Jedynie z wymienionych przez ciebie rzeczy sonda lambda ma wpływ na wydłużenie czasu wtrysku na jednej głowicy. Sonda nie działa wiec ECU wydłuża czas wtrysku dla danej głowicy co tez powoduje nierówną prace silnika.mlodyLipa pisze:Stawiam na źle ustawiony rozrząd, przewody, cewki, moduł zapłonowy, sondy, czujnik temperatury lub czujnik położenia wału. Troszkę tego jest .
[AAH] Ustawienie zapłonu, jakie parametry
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
dzięki za odpowiedź. w przyszłym tygodniu sprawdzę sondy na VAG-u.
dzis rano zauważyłem, że podczas jazdy na zimnym silniku zaraz po uruchomieniu, auto nie ma mocy przez kilka sekund, a po chwili jedzie normalnie. czy to też może być wina sondy?
dzis rano zauważyłem, że podczas jazdy na zimnym silniku zaraz po uruchomieniu, auto nie ma mocy przez kilka sekund, a po chwili jedzie normalnie. czy to też może być wina sondy?
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2010, 13:53 przez mlodyLipa, łącznie zmieniany 1 raz.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
to sprawdzę jeszcze czujnik temperatury
[ Dodano: 2010-08-06, 10:04 ]
cześć
podłączyłem kompa i sprawdziłem VAG -iem błędy.
okazało się, że zapłon na jednej głowicy skacze od 9 do 13.5, a na drugiej cały czas trzyma 12. jest też błąd od sondy 00525( na gazie i na benzynie) oraz błąd 29-00 -short to ground
[ Dodano: 2010-09-12, 13:55 ]
wymieniona sonda, ustawiony rozrząd i teraz jest wszystko OK
dziękuję za pomoc
[ Dodano: 2010-08-06, 10:04 ]
cześć
podłączyłem kompa i sprawdziłem VAG -iem błędy.
okazało się, że zapłon na jednej głowicy skacze od 9 do 13.5, a na drugiej cały czas trzyma 12. jest też błąd od sondy 00525( na gazie i na benzynie) oraz błąd 29-00 -short to ground
[ Dodano: 2010-09-12, 13:55 ]
wymieniona sonda, ustawiony rozrząd i teraz jest wszystko OK
dziękuję za pomoc
Witajcie
Odkopie ten temat.
Jakie powinny być prawidłowe czasy wtrysku na zdrowego AAH? Chodzi mi tylko o Pb.
[ Dodano: 2011-12-11, 21:02 ]
Jeszcze raz poproszę - może ktoś z Was odczytać czasy wtrysków? Chodzi o funkcję single reading w vag-comie, odczyt bloku nr 4.
Jeśli ktoś z Was jest bardziej zorientowany proszę o potwierdzenie, czy odczytaną wartośc trzeba pomnożyć przez 0,128 aby otrzymać czas w ms? Tak przynajmniej sugeruje autor tej strony. Elsa to inaczej interpretuje.
U mnie wartości są w okolicach 4ms (jałowy bieg), co wydaje się być w zasadzie o połowę za dużo.
Odkopie ten temat.
Jakie powinny być prawidłowe czasy wtrysku na zdrowego AAH? Chodzi mi tylko o Pb.
[ Dodano: 2011-12-11, 21:02 ]
Jeszcze raz poproszę - może ktoś z Was odczytać czasy wtrysków? Chodzi o funkcję single reading w vag-comie, odczyt bloku nr 4.
Jeśli ktoś z Was jest bardziej zorientowany proszę o potwierdzenie, czy odczytaną wartośc trzeba pomnożyć przez 0,128 aby otrzymać czas w ms? Tak przynajmniej sugeruje autor tej strony. Elsa to inaczej interpretuje.
U mnie wartości są w okolicach 4ms (jałowy bieg), co wydaje się być w zasadzie o połowę za dużo.
Oj i mi by się przydały czasy wtrysków...
Co do ustawienia zapłonu to muszę coś od siebie dodać, panowie w naszych Vkach między silnikiem a skrzynią biegów jest czujnik położenia wału i on jest zamontowany na takiej blaszce, którą można delikatnie regulować ba w książce serwisowej jest nawet napisane że jak zachodzi potrzeba wymiany tego czujnika lub demontażu to należy sobie zaznaczyć dokładne jego położenie bo to jest ustawione fabrycznie tak jak powinno być, on odpowiada za dość istotne parametry silnika.
Tutaj podaję przykład
http://warsztaty.samochodowka.internetd ... z_polo.htm
Mam zamiar się do niego dobrać, tylko nie wiem jak bo jest tam trudny dostęp, po ingerencji mechanika, kiedy mi podmieniał silnik auto straciło znacznie na mocy i wydaje mi się że tam tkwi problem bo wszystko inne już przerabiałem, bez skutku.
Co do ustawienia zapłonu to muszę coś od siebie dodać, panowie w naszych Vkach między silnikiem a skrzynią biegów jest czujnik położenia wału i on jest zamontowany na takiej blaszce, którą można delikatnie regulować ba w książce serwisowej jest nawet napisane że jak zachodzi potrzeba wymiany tego czujnika lub demontażu to należy sobie zaznaczyć dokładne jego położenie bo to jest ustawione fabrycznie tak jak powinno być, on odpowiada za dość istotne parametry silnika.
Tutaj podaję przykład
http://warsztaty.samochodowka.internetd ... z_polo.htm
Mam zamiar się do niego dobrać, tylko nie wiem jak bo jest tam trudny dostęp, po ingerencji mechanika, kiedy mi podmieniał silnik auto straciło znacznie na mocy i wydaje mi się że tam tkwi problem bo wszystko inne już przerabiałem, bez skutku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nawet w SSP jest opisany przyrząd do ustawiania tego czujnika.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF strona 28
Przyrządy 3308 i 3242
http://www.dieselkontor.de/product_info ... ts_id=1264
https://vw.snapon.com/SpecialToolsDetai ... d=12470005
3242 to chyba występuje też w zestawach do ustawiania rozrządu.
Przy okazji sprawdź czy rozrząd masz dobrze ustawiony. Bez zestawu przyrządów ustaw 3 cylinder w górze i zobacz czy oczka na "fasolkach" przykręconych do wałków są poziomo. Znak z przodu na kole nie zawsze = 3 cylindrowy na górze, zauważyłem to u siebie i ktoś inny też o tym wspominał.
Wyjęcie tego czujnik bez ściągania kolektora ssącego jest trochę trudne. Ja odkręcałem go z kanału.
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF strona 28
Przyrządy 3308 i 3242
http://www.dieselkontor.de/product_info ... ts_id=1264
https://vw.snapon.com/SpecialToolsDetai ... d=12470005
3242 to chyba występuje też w zestawach do ustawiania rozrządu.
Przy okazji sprawdź czy rozrząd masz dobrze ustawiony. Bez zestawu przyrządów ustaw 3 cylinder w górze i zobacz czy oczka na "fasolkach" przykręconych do wałków są poziomo. Znak z przodu na kole nie zawsze = 3 cylindrowy na górze, zauważyłem to u siebie i ktoś inny też o tym wspominał.
Wyjęcie tego czujnik bez ściągania kolektora ssącego jest trochę trudne. Ja odkręcałem go z kanału.
Blokadę posiadam kompletną, czyli jest możliwość że mimo iż wsadzę ten trzepień do blokowania wału to mogę złożyć rozrząd źle ?
Jest możliwość że to wtedy może chodzić ?
Stojąc przodem do silnika chodzi o lewy górny na samym końcu tłok ? Najlepiej świece wykręcić żeby to sprawdzić czy znajduje się na samej górze tłok i wtedy wsadzić trzepień w blok ?
Jest możliwość że to wtedy może chodzić ?
Stojąc przodem do silnika chodzi o lewy górny na samym końcu tłok ? Najlepiej świece wykręcić żeby to sprawdzić czy znajduje się na samej górze tłok i wtedy wsadzić trzepień w blok ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak, po lewej ten od ściany grodziowej.viper370 pisze:Stojąc przodem do silnika chodzi o lewy górny na samym końcu tłok ?
Tego trzpienia nigdy nie wkręcałem ale wkładając coś innego jest wyczuwalne to wycięcie w wale. Nawet w którymś ssp było wyszczególnione, że blokada ma być zakładana gdy 3ci cylinder jest w górze.
Einstellwerkzeug zur Fixierung der Kurbelwelle ist das Sonderwerkzeug 3242, das bei OT des 3. Zylinders in die Bohrung des Zündzeitpunkt-gebers geschraubt wird.
Jak ładnie google translate przetłumaczyło OT na GMP.Narzędzie do regulacji mocowania, wał korbowy jest specjalne narzędzie 3242, który jest wkręcony w GMP trzeciego cylindra w otworze zegara taktowania zapłonu.
Panowie a powiedzcie mi, czy jest możliwe złe złożenie tego koła zamachowego, z którego czujnik sczytuje informacje ?
Chodzi mi czy jak jakiś niedoświadczony mechanik w tych silnikach wymieniał mi silnik i go składał to musiał całe to sprzęgło z kołem masowym zakładać i czy przypadkiem nie ma znaczenia to jak się je założy ?
Da się źle założyć ?
Bo te koło z tymi ząbkami wskazuje czujnikowi gdzie się znajduje ren 3eci tłok ? A jeżeli mechanik źle skręci koło masowe to będzie błędnie zbierał informacje ??
Pytanie, mamy dwa czujniki a raczej trzy.
Ten w głowicy bez niego nie zapalimy silnika, miałem raz awarię tego czujnika i musiałem zrobić sobie obejście i ręcznie nadawać sygnał przy odpalaniu.
Ten w bloku co daje ? Jest ustawiony na sztywno, bez niego nie odpalimy ? Ale jak już odpalimy to można nawet go wyłączyć ?
Ten między skrzynią biegów a silnikiem ma pewien zakres regulacji, za co konkretnie odpowiada, za iskrę, wtrysk paliwa ???
Chodzi mi czy jak jakiś niedoświadczony mechanik w tych silnikach wymieniał mi silnik i go składał to musiał całe to sprzęgło z kołem masowym zakładać i czy przypadkiem nie ma znaczenia to jak się je założy ?
Da się źle założyć ?
Bo te koło z tymi ząbkami wskazuje czujnikowi gdzie się znajduje ren 3eci tłok ? A jeżeli mechanik źle skręci koło masowe to będzie błędnie zbierał informacje ??
Pytanie, mamy dwa czujniki a raczej trzy.
Ten w głowicy bez niego nie zapalimy silnika, miałem raz awarię tego czujnika i musiałem zrobić sobie obejście i ręcznie nadawać sygnał przy odpalaniu.
Ten w bloku co daje ? Jest ustawiony na sztywno, bez niego nie odpalimy ? Ale jak już odpalimy to można nawet go wyłączyć ?
Ten między skrzynią biegów a silnikiem ma pewien zakres regulacji, za co konkretnie odpowiada, za iskrę, wtrysk paliwa ???
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
koła zamachowego jak dobrze pamiętam inaczej się nie da przykręcić. I w AAH, ABC czy 7A itp. nie ma to znaczenia bo dane są odczytywane z wieńca rozrusznika a on nie ma żadnego punktu odniesienia jak koła 60-2 (czyli w dwóch miejscach brakuje zębów).
W AAH tym punktem odniesienia jest właśnie tej czujnik w bloku. I on oznacza trzeci tłok.
Czujnik wałka rozrządu służy do identyfikacji w jakiej pozycji jest rozrząd bo kręci się dwa razy wolniej niż silnik. Więc sterownik musi wiedzieć czy dany tłok jest w pozycji sprężanie czy wydech. Bo jakby go wsadzić odwrotnie to by dawał iskrę przy suwie wydechu i silnik pracowałby wcale.
Potłumacz sobie SSP130 tam jest wszystko opisane.
W AAH tym punktem odniesienia jest właśnie tej czujnik w bloku. I on oznacza trzeci tłok.
Czujnik wałka rozrządu służy do identyfikacji w jakiej pozycji jest rozrząd bo kręci się dwa razy wolniej niż silnik. Więc sterownik musi wiedzieć czy dany tłok jest w pozycji sprężanie czy wydech. Bo jakby go wsadzić odwrotnie to by dawał iskrę przy suwie wydechu i silnik pracowałby wcale.
Potłumacz sobie SSP130 tam jest wszystko opisane.
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
Witam
Znalazłem wymiary przyrządu 3308
U mnie za wstrząsy budy na wolnych obrotach winne były wtryski. Mam tylko Pb
Znalazłem wymiary przyrządu 3308
Kod: Zaznacz cały
http://www.audi-club.ru/forum/attachment.php?attachmentid=284181&d=1344447768