Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problem z obrotami

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 03 sty 2015, 19:18

Czyli w skrócie, zadzwonię do tego mechanika z prostym, a zarazem oczywistym pytaniem" czy ma wtyczkę OBD 1" to powinno wystarczyć? a potencjometr odłączę za tydzień i dam znać jakie są efekty. :-)

Przemek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 wrz 2012, 00:06
Lokalizacja: Ddz

Post autor: Przemek29 » 04 sty 2015, 17:57

to znów ja :)
Aldi, odpięcie prędkościomierza nie pomogło i problem dalej jest, jutro jadę do innego mechanika podłączyć siępod komputer i dokładnie powiem Ci co i jak i ewentualnie rady od tego mechanika wezmę bo jak do niego dzwoniłem to mi powiedział, że każda ingerencja tzn wymiana czegoś co połaczone jest z komputerem wymaga ingerencji w niego i same odpiecie klem np. po wymianie TPS-a jak były z nim problemy po prostu nie wystarcza.
Jutro Aldi dam Ci znać co i jak i jakie ewentualnie dał Mi porady.

[ Dodano: 2015-01-05, 09:09 ]
Jestem po Podłaczeniu komputerai jedyne co Mi wyskoczyło to: "błąd czujnika Halla", usunął błąd ale nie sprawdzałęm obrotów i Aldi teraz pytanie do Ciebie bo ten mechanik Młody chłopaczek może ma ze 22, 23 lata, powiedział Mi, że w 70% przypadków gazownik powininen zrobić odłączenie silniczka krokowego ponieważ instalacja gazowa na tym wężyku czarnym od reduktora ma Swój silnik "krokowy" i ten od benzyny powinien się odłaczać w momencie przełaczenia na gaz i mam sprawdzić czy jak bede miał obroty odpiac silnik krokowy przy gazniku i zobaczyc czy one sie unormują.
Prawda to ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 sty 2015, 09:32

Przemek29 pisze:że każda ingerencja tzn wymiana czegoś co połaczone jest z komputerem wymaga ingerencji w niego i same odpiecie klem np. po wymianie TPS-a jak były z nim problemy po prostu nie wystarcza.
Znaczy w nowszych ABT jest opcja adaptacji pozycji TPSu po jego wymianie. https://audi80.pl/b4-abt-adaptacja-t ... t21878.htm
Ale większość rzeczy w Audi 80 nie adaptuje się albo można zaadaptować mechanicznie montując w odpowiedni sposób:
https://audi80.pl/b4-abt-po-93-pierw ... t59167.htm


Co do gazu i odłączania silniczka krokowego to nie ma sensu bo ten na wężu steruje mieszanką gazu a ten na przepustnicy reguluje obroty.
Choć zrobienie tego może pomóc bo silniczek przestanie pracować i będzie trzymał odpowiednie obroty. Tylko przy przełączaniu podczas jazy może zostawić go w pozycji otwartej co tym bardziej nie pomoże.

A błąd Halla w ABT i ABK jest zawsze gdy sprawdza się błędy na zgaszonym silniku.

Przemek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 wrz 2012, 00:06
Lokalizacja: Ddz

Post autor: Przemek29 » 05 sty 2015, 09:58

CZyli rozumie źle sprawdził i powinien sprawdzić na odpalonym silniku ?
bo on sprawdzał na zapłonie.

[ Dodano: 2015-01-05, 10:02 ]
a ten silniczek krokowy to nie działa tak, ze jak puscisz noge z gazu przełaczysz na benzyne jak bedzie końcówka gazu i właczy silnik krokowy wiec obroty sie unormuja na benzynie ?
to tak wiesz może troszke dziecinne pytanie.

[ Dodano: 2015-01-05, 10:09 ]
tak sie wczytełem w ten temat co podesłałeś w linkach i mam pytania co znaczy nowszy ABT, od którego roku ?
A co do adaptacji to ja starszy (zesputy)silnik krokowy wykręciłem, wkręciłem nowy i działa.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 sty 2015, 18:40

Można sprawdzać błędy na zgaszonym tylko będzie ten od halla. Kolejna sprawa że dobrze by było sprawdzić w blokach pomiarowych jaki ecu widzi temperatury i jak działa potencjometr przepustnicy. Tylko też trzeba wiedzieć co obserwować. Ale potencjometr czujnika położenia przepustnicy można też sprawdzić miernikiem.
Przemek29 pisze:a ten silniczek krokowy to nie działa tak, ze jak puscisz noge z gazu przełaczysz na benzyne jak bedzie końcówka gazu i właczy silnik krokowy wiec obroty sie unormuja na benzynie ?
Jeśli chodzi o krokowy od przepustnicy to on powinien sterować obrotami na benzynie jak i na gazie. Bo to jest tak napisane że nie rozumiem.
Przemek29 pisze:tak sie wczytełem w ten temat co podesłałeś w linkach i mam pytania co znaczy nowszy ABT, od którego roku ?
Już wcześniej pisałem nowy to ten z silniczkiem krokowym na 6 pinów, bodajże od 1993roku. Ktoś też pisał że problemy z obrotami pomaga odcięcie któregoś przewodu od silniczka krokowego 6 pinowego.
Przemek29 pisze:A co do adaptacji to ja starszy (zesputy)silnik krokowy wykręciłem, wkręciłem nowy i działa.
Bo to adaptacja czujnika położenia przepustnicy a nie silniczka krokowego.

Przemek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 wrz 2012, 00:06
Lokalizacja: Ddz

Post autor: Przemek29 » 06 sty 2015, 10:55

hej :)
No własnie co do silnika krokowego to mam pytanie bo, ten młody mechanik powiedział, że trzeba zaczac od silnika krokowego i zrobić albo przełacznik na wyłaczenie go w momencie przełaczenia na gaz i wtedy recznie przełaczac na gaz albo wymienić cały potencjometr przepustnicy wraz z przepustnicą bo to wymienia sie komplet ale mówił, to czy czy działa sprawdzi sie dopiero po zamontowaniu a wiekszosc tych aut oryka sie własnie z takimi problemai obrotów, no i przepustnica jest na linke a nie sterowana elektronicznie wiec taki przełacznik mozna zamontować tak Mi oznajmił.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 06 sty 2015, 11:36

Witam, no tak w ostateczności można domowym sposobem zrobić sobie pstryczek, który będzie wyłączał krokowca, założyłem już 3-ci silniczek krokowy i żadnych zmian nie widzę, ostania deska ratunku to w sobotę jadę na kompa, a jak nic to nie da, to trzeba będzie sobie zrobić wlasno ręcznie wyłącznik krokowca :-P
Zastanawiam się, czy muszę zrobić wyłącznik 4 przewodów, które przychodzą do krokowca (bo mam na 4 piny) czy wystarczy powiedzmy 1 przewód odciąć i zrobic obieg przez pstryczka w kabinie, co wy na to?

[ Dodano: 2015-01-06, 17:39 ]
.....jestem po próbach, a wiec gdy odłączę krokowca to obroty są jeszcze większe, a gdy odłączę potencjometr to ledwo odpala i obroty są 500 na min. i gdy tylko przygazuje żeby przeżucił się na LPG to odrazy silnik gaśnie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 sty 2015, 21:26

kuba1990 pisze:.....jestem po próbach, a wiec gdy odłączę krokowca to obroty są jeszcze większe
Odłączyłeś na zgaszonym silniku? To trzeba odłączać gdy obroty są dobre. Na zgaszonym silniczek jest max wysunięty.

Przy silniczku krokowym 4 pin, trzeba odłączyć pin 1 albo 2 bo to sterowanie silniczka.
Przy 6 pinowym 1 albo 6.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 07 sty 2015, 18:25

Tak odłączyłem na zgaszonym silniku, ale chyba zaczyna wszystko się powoli normować, dziś jak odpaliłem na zimnym silniku to były obroty 1800min przez ok.2 minuty a gdy sie rozgrzal to tak średnio pomiędzy 1000 a 1200obr.min. i teraz nie wiem czy coś jeszcze dłubać, czy wjechać tylko na kompa? co wy na to?

[ Dodano: 2015-01-07, 18:28 ]
w sumie przy tym 3-cim silniczku krokowym, który założyłem to takie obroty są najmniejsze, z tamtych pozostałych :-|

Przemek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 08 wrz 2012, 00:06
Lokalizacja: Ddz

Post autor: Przemek29 » 10 sty 2015, 01:28

Co do Moich obrotów pomógł pstryczek w momencie przełaczenia na gaz i jak na razie działa. Dzieki Aldi za wszelkie porady. ;) Piwko dla Ciebie :)
Kuba pytanie do Ciebie bo nie napisałęs czy te szalejące obroty masz na gazie czy benzynie.
Bo jak n benzynie to hm... wymieniałes kable WN i świece ?
a pwoiedz mi nie wiem może niech mnie aldi poprawi bo moge sie mylić, czyściłes przepustnice i monowtrysk? może tam siedzi jakis paproch.
JA u Siebie jak czysciłem to miałem opiłek metalowy i zapchał mi jedną dziurke w przepustnicy.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 11 sty 2015, 10:44

Witam, tak wysokie obroty mam na benzynie jak i gazie, czyściliśmy wszystko co było związane i nadal lipa :-( juz nie mam sił. Do Przemka opisz jak zrobiłeś pstryczek? dzieki.

Awatar użytkownika
fabia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 11 lis 2007, 14:55
Lokalizacja: okolice Kwidzyna

Post autor: fabia » 17 sty 2015, 21:39

Witam natknąłem się na ten temat gdyż mam podobny problem z moim abt ,na benzynie obroty falowały mocno, a na gazie na skrzyżowaniu musiałem gasić silnik bo rosły do 5tyś. wymieniłem cały wtrysk z przepustnicą, oprócz krokowego, chyba był on od golfa 3 ,nic nie pomogło, zakupiłem silniczek krokowy nowy wymieniłem, skasowałem błędy,przez dwa tygodnie było super silnik zrobił się żwawszy spalanie spadło z 11,5 do 10,5 LPG cykl mieszany, teraz na benzynie jest ok a na gazie obroty często stają na 2tyś, moim zdaniem winę ponosi tps , i to co piszecie o odłączaniu krokowego po przełączeniu na gaz to kompletna bzdura,nie można robić żadnych pstryczków [TPS się ustawia] pozdrawiam <ok>

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 29 sty 2015, 17:51

Witam ponownie, dalej walczę z dużymi obrotami silnika :-( mam pytanie, bo czujniki temperatury wody są dwa obok siebie jeden jest niebieski a drugi siwy, i gdy odłączę niebieski czujnik, to obroty spadają, które są do przyjęcia. Pytanie czy mogę jeździć z odłączonym czujnikiem? może coś się stać?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 sty 2015, 17:58

kuba1990 pisze: Pytanie czy mogę jeździć z odłączonym czujnikiem? może coś się stać?
a czemu tak? raczej nie dobrze bo komp będzie przyjmował ujemną temp silnika i będzie podlewał paliwem co zapewne spowoduje zwiększone zużycie paliwa.

Awatar użytkownika
kuba1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sty 2011, 20:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kuba1990 » 01 lut 2015, 17:12

Panowie, a dokładnie ten czujnik temperatury "niebieski" to jakie ma za zadanie, czy np załacza wentylator? w sumie jeżdżę na odłączonym czujniku, i jest ok. ale boję się, że może przez to sie coś stać :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl