Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 b4 ABT] nie działa silniczek krokowy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 26 sty 2013, 14:18

Ja u siebie rozbierałem krokowca i nie ma tam nic ciekawego, a jedyną rzeczą na którą trzeba uważać są plastikowe zaczepy obudowy.Jeśli mam być szczery to nie ma sensu tego rozbierać,bo już raczej nie będzie chodzić :-P wiem z własnego doświadczenia :mrgreen: i trzeba kupić nowy :-P

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 29 sty 2015, 10:54

Odkopuję temat. Czy macie panowie jakieś sprawdzone zamienniki silniczków krokowych do ABT? Czy szukać używki?

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 01 lut 2015, 08:42

Z nowymi zamiennikami też możesz mieć loterię, sam kiedyś kupiłem na allegro nowy zamiennik i niby chodził ok ale po jakichś 6 miesiącach padł(jakieś 3 lata temu zapłaciłem coś koło 70zł) po tym kupiłem używany też na allegro i chodzi po dziś dzień bez niczego(jakieś 2,5 roku temu zapłaciłem około 50zł z wysyłką). W moim przypadku używany oryginał okazał się lepszy niż nowy zamiennik, ale z tym też różnie może być. Kupowałem używkę na allegro od użytkownika kampoll2 więc możesz poszukać na allegro zadzwonić i zapytać czy posiada bo nie zawsze ma na aukcjach wystawione. Ja u niego za silniczek krokowy do 1.8 PM płaciłem 25zł także nie jest to cena z kosmosu.

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 02 lut 2015, 10:31

kardi21, git, dzięki :) Będę szukał tego sprzedającego ;)

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 02 lut 2015, 14:04

Sprawdzanie zderzaka dźwigni przepustnicy:

1. Przy wyłączonym zapłonie rozłączyć złącza nastawnika przepustnicy i podłączyć baterię 4,5 V do styków „1" i „2" zgodnie z załączonym rysunkiem (otworzyć nieznacznie przepustnicę w celu ułatwienia przesunięcia zderzaka). Jeśli silniczek nie pracuje, a zderzak się nie wysuwa, wymienić zespół silniczka i powtórzyć czynności.

Uwaga: Złącze nastawnika przepustnicy odłączać i podłączać tylko wtedy, gdy zapłon jest wyłączony.

Nie polecam instalowania nastawnika przepustnicy innego niż Bosch. Jeśli ktoś nie ma pieniędzy na zakup oryginału Boscha, to może również zaopatrzyć się w sprawną używkę, ale koniecznie od Boscha.

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 04 lut 2015, 08:12

paw1131, teraz wszystko jasne ;) Będę sprawdzać. Chwilowo brak czasu ;/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lut 2015, 13:40

1. Przy wyłączonym zapłonie rozłączyć złącza nastawnika przepustnicy i podłączyć baterię 4,5 V do styków „1" i „2" zgodnie z załączonym rysunkiem (otworzyć nieznacznie przepustnicę w celu ułatwienia przesunięcia zderzaka). Jeśli silniczek nie pracuje, a zderzak się nie wysuwa, wymienić zespół silniczka i powtórzyć czynności.
To takie ustawianie na pałę bo procedury są inne.

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 04 lut 2015, 14:39

Jarewa, a czy mógłbyś coś więcej powiedzieć na temat tych procedur?
Z góry dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2015, 19:22

avalar, jaki masz problem z audi, jakie są objawy?
Ostatnio zmieniony 04 lut 2015, 23:40 przez paw1131, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 lut 2015, 21:13

Procedury na te nastawniki są z udziałem szczelinomierza jak i druga spawa w czasie ustawiania musi być podłączony do styku biegu jałowego kontrolka lub inne urządzenie które pokaże kiedy załącza a kiedy rozłącza. Odległość włącznika od krańcowego położenia jest ważna, w twoim przypadku na pałę można się pomylić o dobre 5mm albo i więcej. A procedura dla audi pokazuje max 0,5mm.

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 05 lut 2015, 10:37

paw1131, generalnie dotyczy wolnych obrotów. Na zimnym jest jeszcze spoko, jak tylko troszkę się zagrzeje - wariują.
Stawiam na silnik krokowy i staram się dowiedzieć coś więcej o diagnozowaniu :)
Czy do ABT potrzebuję znać nr tego silniczka krokowego?
Dyskusje/pytania zacząłem po sprawdzeniu błędów na kompie:
282 - czujnik położenia przepustnicy
516 - styk biegu jałowego

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 05 lut 2015, 17:11

Autoryzowany dealer części samochodowych Bosch podaje, że symbol oryginału to 0132008601.

Na jakim poziomie utrzymują się obroty biegu jałowego, są za wysokie, za niskie? Opisz to bardziej szczegółowo. Po błędach odczytanych z ECU na pewno trzeba sprawdzić działanie nastawnika przepustnicy.

Przy okazji sprawdź jaka jest wartość rezystancji niebieskiego czujnika temperatury raportującego do ECU i podaj tę wartość. Pomiary wykonaj na zimnym silniku oraz zaraz po włączeniu się wentylatorów.

[ Dodano: 2015-02-06, 01:13 ]
avalar, w pierwszej kolejności sprawdź, czy nastawnik przepustnicy w ogóle działa.

Wstępne sprawdzanie nastawnika przepustnicy (nastawnik z 6 pinami):

1. Przy wyłączonym zapłonie rozłączyć złącza nastawnika przepustnicy i podłączyć baterię 4,5 V do skrajnych styków „1" i „6" (otworzyć nieznacznie przepustnicę w celu ułatwienia przesunięcia zderzaka). Zmieniając biegunowość wyraźnie zauważysz wysuwający i chowający się trzpień. Jeśli silniczek nie pracuje, a zderzak się nie wysuwa, wymienić zespół silniczka i powtórzyć czynności.

Uwaga: Złącze nastawnika przepustnicy odłączać i podłączać tylko wtedy, gdy zapłon jest wyłączony.

Jak przeprowadzisz wstępną diagnostykę nastawnika przepustnicy, to napisz o rezultatach.

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 06 lut 2015, 08:19

paw1131,
paw1131 pisze:Autoryzowany dealer części samochodowych Bosch podaje, że symbol oryginału to 0132008601.
Dzięki!
paw1131 pisze:Na jakim poziomie utrzymują się obroty biegu jałowego, są za wysokie, za niskie? Opisz to bardziej szczegółowo. Po błędach odczytanych z ECU na pewno trzeba sprawdzić działanie nastawnika przepustnicy.
Obroty biegu jałowego po odpaleniu są OK. Silnik pracuje równo itd. Natomiast w momencie kiedy chce ruszyć, przy dodawaniu gazu czuć wyraźnie że zaczyna go dusić i muszę wcisnąć gaz mocniej, silnik chwilę się 'zastanowi', obroty skoczą w górę i pojadę. I po tym już obroty na jałowym falują.
Jaki to zakres - ciężko mi powiedzieć, nie mam niestety obrotomierza, ale tak na 'ucho' zakres w jakim falują to jakieś ~ 500 - 1500.
Na gazie natomiast na początku jest wszystko ok, przyśpiesza, wraca na wolne obroty. Dopiero po kilku km, obroty na biegu jałowym nie wracają do normy. Są za wysokie.
paw1131 pisze:Przy okazji sprawdź jaka jest wartość rezystancji niebieskiego czujnika temperatury raportującego do ECU i podaj tę wartość. Pomiary wykonaj na zimnym silniku oraz zaraz po włączeniu się wentylatorów.
Teraz nie dysponuję wartością zaraz po włączeniu, ale jakoś w zeszłym tygodniu zmierzyłem:

Kod: Zaznacz cały

po 8h postoju pod chmurą, miał 4,8k Ohm, po dojechaniu do domu (jakieś 10 km po Krk) mial 190 ohm
[/i]
w pierwszej kolejności sprawdź, czy nastawnik przepustnicy w ogóle działa
Jasne, zrobię to jak tylko znajdę chwilę ;)

Dzięki raz jeszcze za pomoc, będę walczyć :)

sebo91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 05 sty 2012, 16:52
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Post autor: sebo91 » 27 maja 2015, 21:35

Odkopuje bo mam podobny problem.
A mianowicie, na trasie po przejechaniu ponad 120km zaczęły nagle obroty wariować czyli zawieszały się na poziomie ok. 3tys obr., lub przy zmianie biegu odrazu silnik gasł.
Po dojechaniu do domu nawet po naciśnięciu gazu do dechy obroty wchodziły tylko do 5tys obr. Więc wymieniłem silniczek krokowy ale zamiennik firmy AutoMega po jego założeniu Audi na wolnych obrotach na PB i LPG osiąga obroty rzędu 300-500obr.
Pytanie czy uszkodzony jest silniczek krokowy czy jest uszkodzone coś innego. Silnik ABT.
Proszę o pomoc.

avalar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2013, 11:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: avalar » 23 wrz 2015, 08:19

paw1131, dzięki za pomoc raz jeszcze, wymieniłem silnik krokowy i auto śmiga aż miło :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl