Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 tdi] świece żarowe nie grzeją pomocy!

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 10 gru 2013, 22:50

a deltascan może być ?? bo ja mam boscha

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 10 gru 2013, 23:12

Jak Bosch to rączki trochę związane :-/ bo trzeba przeliczyć jakiej temperaturze odpowiada wskazanie z VAG-a. Jak to przeliczyć nie wiem <nie wiem>.
Ja używam VAG-a bo uważam, że to najlepszy program do audi 80.
Zerknij tu https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... t24669.htm. Masz tu opis grupy 000.

bioły11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:43
Lokalizacja: Gorlice Małopolska

Post autor: bioły11 » 10 gru 2013, 23:16

ale byłem u znajomego i on mi kąt sprawdzał i według temp paliwa był ok kąt . tylko nie wiem jakim programem sprawdzał . jeszcze jedno jak podłączyłem deltascan i mam do tego programu tabelkę i dawka paliwa powinna być 15-30 a ja mam 33

wolodi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 12 gru 2012, 08:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wolodi » 23 lis 2014, 08:07

Mam taki problem, mam uszkodzony czujnik temperatury od świec (świece za krótko grzeją). Mam wersję z klimą i tam ten czujnik różni się, czy ma ktoś pomysł, gdzie mógłbym taki kupić?

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 23 lis 2014, 11:06

wolodi pisze:Mam taki problem, mam uszkodzony czujnik temperatury od świec (świece za krótko grzeją). Mam wersję z klimą i tam ten czujnik różni się, czy ma ktoś pomysł, gdzie mógłbym taki kupić?
na allegro 8-) , ew http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270253

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 23 lis 2014, 12:54

Od świec masz czujnik niebieski w króćcu przy głowicy a ten z tyłu to do zegarów jest i klimy.

wolodi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 12 gru 2012, 08:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wolodi » 23 lis 2014, 17:10

Rozumiem to jest ten 6cio pinowy? Na allegro rozumiem ale nie mogę znaleźć. To prawda, że w wersji z klimą jest inny czujnik? Tak mechanik mi powiedział

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lis 2014, 19:39

wolodi pisze:Rozumiem to jest ten 6cio pinowy?
Żle rozumiesz ,bo niebieski na pewno nie jest 6 cio pinowy :roll: i wogule nie zwracasz uwagi co Ci koledzy piszą
bozmek pisze:Od świec masz czujnik niebieski w króćcu przy głowicy a ten z tyłu to do zegarów jest i klimy.
Czujnik 6 cio pinowy nie ma nic wspólnego z grzaniem świec,tylko niebieski 8-) A tak z ciekawości zapytam ... skąd wiesz ile czasu powinny grzać świece i ze akurat grzeją zbyt krótko :?:

wolodi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 12 gru 2012, 08:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wolodi » 23 lis 2014, 22:08

Właśnie niestety nie wiem. Zaufany mechanik stwierdził, że to wina właśnie jakiegoś czujnika od grzania świeć, a że jest to wersja z klimą taki czujnik jest trudno dostępny. Może panowie oświecicie mnie o jaki czujnik chodzi, który ma z tym związek i w wersji z kimą jest inny niż w pozostałych.
Czy tylko odpowiedzialny jest za ten niebieski czujnik? I czy w każdej wersji ów czujnik jest taki sam?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lis 2014, 22:17

wolodi pisze:Może panowie oświecicie mnie o jaki czujnik chodzi, który ma z tym związek i w wersji z kimą jest inny niż w pozostałych
Widzę że masz ewidentnie problem ze zrozumieniem tekstu pisanego ,bo odpowiedż na twoje pytanie padła już kilkukrotnie w postach wyżej :roll: Napisze Ci wiec jeszcze raz dużymi literami <ok> CZUJNIK TEMPERATURY DLA ECU ,W WERSJI Z KLIMĄ CZY BEZ ,JEST TAKI SAM I JEST TO NIEBIESKI DWUPINOWY CZUJNIK W KRÓCICU PONIZEJ WTRYSKU STERUJĄCEGO ....A zaufany mechanik może i jest zaufany ,tyle że zaufanie nie zastąpi wiedzy ,której jak widać mu zabrakło ,bo wystarczyło odpiąć wtyczkę od jednego z czujników ,a najlepiej od razu niebieskiego ;-) żeby wymusić grzanie świec i dowiedzieć się który czujnik za to odpowiada 8-) nie wiem też, czemu upatrujesz problemu w tym czy i jak długo grzeją świece ,bo przy temp.powyżej zera ,pomoc świec żarowych przy odpalaniu ,jest praktycznie żadna ,o czym twój zaufany mechanik powinien wiedzieć ,bo każdy zdrowy tdi ,z prawidłowo ustawionym kątem wtrysku i dawką ,powinien palić od strzała ,bez względu na to czy świece grzeją czy nie ...
Ostatnio zmieniony 23 lis 2014, 22:45 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

wolodi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 12 gru 2012, 08:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: wolodi » 23 lis 2014, 22:45

Dzięki za odpowiedź i przepraszam rozumiałem tekst pisany, ale jestem laikiem i jeśli mechanik który w tym siedzi tak mówił i że sam go szukał na allegro i dzwonił po producentach części i nie mógł dostać to myślałem, że coś jest na rzeczy. Przyczyna jest taka, że auto ciężko zapala, a jeśli podgrzeje świece 2 razy jest lepiej. Po namyśle może przyczyną jest niewłaściwy kąt wtrysku? W tym roku (latem) wymamiona została pompa wtryskowa (zakupiona zresztą od kolegi z forum). latem było wszystko OK, czy niewłaściwy kąt objawiał by się dopiero w chłodniejsze dni? Czy dobrze rozumuje ten kąt reguluje się położeniem nastawnika po zakupie nastawnik nie był ruszany.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lis 2014, 22:51

wolodi pisze:jestem laikiem i jeśli mechanik który w tym siedzi tak mówił i że sam go szukał na allegro i dzwonił po producentach części i nie mógł dostać
No cóż ,gdyby się douczył ,to by nie musiał gadać głupot i wydzwaniać bez potrzeby :-P
wolodi pisze:Czy dobrze rozumuje ten kąt reguluje się położeniem nastawnika po zakupie nastawnik nie był ruszany.
Kąt ustawia się pompą wtryskową ,obserwując wartość na ekranie komputera z podpiętym i odpalonym programem diagnostycznym ,najlepiej vagiem ;-) Nastawnikiem ustawia się dawkę paliwa ,która również ,o ile jest sporo za mała ,wpływa na odpalanie zimnego silnika ...także niech twój "spec ",zamiast gadać głupoty i szukać zupełnie nieprzydatnego w tym przypadku czujnika ,podepnie program diagnostyczny i sprawdzi kąt wtrysku w nastawach podstawowych i dawkę paliwa 8-) Choć po tym co tu usłyszałem ,obawiam się że jest typowym mechanikiem od spraw mechanicznym i w temacie działania osprzetu silnika tdi ,błądzi jak ślepy we mgle :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 23 lis 2014, 23:01 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 23 lis 2014, 22:53

Kąt wtrysku regulujesz pompą na fasolkach w str silnika przyśpieszasz kąt od silnika opóźniasz najlepiej tak 50-55 i jest git. Pasowało by spr jaki kat dawka to ma wpływ na odpalanie.

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 24 lis 2014, 21:46

MUNIOR pisze:Choć po tym co tu usłyszałem ,obawiam się że jest typowym mechanikiem od spraw mechanicznym i w temacie działania osprzetu silnika tdi ,błądzi jak ślepy we mgle :mrgreen:
W warsztatach to normalka. Jak się coś wspomni o konieczności sprawdzenia zapłonu (np. po wymianie rozrządu), to zazwyczaj powiedzą, że "tam nie wolno dotykać" :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 lis 2014, 22:08

Sagitari pisze:W warsztatach to normalka. Jak się coś wspomni o konieczności sprawdzenia zapłonu (np. po wymianie rozrządu), to zazwyczaj powiedzą, że "tam nie wolno dotykać"
Wstyd i Żenada :roll:...pewnie nawet kompa nie mają ,żeby się podłaczyć i sprawdzić :-P ....najlepiej w ogóle nie zaczepiać takich 20 letnich staruszków ,bo się mogą rozpaść ze starości :mrgreen: Jak się coś dzieje ,to powiedzieć ze to już stare auto i ma prawo nie domagać ,albo stwierdzić że ten typ tak ma ...ale żaden się nie przyzna i nie powie wprost że się nie zna i jedż pan do kogo innego ...bo przecież to wielka ujma na honorze dla takiego mechanika ...wolą wiec pieprzyć głupoty ,wymyślać fantastyczne teorie o padniętej turbinie ,wymieniać filtry ,czujniki ,poduszki czy inne zbędne rzeczy ,zamiast jakąkolwiek diagnoze zacząć od najprostszej rzeczy ,czyli podpięcia kompa ,sprawdzenia ewentulanych błędów ,czy podpatrzenia parametrów w czasie jazdy ...heh ...fakt że są też spece ,którzy od podpięcia zaczynają i niestety na tym kończą ,informując że skasowali błędy i kasujac pięc dych :roll: takich cwaniaczków,nalezało by od razu rozstrzelać :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl