Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Zmiana przepływomierza klapkowego na "współczesny

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
emanuel33

Post autor: emanuel33 » 08 sty 2015, 15:48

Jak kupisz u mnie świnkę, to Ci wyślę ją z cała instrukcja jak to podłączyć :-P
Problem przepływki będzie rozwiązany raz na zawsze.
Świnka będzie zamiast przepływomierza. Jednak jeśli nie masz sprawnego, to nie zrobisz autoaadaptacji o której Aldi pisał.Wtedy musisz polegać na nas żeby wysłać Ci świniaka z wsadem którego potrzebujesz żeby auto jeździło bez przepływki. Świniaka wsadzasz koło fabrycznego kompa żebyś mógł na spokojnie pociągnąć kabelki ze świnki do fabrycznego kompa.
550zł za takie rozwiązanie to dużo czy mało?

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 08 sty 2015, 15:52

Dużo mało nie powiem, jak może bym pracował a nie był utytłanym studentem to spoczi. W sumie zobacz ten link to podesłałem w poscie wczesniej i tu też https://www.drive2.ru/l/288230376152988323/
Obie przepływki są analogowe, więc nie wiem czemu niektorzy pisza o emulacji z C na A chyba ze emulacja z A na A no ale? zobacz sam ja tu nie widze duzo rzeczy do roboty. a cena 3400 rubli przy dzisiejszy spadku tej waluty ;P

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 08 sty 2015, 15:57

A jak zamówisz towar z rosji jeśli rosja jest poza unią europejską ? Dolicz cło. Wysyłkę. Po drugie wątpie żeby ktoś wysłał w ogóle jak oni to wszystko ciągnął od nas, albo eu. Sam duuuuuużo sprzedawałem na wschód i 80% szło na rosje. I jesteś 1 osoba która chce coś zamawiać z rosji. Zawsze było w drugą str. Ale życzę powodzenia. Ale skoro masz za dużo kasy, to daj biednym zamiast ruskim. Na 1 wyjdzie :-P

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 08 sty 2015, 15:59

a kto mowi by od nich kupic :P poki co szukam co i jak ^^

http://przeplywomierze.istore.pl/pl/prz ... o-iii.html ciekawe czy to podejdzie?

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 08 sty 2015, 16:03

Ja ost robiłem przepływkę w fordzie galaxy i jakbym miał się tak bawić za każdym razem ze swoim autem, to wolał bym świnie. Wstawiam raz i mam spokój. Tyle dobrego że klient pojechał zadowolony i zrobił trasę 500km z bananem na twarzy a nie trupim uśmiechem jak wcześniej gdy auto nie chciało jechać lub traciło moc na środku skrzyżowania lub w trakcie wyprzedzania. Każdy ma co chce i na co go stać. Ja uważam że jak robić, to raz a porządnie.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 08 sty 2015, 16:05

masz racje. swinka jest najlepsza ale 550 i koszt preplywki, ale na swiniaku mozna domontowac jakis kompresor bo juz ma sie to "coś" co zadziała i z turbo. Znajomy w pugu 1.6 nie mial turbo i wrzucil turbo + swiniak i wysterował to wszystko. Tyle mi powiedzial.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 08 sty 2015, 16:10

Ja na świniaku robię elektroniczne wtryski do aut z mechanicznym.
Stosuje się tez do aut z turbo. Rekord to 500km

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 08 sty 2015, 16:24

Powiem tak, z tego co napisal Aldi i pisza na ruskich forach, jedyna roznica to moze byc rezystancja oraz napiecie zasilania, w tych od volgi to jest 12v. a w naszych a80 5v (o ile Aldi dobrze pisze) Roznica pinow 5 pinow jest. Nie wiem jaki jest pin out. Wiem, ze tutaj znalazlem przeplywke http://przeplywomierze.istore.pl/pl/prz ... coupe.html 4 pinową więc Jak ktoś by chciał się podzielić eksperymentem (czemu nie ja nie? - studiowanie brak czasu i pieniedzy na 100% pracy) Może tylko wystarczy zmienic piny podmienic inaczej i zwiekszyc napiecie z 5 na 12.

Co do prosiaka to super sprawa. Tylko z mechanicznego do elektrycznego to trzeba chyba jeszcze wtryski zmienic?

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 08 sty 2015, 16:28

Zmiana wtrysku to już inna sprawa i inny temat który masz u mnie w podpisie.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 08 sty 2015, 16:37

Chętnie bym lika zostawił ale to nie fb. Dzieki za dyskusje, temat o zmianie na mechaniczny poczytam nawet dla samego siebie. Kończe off topa. Jak sie tak patrzy i przelicza, to najsluszniej wychodzi Piglecik do zakupu, O ile chce sie mieć rozwojowy silnik. Pozdrowki

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 sty 2015, 16:49

Ktoś kiedyś pisał, że jest jakiś przepływomierz z drutem, który pasuje jako zamiennik bez żadnych układów dopasowujących. Ale nie mogę tego znaleźć.
Parzo pisze:Czyli jak to rozumieć z tą świnką? Mam np ABK chce przepływke ciepły drut, zmieniam przepływke, wywalam oryginalne Ecu i podlaczam swiniaka, oraz z przeplywki podlaczam kable do swiniaka? To troche za proste wg mnie...
Nie takie proste bo musiałbyś mieć sprawny przepływomierz z ABK do tego połączyć go ze sprawnym przepływomierzem docelowym. Później zrobić elektrykę i pojeździć z laptopem w trybie zbierania napięć. Po prostu świnka musi zebrać jakie napięcie przy jakich obrotach ma oryginalny przepływomierz oraz ten drugi. Później wywala się przepływomierz z ABK modyfikuje elektrykę i teraz działa to tak, że sterownik odczytuje obroty i napięcie z nowego przepływomierza i wyjściem wysyła napięcie jakie w tych samych warunkach dawałby przepływomierz z ABK. Oczywiście można zrobić gotowca aby nie trzeba była zbierać tego samodzielnie. Zresztą można zaoszczędzić na nowym przepływomierzu i zrobić konwersje na MAP sensor, który często jest wbudowany w świnkę.
Można też całkiem odebrać fabrycznego digifantowi władzę nad mieszankę i zrobić aby świnka z funkcją samodzielnego wtrysku paliwa sterowała wtryskiwaczami.

Jak zrobi się cieplej to protestuje jak sprawuje się konwersja na map sensor w ABK. Na map sensorze nawet wystrzały gazu będą niestraszne.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 08 sty 2015, 17:06

Cos genialnego to co piszesz, duzo plusów. A co do tego przeplywomierza z cieplym drutem p&p to ciekawe jak cenowo wychodzilo, milo by bylo gdybys podpytał tu i ówdzie, pewnie by temat się rozwinął szybko
http://forum.pilotpowersupply.com/showthread.php?t=70 coś takiego rowniez znalazlem.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 08 sty 2015, 17:09

To nie lepiej już od forda ? J.n galaxy o którym pisałem.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 sty 2015, 19:51

Parzo pisze:http://forum.pilotpowersupply.com/showthread.php?t=70 coś takiego rowniez znalazlem.
To widzę że ten przepływomierz też wymaga konwertera VAF-MAF: http://forum.pilotpowersupply.com/showthread.php?t=28

Niech ktoś doczyta ile to kosztuje.

EDIT

Rozpocząłem testowanie konwersji na map sensor.

Obrazek

Odtwarzanie napięcie z przepływomierza wygląda obiecującą pomimo, że robione to było na szybko. Brązowa linia - prawdziwe napięcie z przepływomierza, zielona linia - napięcie z wyjścia analogowe DECa, które trafia zamiast sygnału przepływomierza do ECU silnika.
Jeszcze jutro skontroluje to z sondą szerokopasmową z odłączoną regulacyjną jak to działa.

Obrazek

<iframe width="853" height="480" src="//www.youtube.com/embed/3xvpEbNY1tQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 28 sie 2016, 22:52

Odświeżam temat. Ktoś ma zmontowane to już i działające z oryginalną obudową filtra powietrza w ABK? Bo mam już układ, mam przepływkę z Opla, tylko brak mi koncepcji jak to się z tym wpiąć. Bo raz że oryginalna przepływka jest przykręcana do obudowy, to jeszcze wylot ma o 1 cm mniejszą średnicę. Oplowska jest o 3 cm krótsza, więc jest miejsce na jakieś redukcje czy adaptery, tylko co tam włożyć??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl