[ 80 b4 ABT] nie działa silniczek krokowy
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Z nowymi zamiennikami też możesz mieć loterię, sam kiedyś kupiłem na allegro nowy zamiennik i niby chodził ok ale po jakichś 6 miesiącach padł(jakieś 3 lata temu zapłaciłem coś koło 70zł) po tym kupiłem używany też na allegro i chodzi po dziś dzień bez niczego(jakieś 2,5 roku temu zapłaciłem około 50zł z wysyłką). W moim przypadku używany oryginał okazał się lepszy niż nowy zamiennik, ale z tym też różnie może być. Kupowałem używkę na allegro od użytkownika kampoll2 więc możesz poszukać na allegro zadzwonić i zapytać czy posiada bo nie zawsze ma na aukcjach wystawione. Ja u niego za silniczek krokowy do 1.8 PM płaciłem 25zł także nie jest to cena z kosmosu.
Sprawdzanie zderzaka dźwigni przepustnicy:
1. Przy wyłączonym zapłonie rozłączyć złącza nastawnika przepustnicy i podłączyć baterię 4,5 V do styków „1" i „2" zgodnie z załączonym rysunkiem (otworzyć nieznacznie przepustnicę w celu ułatwienia przesunięcia zderzaka). Jeśli silniczek nie pracuje, a zderzak się nie wysuwa, wymienić zespół silniczka i powtórzyć czynności.
Uwaga: Złącze nastawnika przepustnicy odłączać i podłączać tylko wtedy, gdy zapłon jest wyłączony.
Nie polecam instalowania nastawnika przepustnicy innego niż Bosch. Jeśli ktoś nie ma pieniędzy na zakup oryginału Boscha, to może również zaopatrzyć się w sprawną używkę, ale koniecznie od Boscha.
1. Przy wyłączonym zapłonie rozłączyć złącza nastawnika przepustnicy i podłączyć baterię 4,5 V do styków „1" i „2" zgodnie z załączonym rysunkiem (otworzyć nieznacznie przepustnicę w celu ułatwienia przesunięcia zderzaka). Jeśli silniczek nie pracuje, a zderzak się nie wysuwa, wymienić zespół silniczka i powtórzyć czynności.
Uwaga: Złącze nastawnika przepustnicy odłączać i podłączać tylko wtedy, gdy zapłon jest wyłączony.
Nie polecam instalowania nastawnika przepustnicy innego niż Bosch. Jeśli ktoś nie ma pieniędzy na zakup oryginału Boscha, to może również zaopatrzyć się w sprawną używkę, ale koniecznie od Boscha.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To takie ustawianie na pałę bo procedury są inne.1. Przy wyłączonym zapłonie rozłączyć złącza nastawnika przepustnicy i podłączyć baterię 4,5 V do styków „1" i „2" zgodnie z załączonym rysunkiem (otworzyć nieznacznie przepustnicę w celu ułatwienia przesunięcia zderzaka). Jeśli silniczek nie pracuje, a zderzak się nie wysuwa, wymienić zespół silniczka i powtórzyć czynności.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Procedury na te nastawniki są z udziałem szczelinomierza jak i druga spawa w czasie ustawiania musi być podłączony do styku biegu jałowego kontrolka lub inne urządzenie które pokaże kiedy załącza a kiedy rozłącza. Odległość włącznika od krańcowego położenia jest ważna, w twoim przypadku na pałę można się pomylić o dobre 5mm albo i więcej. A procedura dla audi pokazuje max 0,5mm.
paw1131, generalnie dotyczy wolnych obrotów. Na zimnym jest jeszcze spoko, jak tylko troszkę się zagrzeje - wariują.
Stawiam na silnik krokowy i staram się dowiedzieć coś więcej o diagnozowaniu
Czy do ABT potrzebuję znać nr tego silniczka krokowego?
Dyskusje/pytania zacząłem po sprawdzeniu błędów na kompie:
282 - czujnik położenia przepustnicy
516 - styk biegu jałowego
Stawiam na silnik krokowy i staram się dowiedzieć coś więcej o diagnozowaniu
Czy do ABT potrzebuję znać nr tego silniczka krokowego?
Dyskusje/pytania zacząłem po sprawdzeniu błędów na kompie:
282 - czujnik położenia przepustnicy
516 - styk biegu jałowego
Autoryzowany dealer części samochodowych Bosch podaje, że symbol oryginału to 0132008601.
Na jakim poziomie utrzymują się obroty biegu jałowego, są za wysokie, za niskie? Opisz to bardziej szczegółowo. Po błędach odczytanych z ECU na pewno trzeba sprawdzić działanie nastawnika przepustnicy.
Przy okazji sprawdź jaka jest wartość rezystancji niebieskiego czujnika temperatury raportującego do ECU i podaj tę wartość. Pomiary wykonaj na zimnym silniku oraz zaraz po włączeniu się wentylatorów.
[ Dodano: 2015-02-06, 01:13 ]
avalar, w pierwszej kolejności sprawdź, czy nastawnik przepustnicy w ogóle działa.
Wstępne sprawdzanie nastawnika przepustnicy (nastawnik z 6 pinami):
1. Przy wyłączonym zapłonie rozłączyć złącza nastawnika przepustnicy i podłączyć baterię 4,5 V do skrajnych styków „1" i „6" (otworzyć nieznacznie przepustnicę w celu ułatwienia przesunięcia zderzaka). Zmieniając biegunowość wyraźnie zauważysz wysuwający i chowający się trzpień. Jeśli silniczek nie pracuje, a zderzak się nie wysuwa, wymienić zespół silniczka i powtórzyć czynności.
Uwaga: Złącze nastawnika przepustnicy odłączać i podłączać tylko wtedy, gdy zapłon jest wyłączony.
Jak przeprowadzisz wstępną diagnostykę nastawnika przepustnicy, to napisz o rezultatach.
Na jakim poziomie utrzymują się obroty biegu jałowego, są za wysokie, za niskie? Opisz to bardziej szczegółowo. Po błędach odczytanych z ECU na pewno trzeba sprawdzić działanie nastawnika przepustnicy.
Przy okazji sprawdź jaka jest wartość rezystancji niebieskiego czujnika temperatury raportującego do ECU i podaj tę wartość. Pomiary wykonaj na zimnym silniku oraz zaraz po włączeniu się wentylatorów.
[ Dodano: 2015-02-06, 01:13 ]
avalar, w pierwszej kolejności sprawdź, czy nastawnik przepustnicy w ogóle działa.
Wstępne sprawdzanie nastawnika przepustnicy (nastawnik z 6 pinami):
1. Przy wyłączonym zapłonie rozłączyć złącza nastawnika przepustnicy i podłączyć baterię 4,5 V do skrajnych styków „1" i „6" (otworzyć nieznacznie przepustnicę w celu ułatwienia przesunięcia zderzaka). Zmieniając biegunowość wyraźnie zauważysz wysuwający i chowający się trzpień. Jeśli silniczek nie pracuje, a zderzak się nie wysuwa, wymienić zespół silniczka i powtórzyć czynności.
Uwaga: Złącze nastawnika przepustnicy odłączać i podłączać tylko wtedy, gdy zapłon jest wyłączony.
Jak przeprowadzisz wstępną diagnostykę nastawnika przepustnicy, to napisz o rezultatach.
paw1131,
Jaki to zakres - ciężko mi powiedzieć, nie mam niestety obrotomierza, ale tak na 'ucho' zakres w jakim falują to jakieś ~ 500 - 1500.
Na gazie natomiast na początku jest wszystko ok, przyśpiesza, wraca na wolne obroty. Dopiero po kilku km, obroty na biegu jałowym nie wracają do normy. Są za wysokie.
[/i]
Dzięki raz jeszcze za pomoc, będę walczyć
Dzięki!paw1131 pisze:Autoryzowany dealer części samochodowych Bosch podaje, że symbol oryginału to 0132008601.
Obroty biegu jałowego po odpaleniu są OK. Silnik pracuje równo itd. Natomiast w momencie kiedy chce ruszyć, przy dodawaniu gazu czuć wyraźnie że zaczyna go dusić i muszę wcisnąć gaz mocniej, silnik chwilę się 'zastanowi', obroty skoczą w górę i pojadę. I po tym już obroty na jałowym falują.paw1131 pisze:Na jakim poziomie utrzymują się obroty biegu jałowego, są za wysokie, za niskie? Opisz to bardziej szczegółowo. Po błędach odczytanych z ECU na pewno trzeba sprawdzić działanie nastawnika przepustnicy.
Jaki to zakres - ciężko mi powiedzieć, nie mam niestety obrotomierza, ale tak na 'ucho' zakres w jakim falują to jakieś ~ 500 - 1500.
Na gazie natomiast na początku jest wszystko ok, przyśpiesza, wraca na wolne obroty. Dopiero po kilku km, obroty na biegu jałowym nie wracają do normy. Są za wysokie.
Teraz nie dysponuję wartością zaraz po włączeniu, ale jakoś w zeszłym tygodniu zmierzyłem:paw1131 pisze:Przy okazji sprawdź jaka jest wartość rezystancji niebieskiego czujnika temperatury raportującego do ECU i podaj tę wartość. Pomiary wykonaj na zimnym silniku oraz zaraz po włączeniu się wentylatorów.
Kod: Zaznacz cały
po 8h postoju pod chmurą, miał 4,8k Ohm, po dojechaniu do domu (jakieś 10 km po Krk) mial 190 ohm
Jasne, zrobię to jak tylko znajdę chwilęw pierwszej kolejności sprawdź, czy nastawnik przepustnicy w ogóle działa
Dzięki raz jeszcze za pomoc, będę walczyć
Odkopuje bo mam podobny problem.
A mianowicie, na trasie po przejechaniu ponad 120km zaczęły nagle obroty wariować czyli zawieszały się na poziomie ok. 3tys obr., lub przy zmianie biegu odrazu silnik gasł.
Po dojechaniu do domu nawet po naciśnięciu gazu do dechy obroty wchodziły tylko do 5tys obr. Więc wymieniłem silniczek krokowy ale zamiennik firmy AutoMega po jego założeniu Audi na wolnych obrotach na PB i LPG osiąga obroty rzędu 300-500obr.
Pytanie czy uszkodzony jest silniczek krokowy czy jest uszkodzone coś innego. Silnik ABT.
Proszę o pomoc.
A mianowicie, na trasie po przejechaniu ponad 120km zaczęły nagle obroty wariować czyli zawieszały się na poziomie ok. 3tys obr., lub przy zmianie biegu odrazu silnik gasł.
Po dojechaniu do domu nawet po naciśnięciu gazu do dechy obroty wchodziły tylko do 5tys obr. Więc wymieniłem silniczek krokowy ale zamiennik firmy AutoMega po jego założeniu Audi na wolnych obrotach na PB i LPG osiąga obroty rzędu 300-500obr.
Pytanie czy uszkodzony jest silniczek krokowy czy jest uszkodzone coś innego. Silnik ABT.
Proszę o pomoc.