

Kolczat pisze:pewnie zrobiles gwint na seryjnej kolumnie nie skracajac jej, wiec dopoki jej nie skrocisz to zadne dzialania nie poprawia obnizenia samochodu, a raczej jedynie obnizy komfort jazdy samochodem
Dobrze trafione słowa Kolczat <ok>

Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 30 paź 2014, 20:57

Kolczat pisze:pewnie zrobiles gwint na seryjnej kolumnie nie skracajac jej, wiec dopoki jej nie skrocisz to zadne dzialania nie poprawia obnizenia samochodu, a raczej jedynie obnizy komfort jazdy samochodem
No i tutaj sie Kolego mylisz :P Wklady sa z opla astry ktore maja ok 34cm wysokosci wiec kolumna musiala byc skrocona :P Auto i tak siedzi w stosunku do serii ale nadal za wysoko jest helpery nie zalozone bo nie ma na nie miejsca odbojow nie ma wiec prosilbym o konkretna odpowiedz na moje pytanie a nie na dywagacje co zostalo zrobione z moim zawiasem....

Oczywiscie dziekuje Tobie Kolczat za czas poswiecony aby pomoc rozwiazac mi moj problem ;-) Tak jak pisalem chcialbym sie dowiedziec czy tym zabiegem uda mi sie nizej zejsc...

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 31 paź 2014, 15:46

no widzisz nie dywagowalibysmy tutaj gdybys od razu napisal dokladnie co masz a nie:
Przybysz pisze:Chce zejść niżej i myślę nad takim rozwiązaniem ze wywalam jedna nakrętkę plus niższa sprężyna i teraz pytanie jeżeli dałbym krótszy amor to coś mi da czy nie
idac dalej w moim rozumieniu bo wciaz mam niejasnosci, auto lezy na kolumnie czy jest jeszcze troche luzu na skok amora? jezeli tak to mysle ze wywalenie nakretki, ktora pewnie jest w najnizszej pozycji na gwincie powinno troche pomoc, pozniej tak jak pisales sprezyna krotsza w razie czego, nic wiecej nie wykombinujesz, mozesz najwyzej jeszce skrocic kolumne i wlozyc jakis customowy wklad, ale musisz tez myslec o drazku kierowniczym ktory moze sie w pewnym momencie oprzec o bude i wtedy bedzie buba...

swoja droga to musi on mega lezec, poka jakie foty

Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 01 lis 2014, 09:29

Kolczat chcialem jedynie konkretnej odpowiedzi :)

U mnie wyglada tak Obrazek oczywiscie jest w najnizszej pozycji.
Siedzi tak
Obrazek

dla mnie za wysoko :P

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lis 2014, 11:00

Przybysz pisze:Kolczat chcialem jedynie konkretnej odpowiedzi :)
fajnie ale jak chcesz konkretów to sam musisz się też wysilić i napisać trochę szczegółów co masz już zrobione a nie że chcę niżej, nikt tu przecież nie jest jasnowidzem.

Awatar użytkownika
Przybysz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 27 mar 2014, 01:03

Post autor: Przybysz » 01 lis 2014, 16:08

Juz odpowiedz na te same pytanie otrzymalem na innym forum.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 02 lis 2014, 20:37

Tylko krótszy wkład
ps. ładnie leży po co kombinujesz?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 03 lis 2014, 10:07

skoti, nie wydaje mi sie bo co Ci da skrocenie amora skoro kolumna wciaz bedzie powodowala opieranie sie o nia auta... moim zdaniem krotsze sprezyny, wywalenie nakretki badz wieksze skrocenie kolumny z amorem, a najlepszym sprawdzeniem mozliwosci kolumny jest poskladanie auta bez sprezyn (nie mowie o jezdzeniu, a tylko polozeniu auta na kołach) wtedy zobaczylo by sie mozliwosc kolumny na ile pozwala obnizyc i jezeli auto sie na niej opiera to trzeba ja bardziej ciac, przy okazji mozna pomierzyc ile chce sie jeszcze zejsc, a jezeli obniza duzo wiecej niz ze sprezyna w najnizszym punkcie to wtedy ciecie sprezyn, wyrzucanie nakretek i tego typu kombinacje... jednak przestrzegam na przyszlosc ze zbyt duzym scinaniem kolumny, ale to juz temat na glebszy wywod

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 03 lis 2014, 14:33

Jasne, że krótszy amor = krótsza kolumna

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl