[80 b4 2,0 abt] jaki olej
Witam
dawno nie pisalem ale widzac rozterki forumowiczow dotyczacych oleju silnikowego postanowilem dolaczy do dyskusji Moj poprzedni samochod Audi 80 B3 1,8S a teraz
B4 93 r ABT 2,0 l -uzywalem tylko oleju polsyndetycznego 10W-40.
A teraz sprawa jaki olej kupowac. Oleje tzw Firmowe Castrol itp moim zdaniem sa przereklamowane /placi sie glownie za logo producenta/Z tego co wiem kazdy olej
MUSI spelniac wymogi normy przeznaczonej dla danego typu oleju.Na kazdym opakowaniu
podane sa /malymi literkami-to zrozumiale/ wyzej wspomniane normy.
Kupujac olej rozlewany/dystrybuowany przez wieksze sieci np Selgros czy Metro/Makro /mozna zaoszczedzic i to wcale niemalo kupujac naprzyklad opakowanie 5l
pozdrawiam burdan
dawno nie pisalem ale widzac rozterki forumowiczow dotyczacych oleju silnikowego postanowilem dolaczy do dyskusji Moj poprzedni samochod Audi 80 B3 1,8S a teraz
B4 93 r ABT 2,0 l -uzywalem tylko oleju polsyndetycznego 10W-40.
A teraz sprawa jaki olej kupowac. Oleje tzw Firmowe Castrol itp moim zdaniem sa przereklamowane /placi sie glownie za logo producenta/Z tego co wiem kazdy olej
MUSI spelniac wymogi normy przeznaczonej dla danego typu oleju.Na kazdym opakowaniu
podane sa /malymi literkami-to zrozumiale/ wyzej wspomniane normy.
Kupujac olej rozlewany/dystrybuowany przez wieksze sieci np Selgros czy Metro/Makro /mozna zaoszczedzic i to wcale niemalo kupujac naprzyklad opakowanie 5l
pozdrawiam burdan
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
3l http://www.centrum.audi80.pl/content/view/52/55/arek.wlkp pisze:Mam pytanko, ile wchodzi oleju do ABK 2,0 115 Km?
- GreenNatural
- Forum Audi 80
- Posty: 112
- Rejestracja: 17 lut 2013, 22:06
- Lokalizacja: Hrubieszów
Nigdy mineral do Audi ^^ Ja chyba mam jakąś miske z kosmosu, bo jeśli zalewam 3,5 litra to na bagnecie wskazuje max (ABK).
Co ty olej kupujesz lany z beczki na kufle że pytasz ile wchodzi ? A tak serio, zalej 3 litry, bo tyle na milion procent Ci wejdzie, odpal fajeczke, nie podpal foteli, sprawdź ile masz na bagnecie, dolej do max i śmigaj. Powodzonka
Co ty olej kupujesz lany z beczki na kufle że pytasz ile wchodzi ? A tak serio, zalej 3 litry, bo tyle na milion procent Ci wejdzie, odpal fajeczke, nie podpal foteli, sprawdź ile masz na bagnecie, dolej do max i śmigaj. Powodzonka
- GreenNatural
- Forum Audi 80
- Posty: 112
- Rejestracja: 17 lut 2013, 22:06
- Lokalizacja: Hrubieszów
zmiana z mineralnego na półsyntetyk...
Witam,
Panowie mam dylemat. Audi 80 b4 (ABK) 93r.. Przebieg 220 tyś. nie wiem czy wierzyć że oryginalny czy nie ale wiele wskazuje na to że TAK . Auto 5 LAT w rodzinie, sprowadzone osobiście przez szwagra z Niemiec. Po zakupie zrobiony gruntowny remoncik. Zalany olejem mineralnym Platinum 15w40 od samego początku.
Tak tak wiem to duży błąd wtedy, że go zalali minerałem. Rok temu robiona uszczelka pod głowicą i pod pokrywą. SILNIK NIE BIERZE OLEJU ! NIE TRZEBA DOLEWAĆ !
Zastanawiam się nad przejściem z oleju mineralnego 15w40 na półsyntetyk 10w40 (dobrej marki tj. Liqui Moly, Motul, Valvoline, Fuchs). Jest sens czy raczej w to nie brnąć ?
Pytam Was dlatego, bo autem nie zamierzam się tak "szybko rozstawać".
Proszę o poradę, pomoc, wypowiedzenie własnych doświadczeń. A może ktoś był w podobnej sytuacji. Jakieś sugestie? Z góry dziękuje za każdy jeden odzew na temat mojego wpisu. Pozdrawiam
Panowie mam dylemat. Audi 80 b4 (ABK) 93r.. Przebieg 220 tyś. nie wiem czy wierzyć że oryginalny czy nie ale wiele wskazuje na to że TAK . Auto 5 LAT w rodzinie, sprowadzone osobiście przez szwagra z Niemiec. Po zakupie zrobiony gruntowny remoncik. Zalany olejem mineralnym Platinum 15w40 od samego początku.
Tak tak wiem to duży błąd wtedy, że go zalali minerałem. Rok temu robiona uszczelka pod głowicą i pod pokrywą. SILNIK NIE BIERZE OLEJU ! NIE TRZEBA DOLEWAĆ !
Zastanawiam się nad przejściem z oleju mineralnego 15w40 na półsyntetyk 10w40 (dobrej marki tj. Liqui Moly, Motul, Valvoline, Fuchs). Jest sens czy raczej w to nie brnąć ?
Pytam Was dlatego, bo autem nie zamierzam się tak "szybko rozstawać".
Proszę o poradę, pomoc, wypowiedzenie własnych doświadczeń. A może ktoś był w podobnej sytuacji. Jakieś sugestie? Z góry dziękuje za każdy jeden odzew na temat mojego wpisu. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 lut 2015, 22:07 przez Sapela, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Zamienic można ale proponował bym zmienić czujnik ciśnienia zamiast 1.8bar dać 2,5 bar ( czerwony ) i zamiast niebieskiego dać 0,4bar (czarny) cena do przyjęcia a większe zabezpieczenie przed niespodzianką, myślałem że masz może dodatkowe zegary wtedy być miał wszystko czarno na białym. Niespodzianek nie powinno być ale nie mam 100% pewności. Przez pierwszą wymianę musisz kontrolować olej.