[2.0 2.2 2.3 ] Zmiana wtrysku na Elektoniczny
Wczoraj zalożylem przepustnice od 2.0 16V bez tpsu. Wykręciłem czujnik z jej spodu który wyglada jak tps i założylem tps od V6. Pasuje idealnie.
Przykręcałem do kolektora a potem montowalem z kolektorem.
Trzeba użyć innych, dluższych śrub żeby to skrecić.
Żeby nie przerabiać przepustnicy polecam użyć takiej flanszy za 50zł którą można u mnie zakupić:
Najlepiej użyć przepustnicy z 2.3 20V 7A.
Przykład dlaczego poniżej:
Flansza i tak jest niezbędna.
Do podłaczenia jej została użyta wtyczka od przepływomierza która została nam wolna. Trzeba zdemontować obudowę plastikowa wtyczki i założyć wtyczkę tps. ( JAK COŚ TO POSIADAM).
Odnaleść te przewody we wnętrzu w seryjnym kompie i podłaczyc do deca.
Cały zabieg polecam robić z odłaczonym kompem seryjnym i dekiem..
Został tez przeniesiony krokowy jak na foto, ale to moja wizja.
Przykręcałem do kolektora a potem montowalem z kolektorem.
Trzeba użyć innych, dluższych śrub żeby to skrecić.
Żeby nie przerabiać przepustnicy polecam użyć takiej flanszy za 50zł którą można u mnie zakupić:
Najlepiej użyć przepustnicy z 2.3 20V 7A.
Przykład dlaczego poniżej:
Flansza i tak jest niezbędna.
Do podłaczenia jej została użyta wtyczka od przepływomierza która została nam wolna. Trzeba zdemontować obudowę plastikowa wtyczki i założyć wtyczkę tps. ( JAK COŚ TO POSIADAM).
Odnaleść te przewody we wnętrzu w seryjnym kompie i podłaczyc do deca.
Cały zabieg polecam robić z odłaczonym kompem seryjnym i dekiem..
Został tez przeniesiony krokowy jak na foto, ale to moja wizja.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2015, 23:47 przez emanuel33, łącznie zmieniany 12 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Coś w rodzaju funkcji pompki zrywu w gaźniku. Przy szybkim wdepnięciu pedału gazu zwiększana jest dawka paliwa na ułamek sekundy aby zmniejszyć lag.
Myślałem też że będzie funkcja hamowania silnikiem przy puszczonym gazie i obrotach ponad biegiem jałowym. Ale DEC jej nie ma.
Jest też funkcja przejścia w closed-loop od wybranego konta otwarcia przepustnicy.
Taki ecuaster DET3 - fuel implant ma aż 3 parametry wzbogacenia od TPS.
1. Od prędkości otwarcia przepustnicy
2. korekta pkt. 1 w zależności od obrotów przy jakich depcze się gaz
3. korekta od pkt. 1 w zależności od pozycji z której przepustnica jest nagle otwierana
http://www.ecumaster.com/pobierz/det3/D ... Manual.pdf strona 18
Myślałem też że będzie funkcja hamowania silnikiem przy puszczonym gazie i obrotach ponad biegiem jałowym. Ale DEC jej nie ma.
Jest też funkcja przejścia w closed-loop od wybranego konta otwarcia przepustnicy.
Taki ecuaster DET3 - fuel implant ma aż 3 parametry wzbogacenia od TPS.
1. Od prędkości otwarcia przepustnicy
2. korekta pkt. 1 w zależności od obrotów przy jakich depcze się gaz
3. korekta od pkt. 1 w zależności od pozycji z której przepustnica jest nagle otwierana
http://www.ecumaster.com/pobierz/det3/D ... Manual.pdf strona 18
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tylko mnie quattro nie spowalnia. Jedzie podobnie ale słabo mi idzie w wyczuwaniem mocy pod tyłkiem.Dziki pisze:Aldi miałeś okazje robić te Bartkowe 2.3 jedzie to w końcu? lepiej od twojego 2.6 bo moc powinna już być porównywalna
Mi z kilku pomiarów kpowera wychodziło w okolach 150KM. A lokalna hamowania liczy sobie 150zł za jeden pomiar, nawet myślałem żeby się wybrać. Mój silnik mnie zadziwia, im dłużej go mam tym bierze coraz mniej oleju, pali i jedzie dobrze nawet z ciśnieniem sprężania 11-12Bar.
Firma ottomotive chyba niedługo wypuści EasyECU 3.0+, chyba obsługuje zapłon do 8 garów, ma wejście na sondę szerokopasmową i może korygować skład mieszanki na podstawie sygnałów z tej sondy. I chyba będzie tańszy niż emu.Dziki pisze:tak więc skończe Coupe na DECu a następnie coś na EMU trzeba będzie zrobić :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 paź 2014, 12:59
Dzisiaj "na stole" wgrywałem mapę do DECa, na dniach dokończę zabawę i zobaczymy, jak ośka będzie hulać na zestawiku od Bartłomieja
Jako iż nie mam TPSu, wydaje mi się, że korektę Acceleration Amount powinienem wyzerować, prawda?
Bartek powiedział mi także, że ustawienia silnika krokowego w DECu mogą zostać jeśli mam podpięty krokowy pod ori komputer silnika. Nie trzeba niczego więcej tam grzebać i będzie go Plug & Play?
Jako iż nie mam TPSu, wydaje mi się, że korektę Acceleration Amount powinienem wyzerować, prawda?
Bartek powiedział mi także, że ustawienia silnika krokowego w DECu mogą zostać jeśli mam podpięty krokowy pod ori komputer silnika. Nie trzeba niczego więcej tam grzebać i będzie go Plug & Play?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak bo jak nie połączysz wejścia TPS z masą i będzie łapać jakieś napięci to będzie wzbogacać mieszankę podczas jazdy.Darkoziomers pisze: Jako iż nie mam TPSu, wydaje mi się, że korektę Acceleration Amount powinienem wyzerować, prawda?
Co do krokowego to jak nie podpinasz do DECa to możesz dać zera w tabeli idle control a nawet jak tego nie zrobisz to nie będzie przeszkadzać.