Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK+LPG] Za nisko spadające obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 lut 2015, 09:48

chlebek pisze:PieterB, czy twoim zdaniem zapłon jest ustawiony względnie prawidłowo?
tu ciężko powiedzieć po fotce, trzeba by użyć lampy i była by pewność.
Aparat jest podobnie ustawiony jak u mnie ale tam przesunięcia rzędu mm będą miały spore znaczenie jeśli chodzi o zapłon.
chlebek pisze:Przepływka na VAG'u w blokach, przy obrotach +/- 900 pokazywała load: 14%.
to niby oki

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 24 lut 2015, 17:17

Niby tak ale skoro zapłon po znaku zero idzie kawałek do przodu, czyli pi razy szpadel powinien być ustawiony ok.

Zresztą zgranie znaków pokazuje że rozrząd się nie przestawił. Ustawiony był rok temu i było ok. Wiec raczej coś innego.

Ostatecznie zabiorę się za to ustawienie, tylko pytanie czy z zestawem dobrych kluczy i moim podejściem zrobię to sam. Nie chce ufać mechanikowi.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 lut 2015, 19:04

Nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma.

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 24 lut 2015, 21:53

I takiej odpowiedzi potrzebowałem.


Update sytuacji.

Dziś wziąłem audi na przejażdżkę. Niewiele km trochę postojów różnej długości.
Od początku to samo. Auto po odpaleniu skacze na 2.5 tys i powoli schodzi po nagrzaniu faluje i rzuca obroty za nisko.

Ostatni kawałek trasy 15 km, postój 5 min, odpalam i obroty idealnie.
Spadają do kreski nad znakiem 1 tys, później powoli do 950 i z minimalnym (+/- 20 obrotów) falowaniem stoją.
Dojechałem do domu i po zaparkowaniu posłuchałem silnika (jeżdżę teraz tylko na pb95), na jałowym przy 950 silnik nie pracuje idealnie.

Odrobine faluje i co chwile delikatnie, ledwo wyczuwalnie, nim szarpnie.
Akustycznie brzmi to jakby gubił iskrę co 1-2 sekundy i zaraz wracał do równej pracy.

Wygląda to tak:


Idee?


-------------------------------------------------------------------------
Pytanie z innej beczki

Czy można w ABK podmienić "krokowiec" nowszy czarny - plastikowy, na ten starszego typu metalowy?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 lut 2015, 22:33

A układ WN robiłeś?

Zobacz czy możesz potrzymać obroty gazem na 1200 czy wtedy faluje.

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 24 lut 2015, 23:16

kopułka i palec beru założone rok temu, czyszczone w niedziele.

kable sentech też rok temu, iskra nie skacze

świece wymienione w sobote

zobaczę co z oborotami

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 lut 2015, 08:44

chlebek pisze:Zresztą zgranie znaków pokazuje że rozrząd się nie przestawił. Ustawiony był rok temu i było ok. Wiec raczej coś innego.
ustawienie/przestawienie zapłonu nie przestawia rozrządu bo wnioskuję że tak myślałeś po tym wpisie

Po tym filmiku widzę że masz podobnie jak ja na gazie i jeszcze tego nie rozwiązałem.
chlebek pisze:Czy można w ABK podmienić "krokowiec" nowszy czarny - plastikowy, na ten starszego typu metalowy?
z tego co kiedyś wyczytałem to nie ale pewności nie mam

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 25 lut 2015, 09:35

PieterB pisze: Po tym filmiku widzę że masz podobnie jak ja na gazie i jeszcze tego nie rozwiązałem.
U mnie natomiast to jest na benzynie, na gazie jak już się się uspokoi trzyma idealnie.


W jaki sposób przestawia się więc zapłon, myślałem że chodzi o przeskok paska lub koła wałka pośredniego.
Bo aparat zapłonowy raczej nie powinien się sam przestawić.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 lut 2015, 09:47

chlebek pisze:W jaki sposób przestawia się więc zapłon, myślałem że chodzi o przeskok paska lub koła wałka pośredniego.
a jak se to wyobrażasz :?: przeskok paska :-/ Mi jak kiedyś pasek przeskoczył to zawory pogięło ;-) Zapłon ustawiasz przekręcając aparatem w lewo lub prawo.
chlebek pisze:Bo aparat zapłonowy raczej nie powinien się sam przestawić
mógł o ile nie był dokręcony

Zapłon w ABK ważna rzecz ale tu raczej nie tędy droga jak Jarewa, pisał.

Sprawdź może jeszcze przekaźnik 30 bo może z zasilaniem kompa jest coś nie halo.

ps może są tu specjaliści co lepiej ci to opiszą.

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 25 lut 2015, 10:15

no właśnie dlatego ta cała sprawa z rozrządem mi się wydawała dziwna, tam przecież nie ma miejsca na zmiany szczególnie że silnik jest kolizyjny.

30 jest przelutowana, sprawdzona na zasilaczu biurkowym, ponadto w VAG, u kolegi icemerc, zasilanie było idealnie stabilne.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 lut 2015, 11:32

Na vag-u to tylko błędy można czytać i podejrzeć dane ale te dane są kiepskie ten komputer nie należy do szybkich i dla odczytu za słabe próbkowanie nie wychwyci wszystkiego. To tylko oscyloskopy potrafią i analizatory dają 1000% pewność.

bogdan1976
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
Lokalizacja: augustów

Post autor: bogdan1976 » 25 lut 2015, 13:08

sprawdź szczelność układu dolotowego czy nie chwyta lewego powietrza

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 26 lut 2015, 12:10

Jarewa pisze:
Zobacz czy możesz potrzymać obroty gazem na 1200 czy wtedy faluje.

Da się na luzie trzymać obroty gazem i nie falują.

Co do dolotu to oglądałem i nie wydaje mi się żeby było coś nie tak

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 lut 2015, 13:31

No to tym bardziej pada na zawór biegu jałowego.

bogdan1976
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:52
Lokalizacja: augustów

Post autor: bogdan1976 » 26 lut 2015, 13:37

jeżeli masz możliwość to podmień silnik krokowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl