[B4 2.0 ABT] Problem z obrotami
to znów ja
Aldi, odpięcie prędkościomierza nie pomogło i problem dalej jest, jutro jadę do innego mechanika podłączyć siępod komputer i dokładnie powiem Ci co i jak i ewentualnie rady od tego mechanika wezmę bo jak do niego dzwoniłem to mi powiedział, że każda ingerencja tzn wymiana czegoś co połaczone jest z komputerem wymaga ingerencji w niego i same odpiecie klem np. po wymianie TPS-a jak były z nim problemy po prostu nie wystarcza.
Jutro Aldi dam Ci znać co i jak i jakie ewentualnie dał Mi porady.
[ Dodano: 2015-01-05, 09:09 ]
Jestem po Podłaczeniu komputerai jedyne co Mi wyskoczyło to: "błąd czujnika Halla", usunął błąd ale nie sprawdzałęm obrotów i Aldi teraz pytanie do Ciebie bo ten mechanik Młody chłopaczek może ma ze 22, 23 lata, powiedział Mi, że w 70% przypadków gazownik powininen zrobić odłączenie silniczka krokowego ponieważ instalacja gazowa na tym wężyku czarnym od reduktora ma Swój silnik "krokowy" i ten od benzyny powinien się odłaczać w momencie przełaczenia na gaz i mam sprawdzić czy jak bede miał obroty odpiac silnik krokowy przy gazniku i zobaczyc czy one sie unormują.
Prawda to ?
Aldi, odpięcie prędkościomierza nie pomogło i problem dalej jest, jutro jadę do innego mechanika podłączyć siępod komputer i dokładnie powiem Ci co i jak i ewentualnie rady od tego mechanika wezmę bo jak do niego dzwoniłem to mi powiedział, że każda ingerencja tzn wymiana czegoś co połaczone jest z komputerem wymaga ingerencji w niego i same odpiecie klem np. po wymianie TPS-a jak były z nim problemy po prostu nie wystarcza.
Jutro Aldi dam Ci znać co i jak i jakie ewentualnie dał Mi porady.
[ Dodano: 2015-01-05, 09:09 ]
Jestem po Podłaczeniu komputerai jedyne co Mi wyskoczyło to: "błąd czujnika Halla", usunął błąd ale nie sprawdzałęm obrotów i Aldi teraz pytanie do Ciebie bo ten mechanik Młody chłopaczek może ma ze 22, 23 lata, powiedział Mi, że w 70% przypadków gazownik powininen zrobić odłączenie silniczka krokowego ponieważ instalacja gazowa na tym wężyku czarnym od reduktora ma Swój silnik "krokowy" i ten od benzyny powinien się odłaczać w momencie przełaczenia na gaz i mam sprawdzić czy jak bede miał obroty odpiac silnik krokowy przy gazniku i zobaczyc czy one sie unormują.
Prawda to ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Znaczy w nowszych ABT jest opcja adaptacji pozycji TPSu po jego wymianie. https://audi80.pl/b4-abt-adaptacja-t ... t21878.htmPrzemek29 pisze:że każda ingerencja tzn wymiana czegoś co połaczone jest z komputerem wymaga ingerencji w niego i same odpiecie klem np. po wymianie TPS-a jak były z nim problemy po prostu nie wystarcza.
Ale większość rzeczy w Audi 80 nie adaptuje się albo można zaadaptować mechanicznie montując w odpowiedni sposób:
https://audi80.pl/b4-abt-po-93-pierw ... t59167.htm
Co do gazu i odłączania silniczka krokowego to nie ma sensu bo ten na wężu steruje mieszanką gazu a ten na przepustnicy reguluje obroty.
Choć zrobienie tego może pomóc bo silniczek przestanie pracować i będzie trzymał odpowiednie obroty. Tylko przy przełączaniu podczas jazy może zostawić go w pozycji otwartej co tym bardziej nie pomoże.
A błąd Halla w ABT i ABK jest zawsze gdy sprawdza się błędy na zgaszonym silniku.
CZyli rozumie źle sprawdził i powinien sprawdzić na odpalonym silniku ?
bo on sprawdzał na zapłonie.
[ Dodano: 2015-01-05, 10:02 ]
a ten silniczek krokowy to nie działa tak, ze jak puscisz noge z gazu przełaczysz na benzyne jak bedzie końcówka gazu i właczy silnik krokowy wiec obroty sie unormuja na benzynie ?
to tak wiesz może troszke dziecinne pytanie.
[ Dodano: 2015-01-05, 10:09 ]
tak sie wczytełem w ten temat co podesłałeś w linkach i mam pytania co znaczy nowszy ABT, od którego roku ?
A co do adaptacji to ja starszy (zesputy)silnik krokowy wykręciłem, wkręciłem nowy i działa.
bo on sprawdzał na zapłonie.
[ Dodano: 2015-01-05, 10:02 ]
a ten silniczek krokowy to nie działa tak, ze jak puscisz noge z gazu przełaczysz na benzyne jak bedzie końcówka gazu i właczy silnik krokowy wiec obroty sie unormuja na benzynie ?
to tak wiesz może troszke dziecinne pytanie.
[ Dodano: 2015-01-05, 10:09 ]
tak sie wczytełem w ten temat co podesłałeś w linkach i mam pytania co znaczy nowszy ABT, od którego roku ?
A co do adaptacji to ja starszy (zesputy)silnik krokowy wykręciłem, wkręciłem nowy i działa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Można sprawdzać błędy na zgaszonym tylko będzie ten od halla. Kolejna sprawa że dobrze by było sprawdzić w blokach pomiarowych jaki ecu widzi temperatury i jak działa potencjometr przepustnicy. Tylko też trzeba wiedzieć co obserwować. Ale potencjometr czujnika położenia przepustnicy można też sprawdzić miernikiem.
Jeśli chodzi o krokowy od przepustnicy to on powinien sterować obrotami na benzynie jak i na gazie. Bo to jest tak napisane że nie rozumiem.Przemek29 pisze:a ten silniczek krokowy to nie działa tak, ze jak puscisz noge z gazu przełaczysz na benzyne jak bedzie końcówka gazu i właczy silnik krokowy wiec obroty sie unormuja na benzynie ?
Już wcześniej pisałem nowy to ten z silniczkiem krokowym na 6 pinów, bodajże od 1993roku. Ktoś też pisał że problemy z obrotami pomaga odcięcie któregoś przewodu od silniczka krokowego 6 pinowego.Przemek29 pisze:tak sie wczytełem w ten temat co podesłałeś w linkach i mam pytania co znaczy nowszy ABT, od którego roku ?
Bo to adaptacja czujnika położenia przepustnicy a nie silniczka krokowego.Przemek29 pisze:A co do adaptacji to ja starszy (zesputy)silnik krokowy wykręciłem, wkręciłem nowy i działa.
hej
No własnie co do silnika krokowego to mam pytanie bo, ten młody mechanik powiedział, że trzeba zaczac od silnika krokowego i zrobić albo przełacznik na wyłaczenie go w momencie przełaczenia na gaz i wtedy recznie przełaczac na gaz albo wymienić cały potencjometr przepustnicy wraz z przepustnicą bo to wymienia sie komplet ale mówił, to czy czy działa sprawdzi sie dopiero po zamontowaniu a wiekszosc tych aut oryka sie własnie z takimi problemai obrotów, no i przepustnica jest na linke a nie sterowana elektronicznie wiec taki przełacznik mozna zamontować tak Mi oznajmił.
No własnie co do silnika krokowego to mam pytanie bo, ten młody mechanik powiedział, że trzeba zaczac od silnika krokowego i zrobić albo przełacznik na wyłaczenie go w momencie przełaczenia na gaz i wtedy recznie przełaczac na gaz albo wymienić cały potencjometr przepustnicy wraz z przepustnicą bo to wymienia sie komplet ale mówił, to czy czy działa sprawdzi sie dopiero po zamontowaniu a wiekszosc tych aut oryka sie własnie z takimi problemai obrotów, no i przepustnica jest na linke a nie sterowana elektronicznie wiec taki przełacznik mozna zamontować tak Mi oznajmił.
Witam, no tak w ostateczności można domowym sposobem zrobić sobie pstryczek, który będzie wyłączał krokowca, założyłem już 3-ci silniczek krokowy i żadnych zmian nie widzę, ostania deska ratunku to w sobotę jadę na kompa, a jak nic to nie da, to trzeba będzie sobie zrobić wlasno ręcznie wyłącznik krokowca
Zastanawiam się, czy muszę zrobić wyłącznik 4 przewodów, które przychodzą do krokowca (bo mam na 4 piny) czy wystarczy powiedzmy 1 przewód odciąć i zrobic obieg przez pstryczka w kabinie, co wy na to?
[ Dodano: 2015-01-06, 17:39 ]
.....jestem po próbach, a wiec gdy odłączę krokowca to obroty są jeszcze większe, a gdy odłączę potencjometr to ledwo odpala i obroty są 500 na min. i gdy tylko przygazuje żeby przeżucił się na LPG to odrazy silnik gaśnie.
Zastanawiam się, czy muszę zrobić wyłącznik 4 przewodów, które przychodzą do krokowca (bo mam na 4 piny) czy wystarczy powiedzmy 1 przewód odciąć i zrobic obieg przez pstryczka w kabinie, co wy na to?
[ Dodano: 2015-01-06, 17:39 ]
.....jestem po próbach, a wiec gdy odłączę krokowca to obroty są jeszcze większe, a gdy odłączę potencjometr to ledwo odpala i obroty są 500 na min. i gdy tylko przygazuje żeby przeżucił się na LPG to odrazy silnik gaśnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Odłączyłeś na zgaszonym silniku? To trzeba odłączać gdy obroty są dobre. Na zgaszonym silniczek jest max wysunięty.kuba1990 pisze:.....jestem po próbach, a wiec gdy odłączę krokowca to obroty są jeszcze większe
Przy silniczku krokowym 4 pin, trzeba odłączyć pin 1 albo 2 bo to sterowanie silniczka.
Przy 6 pinowym 1 albo 6.
Tak odłączyłem na zgaszonym silniku, ale chyba zaczyna wszystko się powoli normować, dziś jak odpaliłem na zimnym silniku to były obroty 1800min przez ok.2 minuty a gdy sie rozgrzal to tak średnio pomiędzy 1000 a 1200obr.min. i teraz nie wiem czy coś jeszcze dłubać, czy wjechać tylko na kompa? co wy na to?
[ Dodano: 2015-01-07, 18:28 ]
w sumie przy tym 3-cim silniczku krokowym, który założyłem to takie obroty są najmniejsze, z tamtych pozostałych :-|
[ Dodano: 2015-01-07, 18:28 ]
w sumie przy tym 3-cim silniczku krokowym, który założyłem to takie obroty są najmniejsze, z tamtych pozostałych :-|
Co do Moich obrotów pomógł pstryczek w momencie przełaczenia na gaz i jak na razie działa. Dzieki Aldi za wszelkie porady. Piwko dla Ciebie
Kuba pytanie do Ciebie bo nie napisałęs czy te szalejące obroty masz na gazie czy benzynie.
Bo jak n benzynie to hm... wymieniałes kable WN i świece ?
a pwoiedz mi nie wiem może niech mnie aldi poprawi bo moge sie mylić, czyściłes przepustnice i monowtrysk? może tam siedzi jakis paproch.
JA u Siebie jak czysciłem to miałem opiłek metalowy i zapchał mi jedną dziurke w przepustnicy.
Kuba pytanie do Ciebie bo nie napisałęs czy te szalejące obroty masz na gazie czy benzynie.
Bo jak n benzynie to hm... wymieniałes kable WN i świece ?
a pwoiedz mi nie wiem może niech mnie aldi poprawi bo moge sie mylić, czyściłes przepustnice i monowtrysk? może tam siedzi jakis paproch.
JA u Siebie jak czysciłem to miałem opiłek metalowy i zapchał mi jedną dziurke w przepustnicy.
Witam natknąłem się na ten temat gdyż mam podobny problem z moim abt ,na benzynie obroty falowały mocno, a na gazie na skrzyżowaniu musiałem gasić silnik bo rosły do 5tyś. wymieniłem cały wtrysk z przepustnicą, oprócz krokowego, chyba był on od golfa 3 ,nic nie pomogło, zakupiłem silniczek krokowy nowy wymieniłem, skasowałem błędy,przez dwa tygodnie było super silnik zrobił się żwawszy spalanie spadło z 11,5 do 10,5 LPG cykl mieszany, teraz na benzynie jest ok a na gazie obroty często stają na 2tyś, moim zdaniem winę ponosi tps , i to co piszecie o odłączaniu krokowego po przełączeniu na gaz to kompletna bzdura,nie można robić żadnych pstryczków [TPS się ustawia] pozdrawiam <ok>