[B4 1.9 TDI 1Z]Wyciek oleju z pod głowicy.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
[B4 1.9 TDI 1Z]Wyciek oleju z pod głowicy.
Od kąd mam swoja niunie to saczy mi lekko olej z pod łowicy od storny turbo, troche bardoz mnie to denerwuje i mam zamiar to naprawić, teraz pytanie, jak idzie uszczelka pod głowice, metalowa czy korkowa? W ETKA są obydwie z tym że metalowa do AAZ a z tego co widać chyba mam metalowa. Pozatym czeka mnie planowanie głowicy wiec i tak chyba bedzie cza dać metalowa. Ogólnie to wole metalowa bo bedą mody a ta wiecej jest w stanie wytrzymać niz korkowa. Co do planowania głowycu - rozumiem ze nie obejdzie sie bez tego jak w polonezie no i oczywiście nowe szpilki... Odrzu myśle tez nad wymianą uszczelniaczy na zaworach, niby dużo oleju nie pali ale jata sowje już ma, co o tym koledzy myślicie?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
korkowej uszczeliki nie wsadzaj bo zaraz bedziesz miał to samo co teraz albo i gorzej.na uszcelce nie oszczędzaj bo szkoda rozbierac to jeszcze raz. planowanie trzeba zrobić bo to standard przy takiej naprawie.co do uszczelniaczy to ja osobiście zrobił bym to odrazu.narazie nie bierze duzo oleju ale z kad wiesz ze zaraz nie zacznie i wtedy znów bedziesz sie w to bawił?? lepiej rozebrać raz, zrobić wszytko i zapomnieć :mrgreen:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
No nie, korek pod głowicę? I to jeszcze do 1Z-ta <lol> Pierwsze słyszę. Rozumiem pod pokrywę zaworów ale pod głowicę? Podejrzewam, że w Etce nie chodzi o korek tylko o jakiś inny materiał (preszpan czy cuś podobnego?). Nie jestem ekspertem ale wydaje mi się to niemożliwe, żeby pod głowicą siedziała korkowa uszczelka. Bardziej zwróciłbym uwagę na grubość uszczelki po założeniu, bo z tego co widzę to jest tego 3 grubości, od 1,45 do 1,61mm. A co do zakresu robót, to oczywiście wszystko co możliwe. Sprawdź też luz poprzeczny zaworów i w razie czego wymień prowadnice.Solskier pisze:teraz pytanie, jak idzie uszczelka pod głowice, metalowa czy korkowa?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Myślę, że to zależy od tego ile razy i o ile była planowana głowica. Znalazłem na intercarsie taki parametr jak: od wysunięcia tłoka i do wysunięcia tłoka. Wszystkie o minimalnej grubości były oznaczone jako: "z jednym otworem", średnie "z dwoma otworami", najgrubsze "z trzema". Odpowiednio zmieniał się parametr wysunięcia tłoka. Mogę się mylić ale przypuszczam, że chodzi o głębokość wejścia tłoka w głowicę po jej splanowaniu. Stąd różne grubości uszczelek. Niestety nie wiem jak to obadać. Wydaje mi się, że te najcieńsze to pierwszy remont głowicy z planowaniem. Zgadzałoby się to z zaleceniem fabryki, że głowicę można splanować maksymalnie o 0,20 mm, potem to już złom (gdzieś tak wyczytałem - chyba u Korpa)
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kiedyś była debata na temat grubości właśnie tych uszczelek i od na temat tego od czego było to zależne. Pojawił się tam taki wątek że to fabryka dawała uszczeli różej grubości bo każdego silnika nie dało się wykonać z identyczną dokładnością do setnych milimetra i dlatego przy jednych była uszczelka cienka przy innych najgrubsza. Czy to prawda nie wiem, ale dla mnie brzmi to dość rozsądnie.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Chyba nie bardzo, bo w takim układzie należałoby każdą uszczelkę kupować dopiero po zdjęciu starej i sprawdzeniu ile ma otworów . A co w takim razie z grubością zebranego materiału? Trochę mi się to nie klei. Poza tym wykonanie bloku czy też głowicy z dokładnością do setnych mm nie jest jakimś wielkim problemem. W latach 90 obrabiarki numeryczne były już dość popularne na zachodzie, nie sądzę by Audi "odwalało" taką kichę , że trzeba uszczelkami uzupełniać niedokładności wykonania.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
O ile sie nie myle to ta część uszczelki gdzie są zaznaczone te otworki wystaje po za blok silnika to też można zobaczyć jaka jest aktualnie bez ściągania głowicy.
[ Dodano: 13 Grudzień 2007, 13:18 ]
Dodam jeszcze że był kolejna dyskusja na temat co oznaczają te obcięte dzyndelki na głowicy. Jedni mówili że to w serwisie obcinali co ileś tam tyś km a inna która zyskała chyba najwięcej głosów to ta że to w fabryce znaczyli sobie w ten sposób części. Jeśli więc każda głowica byłaby identyczna jak i każdy blok to nie byłoby konieczności takiego znaczenia.
Ale dodaje że opieram się tylko na tym co kiedyś wyczytałem na forum więc nie ma w tym nic za co mógłby oddać rękę
[ Dodano: 13 Grudzień 2007, 13:18 ]
Dodam jeszcze że był kolejna dyskusja na temat co oznaczają te obcięte dzyndelki na głowicy. Jedni mówili że to w serwisie obcinali co ileś tam tyś km a inna która zyskała chyba najwięcej głosów to ta że to w fabryce znaczyli sobie w ten sposób części. Jeśli więc każda głowica byłaby identyczna jak i każdy blok to nie byłoby konieczności takiego znaczenia.
Ale dodaje że opieram się tylko na tym co kiedyś wyczytałem na forum więc nie ma w tym nic za co mógłby oddać rękę
Ciekawy wątek koledzy poruszyli. Moja fura właśnie stoi w warsztacie i przechodzi remont głowicy. Mechanik powiedział, że aktualnie jest założona uszczelka z średniej grubości, co wg niego oznacza, że już raz była wymieniana. Mi nic na ten temat nie wiadomo, bo jestem właścicielem od roku.
Generalnie powierzchnia głowicy jest w miarę równa, ale delikatne planowanie jest konieczne. Co ciekawe, mechanik uważa, że przy poprzedniej wymianie nie zostały wymienione na nowe śruby i to jest główną przyczyną wycieku oleju. Czy to może być prawda? Samochód kupiłem od handlarza, cholera wie co z nim robił?
Generalnie powierzchnia głowicy jest w miarę równa, ale delikatne planowanie jest konieczne. Co ciekawe, mechanik uważa, że przy poprzedniej wymianie nie zostały wymienione na nowe śruby i to jest główną przyczyną wycieku oleju. Czy to może być prawda? Samochód kupiłem od handlarza, cholera wie co z nim robił?
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
no to ciekawe, czyli jak się głowica pokrzywi to co wymiana na nową.
a tak w ramach doinformowania to panowie nie zakładajcie uszczelek ajusa bo to straszna lipa, glaser może troszkę lepszy. jedyne co mogę polecić to reinz
solskier gdzieś na forum czytałem o nieźle doładowanym golfi i tam kolo miał problemy z uszczelką, wymieniał ją kilka razy, aż założył cała metalową i problem znikł.
a tak w ramach doinformowania to panowie nie zakładajcie uszczelek ajusa bo to straszna lipa, glaser może troszkę lepszy. jedyne co mogę polecić to reinz
solskier gdzieś na forum czytałem o nieźle doładowanym golfi i tam kolo miał problemy z uszczelką, wymieniał ją kilka razy, aż założył cała metalową i problem znikł.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2007, 14:47 przez MARCIN 80B4, łącznie zmieniany 2 razy.