poka fotosyhypiak pisze:Witam
Mam pytanie związane z doborem opon do zawieszenia .
Obecnie mam założone zawieszenie GT Cupline -60mm przy silniku ABC czyli 2,6l , wydaje mi się że siedzi więcej niż 60mm .
Felgi to AZEV 17 x 8 i 8,5j a na nich opony 215/45/17 i 205/50/17 .
Teraz pytanie jakie opony można by było na to naciągnąć i które będą fajnie siedzieć w nadkolach. Myślałem o 195/40/17 do tego dystanse jakieś , ale czy przy tak małym obniżeniu i małej oponie nie będzie luki w nadkolu ? Teraz mi to ładnie siedzi , ale chciałem dać dystanse i troche naciągu zrobić. Proszę o porady
[All] Modyfikacje - Zawieszenie, sprężyny amorki, gwint
- eSPe
- Forum Audi 80

- Posty: 3693
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
hypiak pisze:Felgi to AZEV 17 x 8 i 8,5j
Na 8,5J 195/40/17 wygląda tak:hypiak pisze:195/40/17
Więcej fot na http://www.tyrestretch.com/8.5_195_40_R17/
Na 8J 195/40/17 wygląda tak:
Więcej foty na http://www.tyrestretch.com/8.0_195_40_R17/
Ogólnie wszystko zależy też od rodzaju opony jaki ma bok i jak się układa też bo jak widać na fotach ta sama szerokość inaczej się naciąga przy różnych producentach opon.
No i tutaj sie Kolego myliszKolczat pisze:pewnie zrobiles gwint na seryjnej kolumnie nie skracajac jej, wiec dopoki jej nie skrocisz to zadne dzialania nie poprawia obnizenia samochodu, a raczej jedynie obnizy komfort jazdy samochodem
Oczywiscie dziekuje Tobie Kolczat za czas poswiecony aby pomoc rozwiazac mi moj problem
- Kolczat
- Forum Audi 80

- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
no widzisz nie dywagowalibysmy tutaj gdybys od razu napisal dokladnie co masz a nie:
swoja droga to musi on mega lezec, poka jakie foty
idac dalej w moim rozumieniu bo wciaz mam niejasnosci, auto lezy na kolumnie czy jest jeszcze troche luzu na skok amora? jezeli tak to mysle ze wywalenie nakretki, ktora pewnie jest w najnizszej pozycji na gwincie powinno troche pomoc, pozniej tak jak pisales sprezyna krotsza w razie czego, nic wiecej nie wykombinujesz, mozesz najwyzej jeszce skrocic kolumne i wlozyc jakis customowy wklad, ale musisz tez myslec o drazku kierowniczym ktory moze sie w pewnym momencie oprzec o bude i wtedy bedzie buba...Przybysz pisze:Chce zejść niżej i myślę nad takim rozwiązaniem ze wywalam jedna nakrętkę plus niższa sprężyna i teraz pytanie jeżeli dałbym krótszy amor to coś mi da czy nie
swoja droga to musi on mega lezec, poka jakie foty
- Kolczat
- Forum Audi 80

- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
skoti, nie wydaje mi sie bo co Ci da skrocenie amora skoro kolumna wciaz bedzie powodowala opieranie sie o nia auta... moim zdaniem krotsze sprezyny, wywalenie nakretki badz wieksze skrocenie kolumny z amorem, a najlepszym sprawdzeniem mozliwosci kolumny jest poskladanie auta bez sprezyn (nie mowie o jezdzeniu, a tylko polozeniu auta na kołach) wtedy zobaczylo by sie mozliwosc kolumny na ile pozwala obnizyc i jezeli auto sie na niej opiera to trzeba ja bardziej ciac, przy okazji mozna pomierzyc ile chce sie jeszcze zejsc, a jezeli obniza duzo wiecej niz ze sprezyna w najnizszym punkcie to wtedy ciecie sprezyn, wyrzucanie nakretek i tego typu kombinacje... jednak przestrzegam na przyszlosc ze zbyt duzym scinaniem kolumny, ale to juz temat na glebszy wywod






oczywiscie jest w najnizszej pozycji. 


