Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] map sensor, wtryski jak to wygląda?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 24 sty 2015, 17:57

to 16 ;)

JarO94wroc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 07 kwie 2012, 21:28
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: JarO94wroc » 24 sty 2015, 18:15

Czyli nic tylko ogarnąć jakiś dobry program :D Wielkie dzięki za odpowiedź bo nigdzie nie mogłem zlokalizować informacji na ten temat :D

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 27 sty 2015, 16:52

Skoro temat jest o map sensorze, to zapytam, gdyż nurtuje mnie jedno pytanie. W ori. 16bit komputerze siedzi map sensor do 2.5bar, (doładowanie - 1.5bar) skoro chciałbym dmuchać powyżej 1.5bar to jak to jest z wymianą map sensora na większy ? Obsługujący wyższe ciśnienie. ??

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 02 lut 2015, 21:42

Co wy wogole gadacie. Jak zalozysz map senosr 2,5 bara (mam taki w swoim 1z) to z automatu boost sie podniesie, bo komputer bedzie dazył do danego napiecia. Nie bedzie wiedzial ze ma inny map - bo widzi tylko napiecie. Boost bedzie podnosil do poziomu napiecia jak na map sensorze 200kpa. U mnie bez strojenia, na wtryskach .216, pompie afn i kolekotrze z ssacy od Galaxy wyszło 110hp i 230nm, po zmianie mapa 115hp i 250nm, po strojeniu 135hp i 378nm. Teraz turbina jedzie na CNC i lecimy dalej z tematem. paliwa powinno wsytarczyc na 165-170hp

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 02 lut 2015, 22:14

guziq pisze: po strojeniu 135hp i 378nm.
Na jakiej turbinie uzyskałeś 378Nm ? To chyba trochę przesadzone jeśli chodzi o T15. Jeśli będziesz roztaczał turbinę to pod jakie wirniki ? Zmieniasz tylko koło kompresji czy też wirnik turbiny ? Na jaki?

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 03 lut 2015, 22:03

Na seryjnej. Golf III 94'.

Samo ssanie idzie na CNC. Wydech zostaje seria. Chce poleprzyc spool a nie pogorszyc. Strojone live na ori ECU.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 03 lut 2015, 23:10

guziq pisze:Na seryjnej. Golf III 94'.

Samo ssanie idzie na CNC. Wydech zostaje seria. Chce poleprzyc spool a nie pogorszyc. Strojone live na ori ECU.
Dobry pomysł, ale już wiesz jaki chcesz kompresor założyć ? wybór jest naprawdę duży od 1646 nawet do 2052 :-P ale myślę że też trzeba mieć umiar żeby nie przesadzić i nie wstawić zbyt dużego kompresora. Ile kosztuje taka usługa roztaczania na CNC ?

[ Dodano: 2015-02-03, 23:14 ]
Przy zbyt dużym kompresorze, szczególnie jak ma duży Inducer, kiedy turbo bardzo szybko będzie wstawać (mała masa zestawu wirującego + mały A/R) może pojawiać się problem z Surge. Ale myślę że to dotyczy kompresora 38mm/52mm i większych.

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 04 lut 2015, 22:15

wirnik to bedzie typowy sportowy wirnik cnc. nie wnikam jaki :) Oddaje do turbiniarza i robi :)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 05 lut 2015, 08:19

To chyba chodzi Ci o komptesor typu 'Billet' są droższe, ale lżejsze i wytrzymałe, mocniejsze od zwykłych.

guziq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 03 lip 2008, 00:08
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: guziq » 07 lut 2015, 18:48

Dokladnie tak, większy, lżejszy, wytrzymalszy.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 08 lut 2015, 20:52

guziq, Jeśli będziesz bardziej zorientowany jak wygląda "proces technologiczny" twojego turbiarza i jakie są koszty to daj znać, jak nie będziesz chciał ujawniać na forum to na PW poproszę.
Chodzi mi o wymiary kompresora,
z tego co sie domyślam to przetaczany jest talerzyk i muszla pod większy kompresor.
Nie wiem czy wiesz ale pierwsze t15 miały płaski kompresor z tylu a nowsze już miały z tym garbem ( jak większość większych turbo.

Szczepan119
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 07 paź 2013, 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Szczepan119 » 20 kwie 2015, 10:32

Panowie czy po zmianie kompa na 16 bit od audi a4 mimo wszystko trzeba wylutowac pamięć żeby zmienić mapy czy można przez złącze?

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 20 kwie 2015, 18:25

Musisz wgrać mapy przez wlutowanie kości. Nie da się przez złącze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl