[B4 1Z] [QUATTRO] Co potrzebne do SWAP na napęd quattro ?
- MarianStefan
- Forum Audi 80
- Posty: 48
- Rejestracja: 07 kwie 2014, 21:15
- Lokalizacja: Poznań
[B4 1Z] [QUATTRO] Co potrzebne do SWAP na napęd quattro ?
Witam! Zacznę od słów kolegi s80 :
"Ale co do samego rezania otwory konstrukcyjne NA ZAWIAS już są zrobione fabrycznie trzeba tylko dorobić mocowanie podpory wału i łapy do samego mechanizmu NIC NIE TRZEBA WYCINAĆ"
Są to słowa odnośnie swapu napędu quattro do b4.
Postanowiłem więc w moim avancie 1z założyć quattro. Chciałbym dowiedzieć się od was jakie części będą mi do tego potrzebne, chodzi mi o konkretną listę części. Szukałem na forum takiego tematu, ale nie znalazłem więc zakładam nowy Muszę mieć wszystko, bo quattro będzie rezać znajomy i nie może mieć przestoju, dlatego też proszę o pomoc <osohozi>
Z góry wielkie dzięki, Pozdrawiam
P.S być może ta lista posłuży innym Niech każdy dopisuje czego jest pewien.
Wiem o tym, że jest już np temat o swapie quattro, ale do b3, a my mówimy o b4 gdzie podobno niczego nie trzeba ciąć
"Ale co do samego rezania otwory konstrukcyjne NA ZAWIAS już są zrobione fabrycznie trzeba tylko dorobić mocowanie podpory wału i łapy do samego mechanizmu NIC NIE TRZEBA WYCINAĆ"
Są to słowa odnośnie swapu napędu quattro do b4.
Postanowiłem więc w moim avancie 1z założyć quattro. Chciałbym dowiedzieć się od was jakie części będą mi do tego potrzebne, chodzi mi o konkretną listę części. Szukałem na forum takiego tematu, ale nie znalazłem więc zakładam nowy Muszę mieć wszystko, bo quattro będzie rezać znajomy i nie może mieć przestoju, dlatego też proszę o pomoc <osohozi>
Z góry wielkie dzięki, Pozdrawiam
P.S być może ta lista posłuży innym Niech każdy dopisuje czego jest pewien.
Wiem o tym, że jest już np temat o swapie quattro, ale do b3, a my mówimy o b4 gdzie podobno niczego nie trzeba ciąć
Swap Quattro
Kolego parę dni temu skończyłem swap u mnie i tak w skrócie:
Tylne zawieszenie: potrzebujesz całe zawieszenie od quattro pod konkretną budę bo np avant ma wzmocnione sprężyny i jak wsadzisz tam zawieszenie od sedana to dupa będzie leżeć, poza tym reszta zawiasu jest taka sama ( w sedanie i avancie bo w coupe nie wiem), przekładasz wszystko razem z zaciskami, tarczami i linkami ręcznego, pod izolacją po bokach masz gotowe otwory montażowe do amortyzatorów quattro (wystarczy przyłożyć i przykręcić), jeżeli chodzi to tylny trawers-sanki to 2 przednie śruby idą pod otrowy po starej zdemontowanej belce, a na tylne miałem gotowe otwory w podłużnicy ale bez gwintów i musiałem demontować zdeżak i wsuwać nakrętkę w podłużnicę zabawy trochę było ale do zrobienia,
Bak paliwa: jak pewnie wiesz w B4 tdi quattro nigdy nie miało więc i baku do diesla quattro też nie uświadczysz ale ja zrobiłem tak, że zdemontowałem ( pisząc to mam na myśli wyłamałem) kryzę we wlewie paliwa, zdemontowałem pompę paliwa i dorobiłem smoka w oryginalnym pływaku a reszta baku p&p <ok> no i mocowania musisz dorobić ale to nic trudnego.
Wydech: ja miałem z dawcy 2,6 v6, do dorobienia z tego co pamiętam jeden uchwyt na końcu wydechu + na osłony termiczne w paru miejscach, dodatkowo średnica wydechu w v6 jest większa i musiałem robić redukcję. Ponoć wydech z a4 tdi lepiej pasuje ale ja miałem z dawcy i nie wchodziłem w koszty.
Nadkola: albo docinasz stare albo zakładasz od quattro
Hamulce: w quattro masz pojedynczy przewód hamulcowy na tył, co za tym idzie inną pompę ABS a co za tym idzie inną wiązkę i sterownik, Ja osobiście wywaliłem z układu hamulcowego ośki korektor hamowania ( ten na belce z tyłu) i przewody dałem po jednym na stronę. Tym samym układ hamulcowy mam cały z ośki. Są opinie, że hamulce mogą być za ostre z tyłu i, że zimą może dupa uciekać ale myślę, że org heble w b4 już same w sobie są słabe... pojeździmy zobaczymy
Podporę tylnego mostu miałem z dawcy rozwierciłem na zgrzewach i przyspawałem do mojej budy, instalacja blokady mostu to nic skomplikowanego jak jest dawca to już bajka.
I tutaj zostawiłem prace nad quattro pół roku temu bo poszedłem w rejs i jakiś tydzień temu robiłem resztę:
osobiście wkładałem skrzynię 6 biegową bo są bardziej dostępne no i 6 bieg jednak mi pasował bo dużo latam po trasach... Jak będą Cię interesowały szczegóły to też napiszę co i jak.
Z tego co wiem to skrzynia od A4 1.9tdi quattro pasuje prawie p&p ale z modelu przedliftowego bo wysprzęglik taki sam i sygnał prędkości jeszcze na impulsatorze w skrzyni( potem brany był z ABSu). Skrzynia ta ma przełożenie główne bodajże36/8 i dyfer musi być wtedy z B4 2.8 v6 sedan lub avant o oznaczeniu CAV. Skrzynie z A6 2.5 tdi quattro miały z reguły przełożenia 37/9 co też zadecydowało u mnie bo taki dyfer miałem właśnie od 2.6 v6 i jest on bardziej "pospolity" <ok> wał napędowy z B4 (przy skrzyni 5Gang) dorobić też trzeba mocowanie pod podporę wału, ja osobiście wyciołem z dawcy i wspawałem do siebie, wybierak biegów z A4. To by było tyle jak coś by było niezrozumiałe to pytaj bo jest 3 w nocy i piszę z głowy to mogłem coś pominąć Jeżeli chodzi o same wrażenia to naprawdę pozytywne auto jest pewniejsze i jak przyklejone, aha a nie słyszał ktoś może kiedy będzie śnieg? :mrgreen:
Tylne zawieszenie: potrzebujesz całe zawieszenie od quattro pod konkretną budę bo np avant ma wzmocnione sprężyny i jak wsadzisz tam zawieszenie od sedana to dupa będzie leżeć, poza tym reszta zawiasu jest taka sama ( w sedanie i avancie bo w coupe nie wiem), przekładasz wszystko razem z zaciskami, tarczami i linkami ręcznego, pod izolacją po bokach masz gotowe otwory montażowe do amortyzatorów quattro (wystarczy przyłożyć i przykręcić), jeżeli chodzi to tylny trawers-sanki to 2 przednie śruby idą pod otrowy po starej zdemontowanej belce, a na tylne miałem gotowe otwory w podłużnicy ale bez gwintów i musiałem demontować zdeżak i wsuwać nakrętkę w podłużnicę zabawy trochę było ale do zrobienia,
Bak paliwa: jak pewnie wiesz w B4 tdi quattro nigdy nie miało więc i baku do diesla quattro też nie uświadczysz ale ja zrobiłem tak, że zdemontowałem ( pisząc to mam na myśli wyłamałem) kryzę we wlewie paliwa, zdemontowałem pompę paliwa i dorobiłem smoka w oryginalnym pływaku a reszta baku p&p <ok> no i mocowania musisz dorobić ale to nic trudnego.
Wydech: ja miałem z dawcy 2,6 v6, do dorobienia z tego co pamiętam jeden uchwyt na końcu wydechu + na osłony termiczne w paru miejscach, dodatkowo średnica wydechu w v6 jest większa i musiałem robić redukcję. Ponoć wydech z a4 tdi lepiej pasuje ale ja miałem z dawcy i nie wchodziłem w koszty.
Nadkola: albo docinasz stare albo zakładasz od quattro
Hamulce: w quattro masz pojedynczy przewód hamulcowy na tył, co za tym idzie inną pompę ABS a co za tym idzie inną wiązkę i sterownik, Ja osobiście wywaliłem z układu hamulcowego ośki korektor hamowania ( ten na belce z tyłu) i przewody dałem po jednym na stronę. Tym samym układ hamulcowy mam cały z ośki. Są opinie, że hamulce mogą być za ostre z tyłu i, że zimą może dupa uciekać ale myślę, że org heble w b4 już same w sobie są słabe... pojeździmy zobaczymy
Podporę tylnego mostu miałem z dawcy rozwierciłem na zgrzewach i przyspawałem do mojej budy, instalacja blokady mostu to nic skomplikowanego jak jest dawca to już bajka.
I tutaj zostawiłem prace nad quattro pół roku temu bo poszedłem w rejs i jakiś tydzień temu robiłem resztę:
osobiście wkładałem skrzynię 6 biegową bo są bardziej dostępne no i 6 bieg jednak mi pasował bo dużo latam po trasach... Jak będą Cię interesowały szczegóły to też napiszę co i jak.
Z tego co wiem to skrzynia od A4 1.9tdi quattro pasuje prawie p&p ale z modelu przedliftowego bo wysprzęglik taki sam i sygnał prędkości jeszcze na impulsatorze w skrzyni( potem brany był z ABSu). Skrzynia ta ma przełożenie główne bodajże36/8 i dyfer musi być wtedy z B4 2.8 v6 sedan lub avant o oznaczeniu CAV. Skrzynie z A6 2.5 tdi quattro miały z reguły przełożenia 37/9 co też zadecydowało u mnie bo taki dyfer miałem właśnie od 2.6 v6 i jest on bardziej "pospolity" <ok> wał napędowy z B4 (przy skrzyni 5Gang) dorobić też trzeba mocowanie pod podporę wału, ja osobiście wyciołem z dawcy i wspawałem do siebie, wybierak biegów z A4. To by było tyle jak coś by było niezrozumiałe to pytaj bo jest 3 w nocy i piszę z głowy to mogłem coś pominąć Jeżeli chodzi o same wrażenia to naprawdę pozytywne auto jest pewniejsze i jak przyklejone, aha a nie słyszał ktoś może kiedy będzie śnieg? :mrgreen:
Tak jak pisze Aldon dawca gratów to podstawa bo to bardzo ułatwia sprawę... Jeżeli chodzi o połączenie quattro z zetorem to jak kto woli ja chciałem tak i mam, a w połączeniu ze skrzynią 6gang mam też spalanie na poziomie 6litrów, i możliwości rozwoju np na AWX i 200hp ale naprawdę podkręcony zetor też ma potencjał Tylko zima się chyba wystraszyła...
Jak byś był gdzieś bliżej to bym pomógł a tak to tylko forum
Jak byś był gdzieś bliżej to bym pomógł a tak to tylko forum
Dobra pacjenta zakupiłem
Mam pytanka 3
1) chce wybierak z b6 zamontować patrzyłem na aukcjach to ten od b5 fl jest podobny (mowa o 6g) więc nie powinno być problemu z montażem do b4 i skrzyni DQT ?
2) V6 miało łapy skrzyni na sankach , tak samo chyba miało R5 ? . Widziałem na forum B2 gościu zrobił fajne repliki łap od skrzyni 6g S2 , więc siądzie skrzynia DQT na łapach od S2 i sankach V6 ?
3) chce zastosować wał 6g z a4 b5 2.5TDI ( był temat o tym ale dziada znaleźć nie mogę )
Mam pytanka 3
1) chce wybierak z b6 zamontować patrzyłem na aukcjach to ten od b5 fl jest podobny (mowa o 6g) więc nie powinno być problemu z montażem do b4 i skrzyni DQT ?
2) V6 miało łapy skrzyni na sankach , tak samo chyba miało R5 ? . Widziałem na forum B2 gościu zrobił fajne repliki łap od skrzyni 6g S2 , więc siądzie skrzynia DQT na łapach od S2 i sankach V6 ?
3) chce zastosować wał 6g z a4 b5 2.5TDI ( był temat o tym ale dziada znaleźć nie mogę )