Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - tuning - opinie opisy wrazenia

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
tarantura13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 14 mar 2007, 19:01

Post autor: tarantura13 » 12 gru 2007, 14:03

a ile zabawy jest ze zmiana przeplywomierza?

tzn chodzi o czas, koszty no i oczywiscie czy to jest mozliwe ;-p?

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 12 gru 2007, 14:14

i to nie jest łatwe i na pewno nie opłacalne.

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 12 gru 2007, 14:22

a ile zabawy jest ze zmiana przeplywomierza?

tzn chodzi o czas, koszty no i oczywiscie czy to jest mozliwe ;-p?
to nie chodzi o sam przepływomierz. to jest tylko taki znak rozpoznawczy.
różnica tkwi, jak mówiłem w wydajniejszej pompie wtryskowej i turbinie, oraz nowszym komputerem z wydajniejszym softem.

sama przepływka nic ci nie da, pozatym nie będziesz miał jej pod co podłączyć.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 12 gru 2007, 16:30

Do zmiany przepływki musiałbyś dołaczyc conajmniej zeby to działało zmiane pompy i sterwonika, co jest nie opłacalne.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 12 gru 2007, 17:29

tarantura13, śmiało możesz wymieniać chipa ale z wymianą przepływki to już bym trochę pofolgował i dał sobie nawet spokój.Sam nowy soft Ci wystarczy :mrgreen:

tarantura13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 14 mar 2007, 19:01

Post autor: tarantura13 » 12 gru 2007, 18:57

to wymieniam :mrgreen:

wymiana bedzie w przyszlym tygodniu :-) jak zrobie to sie pochwale wykresami z hamowni :-)

andreas83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2007, 08:41
Lokalizacja: Stalowa Wola

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - chip tuning - wasze opinie

Post autor: andreas83 » 29 gru 2007, 21:08

Witam wszystkich klubowiczów


Od pewnego czasu zacząłem sie zastanawiać czy nie dodać mojemu potworowi 1Z - 90PS jeszcze 25PS dzięki chipowi który upatrzyłem na allegro za niewiarygodnie niską cenę 289zł http://moto.allegro.pl/item286455283_ch ... 0_110.html

polegałoby to na wymienie dwoch pamięci w moim sterowniku ZNAJDUJĄCYM SIĘ ZA NAGRZEWNICĄ i tu pojawia się niemały problem z wyjęciem tego sterownika/komputera jak to zrobić aby nie demontować nagrzewnicy. Swego czasu wymieniałem nagrzewnicę i wiem ile z tym schodzi, najgorsze jest to że trzeba rozpinać przewody od klimy i przy tym spuszczać gaz. Dziś próbowałem zdemontować tenże sterownik i po rozpięciu złącza niestety nie dało się go w żaden sposób wyjąć na zewnątrz i postanowiłem odłożyć to na inny dzień, niestety troche czasu się męczyłem z podpięciem wtyki w gniazdo ażeby wskoczyła na swoje miejsce. Bardzo proszę o poradę kogoś kto juz wyjmował ten sterownik jak to zrobić bez wyjmowania nagrzewnicy.
Pozdrawiam
andreas83
Ostatnio zmieniony 18 lut 2011, 22:13 przez andreas83, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Brylantoos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Brylantoos » 29 gru 2007, 21:52

Witam!!Nie zabardzo rozumiem twoj opis dotarcia to tego sterownika.W kazdym razie u mnie wystarczylo odkrecic 2 srubki (ósemki) ktore znajduja sie pod schowkiem ,nad nogami pasarzera.Pozniej sciagasz ta plastikowa oslone ktora odkreciles i pownienes zobaczyc juz sterewonik oraz pod nim takie białe "cos" co trzymało ta osłone .To białe wykrecasz,pozniej odpinasz wtyke od sterewnika i stereownik juz sam pownien ci wyskoczyc.A co do czipsow z allegro to poszukaj sobie na froum czy warto je kupowac.Pozdro

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 29 gru 2007, 22:26

andreas83, zmiana softu to jak z Biosem w kompie musi być odpowiedni do opowiedniej płyty a tu do całego samochodu.Moźna kupić na allegro ale tego bym nie polecił.Wyjmuje się to bez problemu ,jak odkręcisz schowek pasażera to widać sterownik w obudowie w bok się przesówa wtyczkę i do dołu potem wężyk i z zaczepu trzeba cyknąć,proste to jest.A i napewno sterownik nie znajduje się za nagrzewnicą. :mrgreen:

andreas83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2007, 08:41
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: andreas83 » 29 gru 2007, 22:40

Witam
Swego czasu zmieniałem nagrzewnicę ponmieważ pontowałem klime i ta nagrzewnica z klima troche różnie się od tej która byla bez klimy więc może dlatego jest u mnie problem że ona jest większa i slabszy dostęp do komputera. Sam go montowalem tam do tej obecnej nagrzewnicy i niestety nie pamietam jak to dokładnie komputer był zamocowany, dlatego nie wiem jak ten temat ugryźć bez demontowania nagrzewnicy a tym samym spuszczania gazu klimy.
pozdrawiam i dziekuje za szybką odpowiedź

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 30 gru 2007, 11:09

andreas83, Jak chcesz to mam na sprzedaż cały komputer z chipem na 120PS, do 1Z z przepywomierzem pierburga, cena podobana jak za ta koske z allegro, tyle że tu masz cały zestrojony komputer, jak coś to pisz na PW. A co do wyjecia kompa powinno być dokładnie tak jak pisze kolega Brylantoos, <ok>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 31 gru 2007, 09:23

Odkręć dwie śrubki (M5 - kluczyk 8 mm) znajdujące się po bokach trójkątnej osłony nad stopami pasażera i ją zdemontuj. Następnie odkręć (choć czasami wystarczy obrót o 90 stopni) białą plastikową podpórkę osłonki. Zdejmij ciągnąc w dół gumowy przewód pomiaru ciśnienia w kolektorze. Odepnij wtyk elektryczny wiązki komputera poprzez odciągnięcie w bok czarnego plastikowego rygla (rygiel jest we wtyczce). Czasami, zależnie od wersji sterownika rygiel jest po prostu wyprofilowaną blaszką, wtedy jej koniec odciągasz również w dół. Po odryglowaniu wtyczka powinna swobodnie odłączyć się od sterownika. Jeżeli spojrzysz na metalową płytę mocującą sterownik to zobaczysz końcówki gwintu i przynitowane dwie kwadratowe nakrętki. Te dwie śrubki trzeba wykręcić. Odkręca się je śrubokrętem krzyżykiem. Ja do tego celu używam wygiętego wkrętaka (te z hipermarketów sa najlepsze do wyginania :-D ). Można także próbować wykręcać końcówką "bit" pokręcaną szczypcami, ale to już jest większy problem. Jak odkręcisz już te dwie śrubki to wtedy możesz śmiało ciągnąć w dół sterownik/komputer za alumionowy odlew przyłącza/radiatora. W Audi z klimą sterownik lubi się "przykleić" do osłony termicznej przewodu parownika. Niestety trzeba go odkleić siłą i pozostaje Ci tylko ciągnięcie w doł. Nie bój się, nic nie urwiesz.
Po wyjęciu komputera musisz odkręcić cztery śrubki lub w drugim przypadku odgiąć metalowe zaczepy obudowy.
Przed zabawą w chiptuning zakup dwie podstawki precyzyjne DIP - 28, które wlutujesz w miejsce oryginalnych układów scalonych. Pamietaj, że to sa układy C-MOS i należy przestrzegać pewnych reguł lutowania.
Układy scalone są oznaczone odpowiedni "H" (high number) i "L" (low number). Oryginalne pamięci mają srebrne naklejki z sąsiadującą numeracją końcową np 358771 i 358770, wtedy w miejsce 358770 wkładasz "L" a 358771 wkładasz "H" i analogicznie w przypadku innej wersji softu.
Jeżeli pokusisz sie o przyjazd do W-wy to jako klubowicz masz montaż chipów zakupionych od Marka gratis.
Jeżeli będziesz chciał pojechać na hamownię do W-wy to dam Ci namiary na tanią hamownię z której obsługą współpracuję. Dwa pomiary z wykresami to koszt tylko 50 PLN. Tylko sporo się czeka (kilka dni) bo klientów mają dużo.

andreas83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2007, 08:41
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re chipowanie

Post autor: andreas83 » 31 gru 2007, 14:05

Dzięku kolego Czarekj za wyczerpującą odpowiedź, niestety nie do końca mam sprzyjające warunki do chipowania mojego auta ponieważ rocznik 1993 niestety posiada przepływomierz firmy Bosch i konsultując się z kilkoma klubowiczami nie będzie zadowalającego efektu końcowego. Mimo wszystko bardzo dzziękuję Wam za pomoc i rozjaśnienie tematyki chiptuningu. Po tym poście wiem dużow więcej jakie silniki z jakimi sterownikami można najwydajniej zachipować a niestety mój to jest juz prawie muzeum więc wole nie ruszać. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów życzę udanego sylwestra i szczęśliwego Nowego Roku.

Andreas83

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 31 gru 2007, 14:38

andreas83, nie rozumię Twojego podejścia do tematu,ktoś Ci piernął ,a Ty rezygnujesz,nawet nie masz pojęcia jaka jest frajda z zachipowanej niuni nawet 92 możesz uzyskać do 115KM po samym chipie.Skontaktuj się z kolegą Brylantoosem on ma 92 i niedawno chipował,dowiesz się czy jest różnica i czy jest zadowolony,nie wybulił za wiele za tą operację.
Nie widzę przeciwskazań do chip tunningu Boscha i Pierburga :mrgreen:
Słuchaj się mnie :mrgreen: <ok>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 31 gru 2007, 16:16

RaKo pisze:Nie widzę przeciwskazań do chip tunningu Boscha i Pierburga
Moja opinia co do boscha jest taka ze szkoda kasy, a jak bedziesz chciał wyjąc jeszcze nieco wiecej z tego silnka to niestety osprzet na to nie pozwoli. Prawdą jest ze da sie to zachipować i uzyskac jakieś wyniki mniej lub bardziej zadawalające (zawsze lepsze to niż seria) ale jesli chodzi o mnie to bosch i chip odpadają, moja opninia i nikt nie musi sie z nią zgadzać :mrgreen: Sam zanczynam rozmyślać nad swapem silnka na nowszego TDIka, szkoda tylko że to i tak nadal bedzie ośka :-/ W tym tygodniu zobacze co da wymiana wtrysków i nowy program na 16 bitowyk kompie, jeśli mnie to zadowoli to może sie uspokoje na jakiś czas. <mikolaj>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl