[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - tuning - opinie opisy wrazenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 14 mar 2007, 19:01
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
to nie chodzi o sam przepływomierz. to jest tylko taki znak rozpoznawczy.a ile zabawy jest ze zmiana przeplywomierza?
tzn chodzi o czas, koszty no i oczywiscie czy to jest mozliwe ;-p?
różnica tkwi, jak mówiłem w wydajniejszej pompie wtryskowej i turbinie, oraz nowszym komputerem z wydajniejszym softem.
sama przepływka nic ci nie da, pozatym nie będziesz miał jej pod co podłączyć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 94
- Rejestracja: 14 mar 2007, 19:01
[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - chip tuning - wasze opinie
Witam wszystkich klubowiczów
Od pewnego czasu zacząłem sie zastanawiać czy nie dodać mojemu potworowi 1Z - 90PS jeszcze 25PS dzięki chipowi który upatrzyłem na allegro za niewiarygodnie niską cenę 289zł http://moto.allegro.pl/item286455283_ch ... 0_110.html
polegałoby to na wymienie dwoch pamięci w moim sterowniku ZNAJDUJĄCYM SIĘ ZA NAGRZEWNICĄ i tu pojawia się niemały problem z wyjęciem tego sterownika/komputera jak to zrobić aby nie demontować nagrzewnicy. Swego czasu wymieniałem nagrzewnicę i wiem ile z tym schodzi, najgorsze jest to że trzeba rozpinać przewody od klimy i przy tym spuszczać gaz. Dziś próbowałem zdemontować tenże sterownik i po rozpięciu złącza niestety nie dało się go w żaden sposób wyjąć na zewnątrz i postanowiłem odłożyć to na inny dzień, niestety troche czasu się męczyłem z podpięciem wtyki w gniazdo ażeby wskoczyła na swoje miejsce. Bardzo proszę o poradę kogoś kto juz wyjmował ten sterownik jak to zrobić bez wyjmowania nagrzewnicy.
Pozdrawiam
andreas83
Od pewnego czasu zacząłem sie zastanawiać czy nie dodać mojemu potworowi 1Z - 90PS jeszcze 25PS dzięki chipowi który upatrzyłem na allegro za niewiarygodnie niską cenę 289zł http://moto.allegro.pl/item286455283_ch ... 0_110.html
polegałoby to na wymienie dwoch pamięci w moim sterowniku ZNAJDUJĄCYM SIĘ ZA NAGRZEWNICĄ i tu pojawia się niemały problem z wyjęciem tego sterownika/komputera jak to zrobić aby nie demontować nagrzewnicy. Swego czasu wymieniałem nagrzewnicę i wiem ile z tym schodzi, najgorsze jest to że trzeba rozpinać przewody od klimy i przy tym spuszczać gaz. Dziś próbowałem zdemontować tenże sterownik i po rozpięciu złącza niestety nie dało się go w żaden sposób wyjąć na zewnątrz i postanowiłem odłożyć to na inny dzień, niestety troche czasu się męczyłem z podpięciem wtyki w gniazdo ażeby wskoczyła na swoje miejsce. Bardzo proszę o poradę kogoś kto juz wyjmował ten sterownik jak to zrobić bez wyjmowania nagrzewnicy.
Pozdrawiam
andreas83
Ostatnio zmieniony 18 lut 2011, 22:13 przez andreas83, łącznie zmieniany 1 raz.
- Brylantoos
- Forum Audi 80
- Posty: 155
- Rejestracja: 07 maja 2007, 10:31
- Lokalizacja: Kraków
Witam!!Nie zabardzo rozumiem twoj opis dotarcia to tego sterownika.W kazdym razie u mnie wystarczylo odkrecic 2 srubki (ósemki) ktore znajduja sie pod schowkiem ,nad nogami pasarzera.Pozniej sciagasz ta plastikowa oslone ktora odkreciles i pownienes zobaczyc juz sterewonik oraz pod nim takie białe "cos" co trzymało ta osłone .To białe wykrecasz,pozniej odpinasz wtyke od sterewnika i stereownik juz sam pownien ci wyskoczyc.A co do czipsow z allegro to poszukaj sobie na froum czy warto je kupowac.Pozdro
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
andreas83, zmiana softu to jak z Biosem w kompie musi być odpowiedni do opowiedniej płyty a tu do całego samochodu.Moźna kupić na allegro ale tego bym nie polecił.Wyjmuje się to bez problemu ,jak odkręcisz schowek pasażera to widać sterownik w obudowie w bok się przesówa wtyczkę i do dołu potem wężyk i z zaczepu trzeba cyknąć,proste to jest.A i napewno sterownik nie znajduje się za nagrzewnicą. :mrgreen:
Witam
Swego czasu zmieniałem nagrzewnicę ponmieważ pontowałem klime i ta nagrzewnica z klima troche różnie się od tej która byla bez klimy więc może dlatego jest u mnie problem że ona jest większa i slabszy dostęp do komputera. Sam go montowalem tam do tej obecnej nagrzewnicy i niestety nie pamietam jak to dokładnie komputer był zamocowany, dlatego nie wiem jak ten temat ugryźć bez demontowania nagrzewnicy a tym samym spuszczania gazu klimy.
pozdrawiam i dziekuje za szybką odpowiedź
Swego czasu zmieniałem nagrzewnicę ponmieważ pontowałem klime i ta nagrzewnica z klima troche różnie się od tej która byla bez klimy więc może dlatego jest u mnie problem że ona jest większa i slabszy dostęp do komputera. Sam go montowalem tam do tej obecnej nagrzewnicy i niestety nie pamietam jak to dokładnie komputer był zamocowany, dlatego nie wiem jak ten temat ugryźć bez demontowania nagrzewnicy a tym samym spuszczania gazu klimy.
pozdrawiam i dziekuje za szybką odpowiedź
Odkręć dwie śrubki (M5 - kluczyk 8 mm) znajdujące się po bokach trójkątnej osłony nad stopami pasażera i ją zdemontuj. Następnie odkręć (choć czasami wystarczy obrót o 90 stopni) białą plastikową podpórkę osłonki. Zdejmij ciągnąc w dół gumowy przewód pomiaru ciśnienia w kolektorze. Odepnij wtyk elektryczny wiązki komputera poprzez odciągnięcie w bok czarnego plastikowego rygla (rygiel jest we wtyczce). Czasami, zależnie od wersji sterownika rygiel jest po prostu wyprofilowaną blaszką, wtedy jej koniec odciągasz również w dół. Po odryglowaniu wtyczka powinna swobodnie odłączyć się od sterownika. Jeżeli spojrzysz na metalową płytę mocującą sterownik to zobaczysz końcówki gwintu i przynitowane dwie kwadratowe nakrętki. Te dwie śrubki trzeba wykręcić. Odkręca się je śrubokrętem krzyżykiem. Ja do tego celu używam wygiętego wkrętaka (te z hipermarketów sa najlepsze do wyginania ). Można także próbować wykręcać końcówką "bit" pokręcaną szczypcami, ale to już jest większy problem. Jak odkręcisz już te dwie śrubki to wtedy możesz śmiało ciągnąć w dół sterownik/komputer za alumionowy odlew przyłącza/radiatora. W Audi z klimą sterownik lubi się "przykleić" do osłony termicznej przewodu parownika. Niestety trzeba go odkleić siłą i pozostaje Ci tylko ciągnięcie w doł. Nie bój się, nic nie urwiesz.
Po wyjęciu komputera musisz odkręcić cztery śrubki lub w drugim przypadku odgiąć metalowe zaczepy obudowy.
Przed zabawą w chiptuning zakup dwie podstawki precyzyjne DIP - 28, które wlutujesz w miejsce oryginalnych układów scalonych. Pamietaj, że to sa układy C-MOS i należy przestrzegać pewnych reguł lutowania.
Układy scalone są oznaczone odpowiedni "H" (high number) i "L" (low number). Oryginalne pamięci mają srebrne naklejki z sąsiadującą numeracją końcową np 358771 i 358770, wtedy w miejsce 358770 wkładasz "L" a 358771 wkładasz "H" i analogicznie w przypadku innej wersji softu.
Jeżeli pokusisz sie o przyjazd do W-wy to jako klubowicz masz montaż chipów zakupionych od Marka gratis.
Jeżeli będziesz chciał pojechać na hamownię do W-wy to dam Ci namiary na tanią hamownię z której obsługą współpracuję. Dwa pomiary z wykresami to koszt tylko 50 PLN. Tylko sporo się czeka (kilka dni) bo klientów mają dużo.
Po wyjęciu komputera musisz odkręcić cztery śrubki lub w drugim przypadku odgiąć metalowe zaczepy obudowy.
Przed zabawą w chiptuning zakup dwie podstawki precyzyjne DIP - 28, które wlutujesz w miejsce oryginalnych układów scalonych. Pamietaj, że to sa układy C-MOS i należy przestrzegać pewnych reguł lutowania.
Układy scalone są oznaczone odpowiedni "H" (high number) i "L" (low number). Oryginalne pamięci mają srebrne naklejki z sąsiadującą numeracją końcową np 358771 i 358770, wtedy w miejsce 358770 wkładasz "L" a 358771 wkładasz "H" i analogicznie w przypadku innej wersji softu.
Jeżeli pokusisz sie o przyjazd do W-wy to jako klubowicz masz montaż chipów zakupionych od Marka gratis.
Jeżeli będziesz chciał pojechać na hamownię do W-wy to dam Ci namiary na tanią hamownię z której obsługą współpracuję. Dwa pomiary z wykresami to koszt tylko 50 PLN. Tylko sporo się czeka (kilka dni) bo klientów mają dużo.
Re chipowanie
Dzięku kolego Czarekj za wyczerpującą odpowiedź, niestety nie do końca mam sprzyjające warunki do chipowania mojego auta ponieważ rocznik 1993 niestety posiada przepływomierz firmy Bosch i konsultując się z kilkoma klubowiczami nie będzie zadowalającego efektu końcowego. Mimo wszystko bardzo dzziękuję Wam za pomoc i rozjaśnienie tematyki chiptuningu. Po tym poście wiem dużow więcej jakie silniki z jakimi sterownikami można najwydajniej zachipować a niestety mój to jest juz prawie muzeum więc wole nie ruszać. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów życzę udanego sylwestra i szczęśliwego Nowego Roku.
Andreas83
Andreas83
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
andreas83, nie rozumię Twojego podejścia do tematu,ktoś Ci piernął ,a Ty rezygnujesz,nawet nie masz pojęcia jaka jest frajda z zachipowanej niuni nawet 92 możesz uzyskać do 115KM po samym chipie.Skontaktuj się z kolegą Brylantoosem on ma 92 i niedawno chipował,dowiesz się czy jest różnica i czy jest zadowolony,nie wybulił za wiele za tą operację.
Nie widzę przeciwskazań do chip tunningu Boscha i Pierburga :mrgreen:
Słuchaj się mnie :mrgreen: <ok>
Nie widzę przeciwskazań do chip tunningu Boscha i Pierburga :mrgreen:
Słuchaj się mnie :mrgreen: <ok>
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Moja opinia co do boscha jest taka ze szkoda kasy, a jak bedziesz chciał wyjąc jeszcze nieco wiecej z tego silnka to niestety osprzet na to nie pozwoli. Prawdą jest ze da sie to zachipować i uzyskac jakieś wyniki mniej lub bardziej zadawalające (zawsze lepsze to niż seria) ale jesli chodzi o mnie to bosch i chip odpadają, moja opninia i nikt nie musi sie z nią zgadzać :mrgreen: Sam zanczynam rozmyślać nad swapem silnka na nowszego TDIka, szkoda tylko że to i tak nadal bedzie ośka W tym tygodniu zobacze co da wymiana wtrysków i nowy program na 16 bitowyk kompie, jeśli mnie to zadowoli to może sie uspokoje na jakiś czas. <mikolaj>RaKo pisze:Nie widzę przeciwskazań do chip tunningu Boscha i Pierburga