Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDi Z1] Pije płyn chłodniczy.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ivaan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 gru 2014, 18:33

[B4 1.9 TDi Z1] Pije płyn chłodniczy.

Post autor: Ivaan » 06 sty 2015, 20:19

Witam, jeśli źle trafiłem to przepraszam i proszę o przeniesienie tematu. Jestem tutaj nowy także proszę o zrozumienie. :)


Mianowicie mam problem, kupiłem sobie piękną B4 . Super pięknie, wszystko byłoby okej gdyby nie to że pije mi około 5 litrów płynu chłodniczego na 300 km :?: Wszystko, wszystkim ale coś takiego ? Specjalnie na śniegu, świeżym śniegu zostawiłem na noc autko, silnik rozgrzany do 90 stopni, śladu po wycieku ani grama, wymieniłem przewód chłodniczy ten górny, wszystko okej, wymieniłem wszystkie " spinki " węży nigdzie nie widać ze coś kapie, czy leje. Wymieniony termostat, pompa wody. Rozgrzewa się normalnie do temperatury 90 stopni i nie przekracza, masła na kapslu z oleju nie ma, no nic zlego sie nie dzieje. Może troche bardziej dymi na biało, ale po rozgrzaniu to znika. Nie mam siły juz do tego, możecie coś zaradzić ?


Pozdrawiam! :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 sty 2015, 20:29

Oleju Ci nie przybywa :?:

Poobserwuj dobrze, bo może gdzies odparowuje po ciepłym silniku i masz gdzies nalot.
Spod korka raczej nie wyrzuca, bo napewno byś zauważył jak spływał płyn i jest tłuste miejsce.

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 06 sty 2015, 20:39

Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą kończy swój żywot. Płyn przez uszczelkę dostaje się nad tłok i w czasie pracy silnika wydalany jest na zewnątrz. Dlatego dymi na biało i nie ma śladu wycieku płynu. Oznaką tej awarii są także duze wachania temperatury płynu na wskażniku

miki1305
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2010, 11:33

Post autor: miki1305 » 06 sty 2015, 20:54

A szyby ci nie parują? Może płyn leje sie przez nagrzewnice gdzieś do środka auta? 5l na 300km to straszne dużo(z tyłu powinna być zasłona dymna a nie letkie dymienie) jak długo stoi nie jeżdzony to też ubywa?

Awatar użytkownika
Ivaan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 gru 2014, 18:33

Post autor: Ivaan » 06 sty 2015, 21:15

No własnie nie paruje, i po drugie na zimnym ciezko w cholere odpala...

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 06 sty 2015, 22:53

darekmalickiwp pisze:Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą kończy swój żywot. Płyn przez uszczelkę dostaje się nad tłok i w czasie pracy silnika wydalany jest na zewnątrz. Dlatego dymi na biało i nie ma śladu wycieku płynu. Oznaką tej awarii są także duze wachania temperatury płynu na wskażniku
To akurat nie jest dobry trop. Po pierwsze przy tak dużym ubytku płynu przez uszczelke to by za kolegą była zasłona dymna. Po drugie jeśli płyn dostaje się na tłok to i kompreja z cylindra dostaje się do płynu. Co kończy się wyrzuceniem płynu przez korek zbiornika. Ja jednak stawiałbym na wyciek zewnętrzny. Popatrz dobrze czy nie widać nigdzie wycieku. Pomiń nagrzewnice w obiegu. U mnie tak strzeliła że na 500 km gubiłem 1.5 litra płynu. A ani szyby się nie parowały ani też dywaniki nie były mokre.

Awatar użytkownika
Ivaan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 gru 2014, 18:33

Post autor: Ivaan » 08 sty 2015, 10:57

Mam autko u siebie na warsztacie, nagrzane, itp. Patrzac pod auto brak wycieku na ziemi, jednak splywa plyn chlodniczy pod pompa wtryskowa, paruje i widac jak splywa po misce olejowej, jednak samego wycieku nie widac, moze nieszczelnosc na pompie?

miki1305
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2010, 11:33

Post autor: miki1305 » 08 sty 2015, 12:31

W niektórych jak pompa sie rozszczelni, to ropa potrafi rozpuścić ten gumowy wąż za pompą i może on puszcza?

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 08 sty 2015, 18:29

A jednak to tylko wyciek płynu na zewnątrz. To mniejsze zło.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 08 sty 2015, 21:28

Posprawdzaj wszystkie króćce plastikowe, one potrafią pękać.

Awatar użytkownika
Ivaan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 30 gru 2014, 18:33

Post autor: Ivaan » 09 sty 2015, 15:20

Wiecie co, wczoraj to przeleciałem wszerz i wzdłuż, od przodu do tyłu. Nie chce zapeszać bo to teraz są próby, ale z tego co dzisiaj wywnioskowałem to była tzn. nie było uszczelki pod termostatem i tam lało, jeżdżę sprawdzam efekty, może coś z tego wyjdzie. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl