Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z]Wyciek oleju z pod głowicy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

[B4 1.9 TDI 1Z]Wyciek oleju z pod głowicy.

Post autor: Solskier » 12 gru 2007, 16:57

Od kąd mam swoja niunie to saczy mi lekko olej z pod łowicy od storny turbo, troche bardoz mnie to denerwuje i mam zamiar to naprawić, teraz pytanie, jak idzie uszczelka pod głowice, metalowa czy korkowa? W ETKA są obydwie z tym że metalowa do AAZ a z tego co widać chyba mam metalowa. Pozatym czeka mnie planowanie głowicy wiec i tak chyba bedzie cza dać metalowa. Ogólnie to wole metalowa bo bedą mody a ta wiecej jest w stanie wytrzymać niz korkowa. Co do planowania głowycu - rozumiem ze nie obejdzie sie bez tego jak w polonezie :-P no i oczywiście nowe szpilki... Odrzu myśle tez nad wymianą uszczelniaczy na zaworach, niby dużo oleju nie pali ale jata sowje już ma, co o tym koledzy myślicie?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 gru 2007, 01:17

korkowej uszczeliki nie wsadzaj bo zaraz bedziesz miał to samo co teraz albo i gorzej.na uszcelce nie oszczędzaj bo szkoda rozbierac to jeszcze raz. planowanie trzeba zrobić bo to standard przy takiej naprawie.co do uszczelniaczy to ja osobiście zrobił bym to odrazu.narazie nie bierze duzo oleju ale z kad wiesz ze zaraz nie zacznie i wtedy znów bedziesz sie w to bawił?? lepiej rozebrać raz, zrobić wszytko i zapomnieć :mrgreen:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 gru 2007, 08:44

No i tak zrobie raz a pożadnie, i tak bede miał wszystko rozkowpane to co mi szkodzi rozkopać niec bardziej :-P

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 gru 2007, 09:42

Solskier pisze:teraz pytanie, jak idzie uszczelka pod głowice, metalowa czy korkowa?
No nie, korek pod głowicę? I to jeszcze do 1Z-ta <lol> Pierwsze słyszę. Rozumiem pod pokrywę zaworów ale pod głowicę? Podejrzewam, że w Etce nie chodzi o korek tylko o jakiś inny materiał (preszpan czy cuś podobnego?). Nie jestem ekspertem ale wydaje mi się to niemożliwe, żeby pod głowicą siedziała korkowa uszczelka. Bardziej zwróciłbym uwagę na grubość uszczelki po założeniu, bo z tego co widzę to jest tego 3 grubości, od 1,45 do 1,61mm. A co do zakresu robót, to oczywiście wszystko co możliwe. Sprawdź też luz poprzeczny zaworów i w razie czego wymień prowadnice.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 gru 2007, 11:34

Danek pisze:bo z tego co widzę to jest tego 3 grubości, od 1,45 do 1,61mm
też to zauważyłem, i teraz pytanie jaką kupić po planowaniu głowicy??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 gru 2007, 12:37

Myślę, że to zależy od tego ile razy i o ile była planowana głowica. Znalazłem na intercarsie taki parametr jak: od wysunięcia tłoka i do wysunięcia tłoka. Wszystkie o minimalnej grubości były oznaczone jako: "z jednym otworem", średnie "z dwoma otworami", najgrubsze "z trzema". Odpowiednio zmieniał się parametr wysunięcia tłoka. Mogę się mylić ale przypuszczam, że chodzi o głębokość wejścia tłoka w głowicę po jej splanowaniu. Stąd różne grubości uszczelek. Niestety nie wiem jak to obadać. Wydaje mi się, że te najcieńsze to pierwszy remont głowicy z planowaniem. Zgadzałoby się to z zaleceniem fabryki, że głowicę można splanować maksymalnie o 0,20 mm, potem to już złom (gdzieś tak wyczytałem - chyba u Korpa)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 gru 2007, 12:42

Kiedyś była debata na temat grubości właśnie tych uszczelek i od na temat tego od czego było to zależne. Pojawił się tam taki wątek że to fabryka dawała uszczeli różej grubości bo każdego silnika nie dało się wykonać z identyczną dokładnością do setnych milimetra i dlatego przy jednych była uszczelka cienka przy innych najgrubsza. Czy to prawda nie wiem, ale dla mnie brzmi to dość rozsądnie.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 gru 2007, 13:01

Chyba nie bardzo, bo w takim układzie należałoby każdą uszczelkę kupować dopiero po zdjęciu starej i sprawdzeniu ile ma otworów :-) . A co w takim razie z grubością zebranego materiału? Trochę mi się to nie klei. Poza tym wykonanie bloku czy też głowicy z dokładnością do setnych mm nie jest jakimś wielkim problemem. W latach 90 obrabiarki numeryczne były już dość popularne na zachodzie, nie sądzę by Audi "odwalało" taką kichę :-) , że trzeba uszczelkami uzupełniać niedokładności wykonania.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 gru 2007, 13:13

O ile sie nie myle to ta część uszczelki gdzie są zaznaczone te otworki wystaje po za blok silnika to też można zobaczyć jaka jest aktualnie bez ściągania głowicy.

Obrazek

[ Dodano: 13 Grudzień 2007, 13:18 ]
Dodam jeszcze że był kolejna dyskusja na temat co oznaczają te obcięte dzyndelki na głowicy. Jedni mówili że to w serwisie obcinali co ileś tam tyś km a inna która zyskała chyba najwięcej głosów to ta że to w fabryce znaczyli sobie w ten sposób części. Jeśli więc każda głowica byłaby identyczna jak i każdy blok to nie byłoby konieczności takiego znaczenia.

Ale dodaje że opieram się tylko na tym co kiedyś wyczytałem na forum więc nie ma w tym nic za co mógłby oddać rękę :-P

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 gru 2007, 13:20

Fakt nie pomyślałem o tym :oops: ale mimo wszystko jakoś mi to nie pasuje do Audi, takie dopasowywanie uszczelką :-( .

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 13 gru 2007, 14:03

Ciekawy wątek koledzy poruszyli. Moja fura właśnie stoi w warsztacie i przechodzi remont głowicy. Mechanik powiedział, że aktualnie jest założona uszczelka z średniej grubości, co wg niego oznacza, że już raz była wymieniana. Mi nic na ten temat nie wiadomo, bo jestem właścicielem od roku.

Generalnie powierzchnia głowicy jest w miarę równa, ale delikatne planowanie jest konieczne. Co ciekawe, mechanik uważa, że przy poprzedniej wymianie nie zostały wymienione na nowe śruby i to jest główną przyczyną wycieku oleju. Czy to może być prawda? Samochód kupiłem od handlarza, cholera wie co z nim robił?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 gru 2007, 14:11

Obrazek
Fragment z infotecha, z którego wynika, że głowicy się nie planuje :-( . Już sam nie wiem co o tym sądzić :-( . Kurcze coś takiego występuje tylko w Dieslach :-( . Może chodzi o wyrównanie powierzchni głowicy :roll: .

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 13 gru 2007, 14:29

W książce "Sam naprawiam..." też jest napisane, że głowicy nie można planować. Ale z drugiej strony jaki jest sens zakładać nową uszczelkę pod nierówną głowicę?

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 13 gru 2007, 14:43

no to ciekawe, czyli jak się głowica pokrzywi to co wymiana na nową.
a tak w ramach doinformowania to panowie nie zakładajcie uszczelek ajusa bo to straszna lipa, glaser może troszkę lepszy. jedyne co mogę polecić to reinz
solskier gdzieś na forum czytałem o nieźle doładowanym golfi i tam kolo miał problemy z uszczelką, wymieniał ją kilka razy, aż założył cała metalową i problem znikł.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2007, 14:47 przez MARCIN 80B4, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 gru 2007, 14:46

MARCIN 80B4 pisze:czyli jak się głowica pokrzywi to co wymiana na nową
Na to by wyglądało :-( . Też mi to nie pasuje i dlatego myślałem, że chodzi o zniwelowanie braku tych kilku setnych mm uszczelką, ale z tego co widać to nie tak :-( .
Poczekajmy na naszego Guru :mrgreen: CzarkaJ to sprawę może wyjaśni :-) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl