Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Wpływ temperatury powietrza na osiągi

Wszystko co tyczy się silników V6
boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 10 sty 2012, 13:04

Fakt stosuje się ciągle wtrysk pary jako dodatek do paliw są instalacje do tirów i ostatnio coraz bardziej modne generatory HHO dla oszczędności paliwa lub jak kto woli dodania poweru :lol:

Ogólnie historia zatacza koło bo ludzie przerabiają układy na holzgas ale to ma zastosowanie w silnikach stacjonarnych

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3796
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 10 sty 2012, 13:06

technologia poszła do przodu to można wrócić do starych pomysłów.
To naturalne całkiem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 sty 2012, 14:52

Szkoda że nie mam już A80 z 1,6TD bo teraz można byłoby się nieźle pobawić.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 10 sty 2012, 21:12

Labiel pisze:Szkoda że nie mam już A80 z 1,6TD bo teraz można byłoby się nieźle pobawić.
np wsadzić icka z iveco i wtedy mamy mróz w turbinie :mrgreen:

Key100l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 307
Rejestracja: 23 kwie 2010, 01:19
Lokalizacja: Grudziądz i okolice

Post autor: Key100l » 10 sty 2012, 21:51

Tak tylko HHO strasznie niszczy elektrykę a szczególnie alternatory. Ja mam już prawie cały zestaw do zasilania parą i to testowany przeze mnie i resztę ludzi z warsztatu.... W trasie i cieplejsze dni sprawdza się... Czuć różnicę ale wydech musi być gorący.. Testy były na Fiacie punto i chrystlerze szefa :mrgreen:
szef się trochę tym bawił a ja zobacz ę czy takie coś zdaje egzamin. jeśli tak to zdam relację i może złapię paru użytkowników forum żeby zobaczyli sami czy daje to efekty <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 sty 2012, 13:28

Key100l, to zdawaj relację, a może pogrzebię pod maską u starszego :-P

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 10 lis 2014, 21:59

Temat stary, ale dopiszę swoje spostrzeżenia, w TDI bardzo odczuwam różnice w pracy/mocy silnika przy różnych temperaturach, najlepiej jak jest zimno i na maxa wilgotno to auto ciągnie bardzo przyjemnie i ciszej pracuje ;-) lubię takie momenty.

A w PB/LPG też czułem różnicę, ale już nie tak mocno. Chociaż miałem kiedyś takie zdarzenia w Fordzie Sierra 2.0DOHC na LPG że mi parownik zamarzał, i zamarzała rura dolotowa cała :lol: Wtedy auto dostawało takiego kopa :shock: szkoda że to trwało tylko parę sekund :-P bo później zamarzał przepływomierz i jazda się kończyła :lol:

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 10 lis 2014, 23:22

Sprawdziłem w kalkulatorze że dla silnika 1.8 115KM silnik będzie miał 11KM więcej w temp 0°C w porównaniu do 30°C
Jak silnik silnik 2.8 172KM będzie miał przy 30°C to przy 0°C będzie 191 czyli 19KM więcej.
http://hpwizard.com/engine-horsepower-calculator.html

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 lis 2014, 23:38

Kiedyś oglądałem film dokumentalny o lotnictwie na Alascy. Piloci bardzo chwalili sobie ten klimat bo F-16 miały w tym mroźnym powietrzu znacznie więcej mocy. Wiadomo, w autach co innego ale efekt ten sam. Identycznie jest z jazdą w górach. Im wyżej tym mniejsza zawartość tlenu i mniejsza moc.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 11 lis 2014, 10:42

Ja nie rozumiem ludzi jak twierdzą że nie czują różnicy w mocy przy różnych temperaturach :-> Dla mnie przy -20 a przy +30 to dwa inne silniki już są :-P Nawet znaczącą różnicę odczuwam kiedy jedzie się w dzień i w nocy kiedy temp. trochę spada i przeważnie wilgotność jest duża.

Najlepiej wspominam jak w kwietniu wracałem z lubartowa po założeniu pompy 11mm i zmianie softa, było ok. 10'C leciałem w nocy (cały dzień padał deszcz) była bardzo duża wilgotność powietrza, auto naprawdę rwało jak głupie i to nie tylko przy max bucie, czasem przy wyprzedzaniu tira 70%gazu a auto pięknie się rozpędzało. :-D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lis 2014, 12:36

Wiesz, są ludzie którzy luzów na kołach jak japi**** nie czują tylko dopiero na przeglądzie diagnosta im to uświadamia, więc o czym tu mówić :p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga