[B4 2.6 ABC] ryczacy wydech
[B4 2.6 ABC] ryczacy wydech
Witam mam pewien problem. Mam b4 2.6 quattro. Ktoś mi wyciął jeden z katalizatorow i teraz wydaje denerwujacy dźwięk. Poszukuje katalizatora z używki ale każdy kto ma woli sprzedac na zlom. Miał ktoś podobny problem? Myślałem wspawac w puszkę katalizatora strumienice ale nie wiem czy to cos da. Jakieś rady? Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Masz pustą puszkę katalizatora? Jeśli tak to chyba każde rozwiązanie będzie cichsze: prosta rura, jakiś mały tłumik przelotowy, jakiś uniwersalny katalizator z metalowym wkładem, nawet strumienica.
U mnie ktoś wstawił dwie strumienice ale też formują się w nich dziwne dźwięki.
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -2-mt-1029
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... _enabled=1
Cytat stąd: https://audi80.pl/viewtopic.php?p=567051
U mnie ktoś wstawił dwie strumienice ale też formują się w nich dziwne dźwięki.
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... -2-mt-1029
http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... _enabled=1
Cytat stąd: https://audi80.pl/viewtopic.php?p=567051
dodam swoje 3 grosze wydech przerabialam w swoje v6 wiele razy (z pomoca kolegi) po kupnie auta mialem katalizatory (u mnie byly dwa) wycielismy je z powodu ciaglego zahaczania nimi o nierownosci na drodze prowadzace do mojego domu,w dodatku w srodku nich lataly wnetrznosci.Postanowilem je wyciac zreszta i tak nie spelnialy swojego zadania. W miejsce katow wstawilismy 2 rurki. Efekt dzwieku tragiczny jakby ktos sypal piach do rynny. Autem bylo wstyd jezdzic. Nastepnie wstawilem strumiennice na poczatku bylem zadowolony jednak po paru dniach i to mi nie odpowiadalo pasazerowie z tylu nie mieli komfortu, dopiero gdy usiadlem z tylu zrozumialem na co narzekali. Audica dostala jakby tunningu akustycznego rodem auta sportowego ale bylo to nie do zniesienia na dluzsze trasy. Wkoncu zrobilem to co powinienem zrobic na poczatku wstawilem dwa tlumiki przelotowe wykonane z rury wygladajace jak strumiennica. Ich srednica pozwalala na odpowiedni przeplyw powietrza i nie wydawania zadnych dzwiekow wydechu co mnie bardzo ucieszylo. Bawilem sie jescze w remusy i sebringi (przekladane z aut z rozbiorki) ale wolalem zostac przy fabryce zamieniajac jedynie katy na przelotowe.w v6 to co mi sie podoba to dwiek silnika w momencie otwarcia drugiej przepustnicy i nie odpowiadalo mi zagluszanie tej poezji glosnym tlumikiem. Dodam jescze ze nie odczuwalem zwiekszenia mocy auta po zadnej z tych przerobek, ani wzrostu spalania.
- robert_paulson
- Forum Audi 80
- Posty: 61
- Rejestracja: 20 lis 2009, 13:40
- Imię: Wiktor
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Polkowice
Z własnej praktyki Ci doradzę;-) Wytnij drugiego kata, sprzedaj i wstaw zaraz za kolektorem wydechowym małe flexy (100mm długości styknie) a w miejsce katów małe tłumiki przelotowe, takie w obudowie kata. Zastosowanie to zlikwiduje naprężenia idące na silnik od wydechu (a jest on w tym modelu dość ciężki) oraz to brzydkie pierdzenie przy wyższych obrotach. Będziesz się cieszył przyjemnym basowym pomrukiem V6. Jak chcesz, możesz wszystko porobić na pastę i obejmy, albo pospawać (trwalsze rozwiązanie ale trzeba dobrego fachowca do tego).
Byłem dziś u kilku polecanych tlumikarzy w mojej okolicy i każdy mi powiedział ze jedyna możliwością do wyciszenia wydechu będzie kupno nowych katalizatorów bo po wspawaniu rur, strumienia itp będzie bardzo głośno chodził samochód. Koszt dwóch uniwersalnych katów to 400 zł minimum. Ręce opadają. Zauwazyliscie u siebie zmianę dźwięku?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja swojego kupiłem bez katalizatorów. Tylko ktoś strumienice wstawił w beznadziejny sposób. A katalizator spory wycisz ostatnio jeździłem ABK ze zdemontowanym wydechem, najpierw był zamontowany tylko katalizator a później z wyjętym katalizatorem tylko same portki były. Różnica była kolosalna.
W swoim byłym B3 wywaliłem katalizator i dałem zamiast niego tłumik przelotowy jaki był w B3kach bez katalizatora, zwiększenia głośności nie specjalnie zauważyłem.
W swoim byłym B3 wywaliłem katalizator i dałem zamiast niego tłumik przelotowy jaki był w B3kach bez katalizatora, zwiększenia głośności nie specjalnie zauważyłem.