Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 sty 2015, 16:44

elbula pisze:a jest sens wymienić świece w tym podgrzewaczu po 20 letnim użytkowaniu starych
O ile są sprawne ,to nie .Mają dobre chłodzenie cieczą ,wiec powinny wytrzymać znacznie dłużej ,niż te "silnikowe "

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 05 sty 2015, 00:35

MUNIOR pisze:
elbula pisze:a jest sens wymienić świece w tym podgrzewaczu po 20 letnim użytkowaniu starych
O ile są sprawne ,to nie .Mają dobre chłodzenie cieczą ,wiec powinny wytrzymać znacznie dłużej ,niż te "silnikowe "
ok ale czy pomimo tego że moga być sprawne i sprawmość nie spadła

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 05 sty 2015, 11:02

Sprawdź je w taki sam sposób jak te w silniku. Grubszy kabel i na ostro do plusa. W 1 lub 2 sek powinien zacząć gotować się płyn na nieodpalonym silniku. Jeśli nie to możesz sprawdzić czy odpowiednio masa dochodzi do podgrzewacza.

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 06 sty 2015, 19:58

Warto zadbać o świece w podgrzewaczu płynu i sam podgtzewacz. W moim zetorku przy -10 zaczyna dmuchać ciepłym po przejechaniu ok 5-7km

Awatar użytkownika
meksykanineg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
Lokalizacja: LLB

Post autor: meksykanineg » 06 sty 2015, 21:31

To cos długo to zajmuje...
U mnie po przejechaniu 1go, dwóch kilometrów juz jest wyczuwalne ciepelko.
No chyba, ze masz na myśli konkretne cieplo :)

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 06 sty 2015, 23:08

Tu również potwierdzam. Ostatnio przy -13 po przejechaniu 2 kilometrów wyczuwalne ciepło zkratek. Podgrzewacz sprawny w 100%.

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 07 sty 2015, 17:17

O takim konkretnym ciepełku mówię. Przy dłuższej drodze powietrze z kratek nawiewu jest aż gorące.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 07 sty 2015, 18:07

a co z zasłanianiem chłodnicy

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 07 sty 2015, 19:18

Ogrzewanie pracuje na małym obiegu, a zasłanianie chłodnicy to inna piłka. Tyle opinni ilu kierowców. Zasłonięcie może i coś daje ale ja niewiem czy jest skuteczne. W starych i dziurawych autach rodem z komuny napewno zmniejsza przeciągi.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sty 2015, 19:31

darekmalickiwp pisze:Zasłonięcie może i coś daje ale ja niewiem czy jest skuteczne.
Poprawia sytuację tylko w przypadku nietrzymającego termostatu ,no i wiadomo że w duże mrozy ,jak zasłonimy chłodnicę ,to tak nie dmucha lodowatym powietrzem na silnik ...ale to akurat aż tak bardzo go nie wychładza ,szczególnie w naszych ,dość zabudowanych komorach silnika ,tym bardziej jak mamy kompletną osłonę pod silnikiem i skrzynią .Normalnie w mrozy takie jak teraz ,czyli ok.-10 stopni ,duży obieg płynu ,w zasadzie się nie otwiera ...w kazdym bądż razie na pewno nie na krótkich kilku ,czy kilkunasto kilometrowych odcinkach.U mnie po ok.10 kilometrach jazdy ,ok.80 stopni i dolna rura nie jest wyczuwalnie ciepła ,czyli termostat trzyma 8-)

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 07 sty 2015, 20:01

zapytałem dlatego że widziałem gdzieś na sprzedaż ori grill pełny ,pewnie żeby te przeciągi zatrzymac producent przewidział

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 sty 2015, 20:01

darekmalickiwp pisze:Warto zadbać o świece w podgrzewaczu płynu i sam podgtzewacz. W moim zetorku przy -10 zaczyna dmuchać ciepłym po przejechaniu ok 5-7km
Ja nie mam podgrzewacza a po 7km mam na bacie prawie 90 stopni więc dmucha już gorącym <ok>

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 07 sty 2015, 20:06

hudy, przy jakiej temperaturze na dworze?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 sty 2015, 20:14

Tak przy -10 po 7km mam 70 na zegarze.Napisałem ok 90 to nie chodziło mi że mam prawie 90 - bez przesady ;-) Oczywiście przez te 7km wentylator mam max na 1 biegu. Ostatnio jechałem zawieść kumpla i stałem w garażu. Zrobiłem w obie strony 6km to podjeżdżając pod dom miałem 90 na zegarze. Na zewnątrz było wtedy -8 stopni. Nie wiem co mu się zmieniło bo jeszcze kilka lat temu musiałem zrobić z 10km i była połowa przed 90 stopni. może nie mam oleju w silniku i szybciej się grzeje :mrgreen:

[ Dodano: 2015-01-07, 21:39 ]
No i ważne jest też jak przez te 7km jedziemy bo powiem wam szczerze że już tak bardzo nie oszczędzam silnika jak to było kiedyś. Teraz jak widzę że temperatura lekko podskoczyła to juz jadę normalnie a kiedyś czekałem aż dojdzie do 90 stopni. Przez to na pewno szybciej się nagrzewa.

Awatar użytkownika
DaMaGe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 353
Rejestracja: 16 paź 2013, 12:26
Lokalizacja: BĘDZIN

Post autor: DaMaGe » 11 sty 2015, 12:53

czy wymieni się termostat od góry bez demontażu osłony silnika i bez odkręcania wspomagania ??

wystarczy odkręcić opaskę przy wężu przy pompie wody i zdemontować stary termostat i założyć nowy ??


myślałem, że 1z wolno się nagrzewa ogólnie w zimę, ale do pracy dojeżdżam ~15km i przy temperaturach ~0`C na desce mam dopiero przed środkową kreską ( 60`C ? ) ... a dolny wąż robi się ciepły powoli już ... no chyba że oszukuje mi czujnik ten z tyłu głowicy - jak go sprawdzić ?? Może jest tak, że temperatura ma już te ~90`C i termostat puszcza już płyn w duży obieg, a okłamują mnie wskazania na zegarach ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl