Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 2.2 2.3 ] Zmiana wtrysku na Elektoniczny

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
emanuel33

Post autor: emanuel33 » 17 sie 2014, 10:06

Od 1.8T

[ Dodano: 2014-10-18, 11:25 ]
Dzisiaj udało się podmienić kolektor na drugi z wkretkami przy wtryskach benzynowych:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

iciek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 11 paź 2009, 14:19

Post autor: iciek » 25 lis 2014, 22:44

Jak skończę składać swojego dziadka to się pochwalę co i jak:D
Dziś zagadał od strzała na wolnych obrotach:D

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 30 lis 2014, 11:45

Wczoraj zalożylem przepustnice od 2.0 16V bez tpsu. Wykręciłem czujnik z jej spodu który wyglada jak tps i założylem tps od V6. Pasuje idealnie.
Przykręcałem do kolektora a potem montowalem z kolektorem.
Trzeba użyć innych, dluższych śrub żeby to skrecić.

Żeby nie przerabiać przepustnicy polecam użyć takiej flanszy za 50zł którą można u mnie zakupić:
ObrazekObrazek
Obrazek Obrazek

Najlepiej użyć przepustnicy z 2.3 20V 7A.
Przykład dlaczego poniżej:
Obrazek

Flansza i tak jest niezbędna.

Do podłaczenia jej została użyta wtyczka od przepływomierza która została nam wolna. Trzeba zdemontować obudowę plastikowa wtyczki i założyć wtyczkę tps. ( JAK COŚ TO POSIADAM).

Obrazek

Odnaleść te przewody we wnętrzu w seryjnym kompie i podłaczyc do deca.
Cały zabieg polecam robić z odłaczonym kompem seryjnym i dekiem..

Został tez przeniesiony krokowy jak na foto, ale to moja wizja.
Obrazek ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2015, 23:47 przez emanuel33, łącznie zmieniany 12 razy.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 30 lis 2014, 17:56

Panie kiedy wykres z hamowni? ;-)

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 30 lis 2014, 18:08

Aktualnie zrezygnowalem z roboty i od stycznia bede ogarnial druga. Szkoda mi kasy na nia. Jak bede w wawie i bedzie gdzies promocja za 100zl za quattro, to skorzystam <ok>

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 30 lis 2014, 20:20

a co dało dołożenie tps-a? korekty po obrotach :?:

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 30 lis 2014, 20:27

Wiksza dawke pali w momencie raptownego dodania gazu. Auto zywiej przyspiesza.
A jak Twoje turbo ng? 7A juz wlozyles do Coupe? :-P

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 lis 2014, 20:34

Coś w rodzaju funkcji pompki zrywu w gaźniku. Przy szybkim wdepnięciu pedału gazu zwiększana jest dawka paliwa na ułamek sekundy aby zmniejszyć lag.
Obrazek

Myślałem też że będzie funkcja hamowania silnikiem przy puszczonym gazie i obrotach ponad biegiem jałowym. Ale DEC jej nie ma.
Jest też funkcja przejścia w closed-loop od wybranego konta otwarcia przepustnicy.

Taki ecuaster DET3 - fuel implant ma aż 3 parametry wzbogacenia od TPS.
1. Od prędkości otwarcia przepustnicy
2. korekta pkt. 1 w zależności od obrotów przy jakich depcze się gaz
3. korekta od pkt. 1 w zależności od pozycji z której przepustnica jest nagle otwierana
http://www.ecumaster.com/pobierz/det3/D ... Manual.pdf strona 18

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 30 lis 2014, 20:44

Coupe czeka na teile :mrgreen:
koledzy wpłyneli mi na ambicje swoją 800konną e30... tak więc skończe Coupe na DECu a następnie coś na EMU trzeba będzie zrobić :mrgreen:

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 30 lis 2014, 20:46

Na co czeka?
Kto Ci wplynal?

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 30 lis 2014, 20:50

teile z niemieckiego -> części :-P
Aldi miałeś okazje robić te Bartkowe 2.3 jedzie to w końcu? lepiej od twojego 2.6 bo moc powinna już być porównywalna

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 30 lis 2014, 20:52

Moc chyba wieksza mia z serii ABC.No chyba ze kolega ALdi ma dłbnięte to 2.6

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 lis 2014, 22:10

Dziki pisze:Aldi miałeś okazje robić te Bartkowe 2.3 jedzie to w końcu? lepiej od twojego 2.6 bo moc powinna już być porównywalna
Tylko mnie quattro nie spowalnia. Jedzie podobnie ale słabo mi idzie w wyczuwaniem mocy pod tyłkiem.
Mi z kilku pomiarów kpowera wychodziło w okolach 150KM. A lokalna hamowania liczy sobie 150zł za jeden pomiar, nawet myślałem żeby się wybrać. Mój silnik mnie zadziwia, im dłużej go mam tym bierze coraz mniej oleju, pali i jedzie dobrze nawet z ciśnieniem sprężania 11-12Bar.
Dziki pisze:tak więc skończe Coupe na DECu a następnie coś na EMU trzeba będzie zrobić :mrgreen:
Firma ottomotive chyba niedługo wypuści EasyECU 3.0+, chyba obsługuje zapłon do 8 garów, ma wejście na sondę szerokopasmową i może korygować skład mieszanki na podstawie sygnałów z tej sondy. I chyba będzie tańszy niż emu.

Darkoziomers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 26 paź 2014, 12:59

Post autor: Darkoziomers » 02 gru 2014, 01:10

Dzisiaj "na stole" wgrywałem mapę do DECa, na dniach dokończę zabawę i zobaczymy, jak ośka będzie hulać na zestawiku od Bartłomieja :D

Jako iż nie mam TPSu, wydaje mi się, że korektę Acceleration Amount powinienem wyzerować, prawda?
Bartek powiedział mi także, że ustawienia silnika krokowego w DECu mogą zostać jeśli mam podpięty krokowy pod ori komputer silnika. Nie trzeba niczego więcej tam grzebać i będzie go Plug & Play?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 gru 2014, 09:39

Darkoziomers pisze: Jako iż nie mam TPSu, wydaje mi się, że korektę Acceleration Amount powinienem wyzerować, prawda?
Tak bo jak nie połączysz wejścia TPS z masą i będzie łapać jakieś napięci to będzie wzbogacać mieszankę podczas jazdy.
Co do krokowego to jak nie podpinasz do DECa to możesz dać zera w tabeli idle control a nawet jak tego nie zrobisz to nie będzie przeszkadzać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl