Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] [QUATTRO] Co potrzebne do SWAP na napęd quattro ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
MarianStefan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 07 kwie 2014, 21:15
Lokalizacja: Poznań

[B4 1Z] [QUATTRO] Co potrzebne do SWAP na napęd quattro ?

Post autor: MarianStefan » 03 wrz 2014, 01:54

Witam! Zacznę od słów kolegi s80 :
"Ale co do samego rezania otwory konstrukcyjne NA ZAWIAS już są zrobione fabrycznie trzeba tylko dorobić mocowanie podpory wału i łapy do samego mechanizmu NIC NIE TRZEBA WYCINAĆ"

Są to słowa odnośnie swapu napędu quattro do b4.

Postanowiłem więc w moim avancie 1z założyć quattro. Chciałbym dowiedzieć się od was jakie części będą mi do tego potrzebne, chodzi mi o konkretną listę części. Szukałem na forum takiego tematu, ale nie znalazłem więc zakładam nowy :) Muszę mieć wszystko, bo quattro będzie rezać znajomy i nie może mieć przestoju, dlatego też proszę o pomoc <osohozi>
Z góry wielkie dzięki, Pozdrawiam :)

P.S być może ta lista posłuży innym :) Niech każdy dopisuje czego jest pewien.

Wiem o tym, że jest już np temat o swapie quattro, ale do b3, a my mówimy o b4 gdzie podobno niczego nie trzeba ciąć :)

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Swap Quattro

Post autor: darek90 » 03 wrz 2014, 03:12

Kolego parę dni temu skończyłem swap u mnie i tak w skrócie:
Tylne zawieszenie: potrzebujesz całe zawieszenie od quattro pod konkretną budę bo np avant ma wzmocnione sprężyny i jak wsadzisz tam zawieszenie od sedana to dupa będzie leżeć, poza tym reszta zawiasu jest taka sama ( w sedanie i avancie bo w coupe nie wiem), przekładasz wszystko razem z zaciskami, tarczami i linkami ręcznego, pod izolacją po bokach masz gotowe otwory montażowe do amortyzatorów quattro (wystarczy przyłożyć i przykręcić), jeżeli chodzi to tylny trawers-sanki to 2 przednie śruby idą pod otrowy po starej zdemontowanej belce, a na tylne miałem gotowe otwory w podłużnicy ale bez gwintów i musiałem demontować zdeżak i wsuwać nakrętkę w podłużnicę :-P zabawy trochę było ale do zrobienia,
Bak paliwa: jak pewnie wiesz w B4 tdi quattro nigdy nie miało więc i baku do diesla quattro też nie uświadczysz ale ja zrobiłem tak, że zdemontowałem ( pisząc to mam na myśli wyłamałem) kryzę we wlewie paliwa, zdemontowałem pompę paliwa i dorobiłem smoka w oryginalnym pływaku a reszta baku p&p <ok> no i mocowania musisz dorobić ale to nic trudnego.
Wydech: ja miałem z dawcy 2,6 v6, do dorobienia z tego co pamiętam jeden uchwyt na końcu wydechu + na osłony termiczne w paru miejscach, dodatkowo średnica wydechu w v6 jest większa i musiałem robić redukcję. Ponoć wydech z a4 tdi lepiej pasuje ale ja miałem z dawcy i nie wchodziłem w koszty.
Nadkola: albo docinasz stare albo zakładasz od quattro
Hamulce: w quattro masz pojedynczy przewód hamulcowy na tył, co za tym idzie inną pompę ABS a co za tym idzie inną wiązkę i sterownik, Ja osobiście wywaliłem z układu hamulcowego ośki korektor hamowania ( ten na belce z tyłu) i przewody dałem po jednym na stronę. Tym samym układ hamulcowy mam cały z ośki. Są opinie, że hamulce mogą być za ostre z tyłu i, że zimą może dupa uciekać ale myślę, że org heble w b4 już same w sobie są słabe... pojeździmy zobaczymy
Podporę tylnego mostu miałem z dawcy rozwierciłem na zgrzewach i przyspawałem do mojej budy, instalacja blokady mostu to nic skomplikowanego jak jest dawca to już bajka.
I tutaj zostawiłem prace nad quattro pół roku temu bo poszedłem w rejs i jakiś tydzień temu robiłem resztę:
osobiście wkładałem skrzynię 6 biegową bo są bardziej dostępne no i 6 bieg jednak mi pasował bo dużo latam po trasach... Jak będą Cię interesowały szczegóły to też napiszę co i jak.
Z tego co wiem to skrzynia od A4 1.9tdi quattro pasuje prawie p&p ale z modelu przedliftowego bo wysprzęglik taki sam i sygnał prędkości jeszcze na impulsatorze w skrzyni( potem brany był z ABSu). Skrzynia ta ma przełożenie główne bodajże36/8 i dyfer musi być wtedy z B4 2.8 v6 sedan lub avant o oznaczeniu CAV. Skrzynie z A6 2.5 tdi quattro miały z reguły przełożenia 37/9 co też zadecydowało u mnie bo taki dyfer miałem właśnie od 2.6 v6 i jest on bardziej "pospolity" <ok> wał napędowy z B4 (przy skrzyni 5Gang) dorobić też trzeba mocowanie pod podporę wału, ja osobiście wyciołem z dawcy i wspawałem do siebie, wybierak biegów z A4. To by było tyle jak coś by było niezrozumiałe to pytaj bo jest 3 w nocy i piszę z głowy to mogłem coś pominąć <piwo> Jeżeli chodzi o same wrażenia to naprawdę pozytywne auto jest pewniejsze i jak przyklejone, aha a nie słyszał ktoś może kiedy będzie śnieg? <piwo> :mrgreen:

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 03 wrz 2014, 06:27

darek90, a masz jakieś zdjęcia jak zrobiłeś mocowania do 6 biegowej skrzyni ?

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 04 wrz 2014, 01:23

no nie robiłem w sumie żadnych zdjęć bo szkoda mi było aparat ujeżdżać w garażu ale po prostu po zamontowaniu skrzyni do silnika podlewarowałem ją do poziomu i z płaskowników połapałem tak żeby było passante do poduch, potem na wierzch i pospawałem całość. Dodam że wyszło bardzo solidnie <ok>

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 24 lut 2015, 21:15

darek90, Super że Ci się udało zrobić Quattro w TDI ;-) Też bym chciał coś takiego ogarnąć.

Awatar użytkownika
Aldon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 04 cze 2012, 16:54
Lokalizacja: Harta/Rzeszów

Post autor: Aldon » 25 lut 2015, 02:42

Najlepiej szukaj dawcy i przekładać graty : osobiście wolał bym kupić gotowe QT i miec trochę wiecej mocy pod nogą niz z zetora :D QT fajna sprawa jak masz 200 km + bo nawet na modzonym zetorze 130/140 km no fajnie ale czegoś mało :mrgreen:

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 27 lut 2015, 13:45

Tak jak pisze Aldon dawca gratów to podstawa bo to bardzo ułatwia sprawę... Jeżeli chodzi o połączenie quattro z zetorem to jak kto woli ja chciałem tak i mam, a w połączeniu ze skrzynią 6gang mam też spalanie na poziomie 6litrów, i możliwości rozwoju np na AWX i 200hp ale naprawdę podkręcony zetor też ma potencjał ;-) Tylko zima się chyba wystraszyła...

Jak byś był gdzieś bliżej to bym pomógł a tak to tylko forum :-P

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 20 mar 2015, 10:29

darek90, wał zastosowałeś z A4 2.5 pod skrzynie 6g czy skracałeś i wyważałeś ten oryginalny z b4 ?

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 20 mar 2015, 18:38

Wał skracał mi znajomy tokarz ale ponoć pasuje od a4 6g...

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 20 mar 2015, 20:49

Jakie sprzęgło tam siedzi? Seryjne 228 na sztywnym zamachu czy coś innego?

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 20 mar 2015, 21:06

Jeżeli chodzi o mnie to mam serię z 1z ale na dniach wrzucę z v6 dwumasę 240 z ciekawości jak to się zachowa...

Awatar użytkownika
rafal9h10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 06 sty 2010, 18:31
Lokalizacja: Uchanie/Chełm

Post autor: rafal9h10 » 22 mar 2015, 14:05

Jeśli teraz masz sprzęgło 228 to jak założysz 240 to będzie trzeba też wymienić rozrusznik? Dobrze myślę? Bo koło zamachowe 240 chyba różni się od 228 średnicą zewnętrzną wieńca zębatego?

Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 24 mar 2015, 01:23

Z tym kołem od v6 niestety jest niewypał... Te od 1Z jest na 6 śrób a od v6 na 8... Zostaje więc stare poczciwe z zetorka <ok>

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 05 kwie 2015, 00:24

Dobra pacjenta zakupiłem :-P
Mam pytanka 3
1) chce wybierak z b6 zamontować patrzyłem na aukcjach to ten od b5 fl jest podobny (mowa o 6g) więc nie powinno być problemu z montażem do b4 i skrzyni DQT ?
2) V6 miało łapy skrzyni na sankach , tak samo chyba miało R5 ? . Widziałem na forum B2 gościu zrobił fajne repliki łap od skrzyni 6g S2 , więc siądzie skrzynia DQT na łapach od S2 i sankach V6 ?
3) chce zastosować wał 6g z a4 b5 2.5TDI ( był temat o tym ale dziada znaleźć nie mogę )

damianq13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 07 sie 2016, 00:50
Lokalizacja: Ełlk

Post autor: damianq13 » 29 wrz 2016, 22:39

podepnę sie pod temat panowie doradźcie z czego wykonać mocowanie do podpory wału jakie wymiary zostało zrobić mi tylko mocowanie i hamulce ale zrobię jak kolega Darek90 a szkoda żeby QT stało i sie marnowało Pozdrawiam :-D :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl