Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Coupe, bardzo słabo grzeje

Wszystko co tyczy się silników V6
karol.strak

[B4 2.6 ABC] Coupe, bardzo słabo grzeje

Post autor: karol.strak » 04 gru 2014, 14:43

Witam,
Jak w temacie.
Po odpowiednim rozgrzaniu silnika z nawiewów leci zimne powietrze na rozkręconym na maxa ogrzewaniu.
Bardzo proszę o pomoc w ustaleniu usterki.
Czy może to być problem z termostatem? Czyli mógł się zaciąć i ciągle jest otwarty?
Pozdr.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 04 gru 2014, 14:46

dość czesty problem czytaj termostat . POzniej układ czy nie jest zamulony . Możesz korek zmienić na zbiorniczku wyrównawczym . Wszystko tam ok z klapami w nagrzewnicy ? sterowanie działa dobrze ?

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 gru 2014, 15:08

Termostat nie ma wpływu na pracę nagrzewnicy. termostat odcina obieg główny, na chłodnicę, obieg mały, w który jest wpięta nagrzewnica nie ma nic do niego. Czy jak stoi auto na postoju to też nie grzeje?

Jeśli nie grzeje auto, to trzeba sprawdzić: zapowietrzenie układu (na króćcach idących do nagrzewnicy jest odpowietrznik), stan i poziom płynu chłodniczego, działanie pompy wody.
Następnie trzeba się położyć w nogi pasażera pod deskę rozdzielczą, i spradzić czy nie wypięło się cięgno sterujące klapą zimne/ciepłe.

Przypominam, że AUDI 80/90 nie ma zaworu nagrzewnicy, czytaj - nagrzewnica grzeje zawsze, niezależnie czy jest ustawione zimne czy ciepłe powietrze. Dlatego, jeśli nie grzeje to albo jest problem z małym obiegiem wody, albo ze sterowaniem klapą w zespole nawiewów pod deską.
Koniec kropka.

karol.strak

Post autor: karol.strak » 04 gru 2014, 15:22

Auto grzeje w czasie jazdy i to całkiem nieźle.

Zimne powietrze leci tylko i wyłącznie na postoju.

Czyli najważniejsze to sprawdzenie klapek i próba odpowietrzenia?

Czy coś jeszcze powinienem wiedzieć? Czegoś popróbować?

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 04 gru 2014, 16:09

Nie, jeśli grzeje podczas jazdy to dwie opcje : Wiatrak nawiewów do wymianki LUB pompa wody.
Rozumiem, że stan płynu chłodniczego OK ? Na postoju wieje z nawiewów ?

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 04 gru 2014, 16:53

Leo pisze:Termostat nie ma wpływu na pracę nagrzewnicy
hahaha a co jest jeśli jest otwarty caly czas plyn się szybko nie nagrzewa i grzania nie ma !
W wypadku gdy nie grzeje na wolnych sprawdz czy nie masz jakiejś nieszczelności w układzie , zobacz czy korek trzyma ciśnienie i pierwsze co odpowietrz układ .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 gru 2014, 17:44

bzibzi pisze:Leo napisał/a:
Termostat nie ma wpływu na pracę nagrzewnicy
hahaha a co jest jeśli jest otwarty caly czas plyn się szybko nie nagrzewa i grzania nie ma !
ale wtedy co najwyżej dłużej się nagrzewa ale nagrzewnica powinna grzać. Może nie osiągnąć tych 90 stopni ale 70-80 tak no i grzanie powinno być wiem bo sam tak miałem.

Tu obstawiam słaby obieg płynu.

zzzagubiony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zzzagubiony » 04 gru 2014, 19:53

to ja sie podlacze ....
od poczatku ;)

rok temu bylo cacy grzalo az parzylo
w sierpniu korba wyszla mi bokiem
wymiana samego silnika i jedzilo
zaczelo robic sie zimno i kurde cos nie grzeje pierwsze co do glowy przyszlo termostat
a ze rozrzad z pompa trza bylo zmienic kupilem odrazu wszystko i pojechalem do jugo

rozrzad ina pompa ruvila termostat whalera czy jakos tak

no i wszystko ladnie zmienione cacy elegancko odpowietrzone i w droge
grzeje jak wciekle wiec banan na twarzy

nastepnego dnia banan zszedl z twarzy poniewaz iz gdyz ....

w trasie temp silnika utrzymuje sie na 50-70 stopni ale leci gorace powietrze

na postoju temp silnik to 70-90 stopni i czapka i rekawiczki to za malo ....

Leo, Wiatrak nawiewów do wymianki co to i gdzie to ?

pEndrju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 26 lut 2013, 23:34
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: pEndrju » 04 gru 2014, 23:28

jak auto grzeje na obrotach wysokich a na niskich już nie to ja bym nagrzewnice przepłukał bo nie jest drożna najprawdopodobniej

zzzagubiony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zzzagubiony » 04 gru 2014, 23:31

Hmmm no dziwne tylko w tym jest to ze przed zmiana silnika bylo wszystko ok a nagrzewnica nie była ruszana.

Jak to przeplukac nie zrzucajac deski ?

pEndrju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 26 lut 2013, 23:34
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: pEndrju » 05 gru 2014, 00:08

na grodzi bliżej serwa są 2 przewody do niej zdejmujesz je zakładasz 2 inne przewody wodne i w ten od strony serwa psiukasz powietrze odwrotnie do obiegu wody jak wypluje ten płyn i syfy to wlewasz preparatu do czyszczenia układu odczekasz pół godz i znów dajesz powietrze jeszcze kilka razy wodo płukasz i grzeje, w moich audiankach to pomogło

karol.strak

Post autor: karol.strak » 05 gru 2014, 09:54

Ok. Czyli na początek sprawdzić szczelność układu, płukanka, później odpowietrzenie. Jak to nic nie da to sprawdzić termostat. Co do nawiewu to powietrze dmucha jak szalone więc to raczej nie wiatraczek. Dam znać co z tego wyjdzie. Pzdr. <piwo>

Online
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 gru 2014, 11:57

Wszyscy kurde pomijają pompę wody !!! o niej nie zapomnij - kiedy ostatni raz ją wymieniałeś?

zzzagubiony
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 14 lut 2011, 13:15
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zzzagubiony » 05 gru 2014, 14:15

Leo, miesiec temu .... napisalem wyzej ;) z ruvila czy jakos tak pompa jest

karol.strak

Post autor: karol.strak » 05 gru 2014, 14:37

Pompę sprawdzę jak już odpowietrzanie i płukanie nie pomoże. :-)

[ Dodano: 2014-12-05, 18:35 ]
Korek trzyma, termostat po przemysleniu na pewno dziala bo jak by nie dzialal to bylo by odwrotnie, w czasie jazdy by nie chlodzil... Droga dedukcji na razie nie ruszam pompy i termostu. Bedzie problem z odpowietrzeniem bo zauwazylem ze mam z owego odpowietrzenia urwane pokretlo i bede musial zezbic....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl