[B4 2.6 ABC] Coupe, bardzo słabo grzeje
[B4 2.6 ABC] Coupe, bardzo słabo grzeje
Witam,
Jak w temacie.
Po odpowiednim rozgrzaniu silnika z nawiewów leci zimne powietrze na rozkręconym na maxa ogrzewaniu.
Bardzo proszę o pomoc w ustaleniu usterki.
Czy może to być problem z termostatem? Czyli mógł się zaciąć i ciągle jest otwarty?
Pozdr.
Jak w temacie.
Po odpowiednim rozgrzaniu silnika z nawiewów leci zimne powietrze na rozkręconym na maxa ogrzewaniu.
Bardzo proszę o pomoc w ustaleniu usterki.
Czy może to być problem z termostatem? Czyli mógł się zaciąć i ciągle jest otwarty?
Pozdr.
-
OnlineLeo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Termostat nie ma wpływu na pracę nagrzewnicy. termostat odcina obieg główny, na chłodnicę, obieg mały, w który jest wpięta nagrzewnica nie ma nic do niego. Czy jak stoi auto na postoju to też nie grzeje?
Jeśli nie grzeje auto, to trzeba sprawdzić: zapowietrzenie układu (na króćcach idących do nagrzewnicy jest odpowietrznik), stan i poziom płynu chłodniczego, działanie pompy wody.
Następnie trzeba się położyć w nogi pasażera pod deskę rozdzielczą, i spradzić czy nie wypięło się cięgno sterujące klapą zimne/ciepłe.
Przypominam, że AUDI 80/90 nie ma zaworu nagrzewnicy, czytaj - nagrzewnica grzeje zawsze, niezależnie czy jest ustawione zimne czy ciepłe powietrze. Dlatego, jeśli nie grzeje to albo jest problem z małym obiegiem wody, albo ze sterowaniem klapą w zespole nawiewów pod deską.
Koniec kropka.
Jeśli nie grzeje auto, to trzeba sprawdzić: zapowietrzenie układu (na króćcach idących do nagrzewnicy jest odpowietrznik), stan i poziom płynu chłodniczego, działanie pompy wody.
Następnie trzeba się położyć w nogi pasażera pod deskę rozdzielczą, i spradzić czy nie wypięło się cięgno sterujące klapą zimne/ciepłe.
Przypominam, że AUDI 80/90 nie ma zaworu nagrzewnicy, czytaj - nagrzewnica grzeje zawsze, niezależnie czy jest ustawione zimne czy ciepłe powietrze. Dlatego, jeśli nie grzeje to albo jest problem z małym obiegiem wody, albo ze sterowaniem klapą w zespole nawiewów pod deską.
Koniec kropka.
hahaha a co jest jeśli jest otwarty caly czas plyn się szybko nie nagrzewa i grzania nie ma !Leo pisze:Termostat nie ma wpływu na pracę nagrzewnicy
W wypadku gdy nie grzeje na wolnych sprawdz czy nie masz jakiejś nieszczelności w układzie , zobacz czy korek trzyma ciśnienie i pierwsze co odpowietrz układ .
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ale wtedy co najwyżej dłużej się nagrzewa ale nagrzewnica powinna grzać. Może nie osiągnąć tych 90 stopni ale 70-80 tak no i grzanie powinno być wiem bo sam tak miałem.bzibzi pisze:Leo napisał/a:
Termostat nie ma wpływu na pracę nagrzewnicy
hahaha a co jest jeśli jest otwarty caly czas plyn się szybko nie nagrzewa i grzania nie ma !
Tu obstawiam słaby obieg płynu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
to ja sie podlacze ....
od poczatku
rok temu bylo cacy grzalo az parzylo
w sierpniu korba wyszla mi bokiem
wymiana samego silnika i jedzilo
zaczelo robic sie zimno i kurde cos nie grzeje pierwsze co do glowy przyszlo termostat
a ze rozrzad z pompa trza bylo zmienic kupilem odrazu wszystko i pojechalem do jugo
rozrzad ina pompa ruvila termostat whalera czy jakos tak
no i wszystko ladnie zmienione cacy elegancko odpowietrzone i w droge
grzeje jak wciekle wiec banan na twarzy
nastepnego dnia banan zszedl z twarzy poniewaz iz gdyz ....
w trasie temp silnika utrzymuje sie na 50-70 stopni ale leci gorace powietrze
na postoju temp silnik to 70-90 stopni i czapka i rekawiczki to za malo ....
Leo, Wiatrak nawiewów do wymianki co to i gdzie to ?
od poczatku
rok temu bylo cacy grzalo az parzylo
w sierpniu korba wyszla mi bokiem
wymiana samego silnika i jedzilo
zaczelo robic sie zimno i kurde cos nie grzeje pierwsze co do glowy przyszlo termostat
a ze rozrzad z pompa trza bylo zmienic kupilem odrazu wszystko i pojechalem do jugo
rozrzad ina pompa ruvila termostat whalera czy jakos tak
no i wszystko ladnie zmienione cacy elegancko odpowietrzone i w droge
grzeje jak wciekle wiec banan na twarzy
nastepnego dnia banan zszedl z twarzy poniewaz iz gdyz ....
w trasie temp silnika utrzymuje sie na 50-70 stopni ale leci gorace powietrze
na postoju temp silnik to 70-90 stopni i czapka i rekawiczki to za malo ....
Leo, Wiatrak nawiewów do wymianki co to i gdzie to ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
na grodzi bliżej serwa są 2 przewody do niej zdejmujesz je zakładasz 2 inne przewody wodne i w ten od strony serwa psiukasz powietrze odwrotnie do obiegu wody jak wypluje ten płyn i syfy to wlewasz preparatu do czyszczenia układu odczekasz pół godz i znów dajesz powietrze jeszcze kilka razy wodo płukasz i grzeje, w moich audiankach to pomogło
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
- Lokalizacja: Katowice
Pompę sprawdzę jak już odpowietrzanie i płukanie nie pomoże.
[ Dodano: 2014-12-05, 18:35 ]
Korek trzyma, termostat po przemysleniu na pewno dziala bo jak by nie dzialal to bylo by odwrotnie, w czasie jazdy by nie chlodzil... Droga dedukcji na razie nie ruszam pompy i termostu. Bedzie problem z odpowietrzeniem bo zauwazylem ze mam z owego odpowietrzenia urwane pokretlo i bede musial zezbic....
[ Dodano: 2014-12-05, 18:35 ]
Korek trzyma, termostat po przemysleniu na pewno dziala bo jak by nie dzialal to bylo by odwrotnie, w czasie jazdy by nie chlodzil... Droga dedukcji na razie nie ruszam pompy i termostu. Bedzie problem z odpowietrzeniem bo zauwazylem ze mam z owego odpowietrzenia urwane pokretlo i bede musial zezbic....