O ile są sprawne ,to nie .Mają dobre chłodzenie cieczą ,wiec powinny wytrzymać znacznie dłużej ,niż te "silnikowe "elbula pisze:a jest sens wymienić świece w tym podgrzewaczu po 20 letnim użytkowaniu starych
[1.9 1Z] nie łapie temperatury
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
- meksykanineg
- Forum Audi 80
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
- Lokalizacja: LLB
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Poprawia sytuację tylko w przypadku nietrzymającego termostatu ,no i wiadomo że w duże mrozy ,jak zasłonimy chłodnicę ,to tak nie dmucha lodowatym powietrzem na silnik ...ale to akurat aż tak bardzo go nie wychładza ,szczególnie w naszych ,dość zabudowanych komorach silnika ,tym bardziej jak mamy kompletną osłonę pod silnikiem i skrzynią .Normalnie w mrozy takie jak teraz ,czyli ok.-10 stopni ,duży obieg płynu ,w zasadzie się nie otwiera ...w kazdym bądż razie na pewno nie na krótkich kilku ,czy kilkunasto kilometrowych odcinkach.U mnie po ok.10 kilometrach jazdy ,ok.80 stopni i dolna rura nie jest wyczuwalnie ciepła ,czyli termostat trzyma 8-)darekmalickiwp pisze:Zasłonięcie może i coś daje ale ja niewiem czy jest skuteczne.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Tak przy -10 po 7km mam 70 na zegarze.Napisałem ok 90 to nie chodziło mi że mam prawie 90 - bez przesady Oczywiście przez te 7km wentylator mam max na 1 biegu. Ostatnio jechałem zawieść kumpla i stałem w garażu. Zrobiłem w obie strony 6km to podjeżdżając pod dom miałem 90 na zegarze. Na zewnątrz było wtedy -8 stopni. Nie wiem co mu się zmieniło bo jeszcze kilka lat temu musiałem zrobić z 10km i była połowa przed 90 stopni. może nie mam oleju w silniku i szybciej się grzeje :mrgreen:
[ Dodano: 2015-01-07, 21:39 ]
No i ważne jest też jak przez te 7km jedziemy bo powiem wam szczerze że już tak bardzo nie oszczędzam silnika jak to było kiedyś. Teraz jak widzę że temperatura lekko podskoczyła to juz jadę normalnie a kiedyś czekałem aż dojdzie do 90 stopni. Przez to na pewno szybciej się nagrzewa.
[ Dodano: 2015-01-07, 21:39 ]
No i ważne jest też jak przez te 7km jedziemy bo powiem wam szczerze że już tak bardzo nie oszczędzam silnika jak to było kiedyś. Teraz jak widzę że temperatura lekko podskoczyła to juz jadę normalnie a kiedyś czekałem aż dojdzie do 90 stopni. Przez to na pewno szybciej się nagrzewa.
czy wymieni się termostat od góry bez demontażu osłony silnika i bez odkręcania wspomagania ??
wystarczy odkręcić opaskę przy wężu przy pompie wody i zdemontować stary termostat i założyć nowy ??
myślałem, że 1z wolno się nagrzewa ogólnie w zimę, ale do pracy dojeżdżam ~15km i przy temperaturach ~0`C na desce mam dopiero przed środkową kreską ( 60`C ? ) ... a dolny wąż robi się ciepły powoli już ... no chyba że oszukuje mi czujnik ten z tyłu głowicy - jak go sprawdzić ?? Może jest tak, że temperatura ma już te ~90`C i termostat puszcza już płyn w duży obieg, a okłamują mnie wskazania na zegarach ...
wystarczy odkręcić opaskę przy wężu przy pompie wody i zdemontować stary termostat i założyć nowy ??
myślałem, że 1z wolno się nagrzewa ogólnie w zimę, ale do pracy dojeżdżam ~15km i przy temperaturach ~0`C na desce mam dopiero przed środkową kreską ( 60`C ? ) ... a dolny wąż robi się ciepły powoli już ... no chyba że oszukuje mi czujnik ten z tyłu głowicy - jak go sprawdzić ?? Może jest tak, że temperatura ma już te ~90`C i termostat puszcza już płyn w duży obieg, a okłamują mnie wskazania na zegarach ...