[B4 1.9 1Z] jak odpowietrzyc układ paliwowy w 1.9 tdi
[B4 1.9 1Z] jak odpowietrzyc układ paliwowy w 1.9 tdi
mam audi 1.9 tdi silnik 1z. silnik bardzo ciężko zaczął zapalać po uruchomieniu w przewodzie zasilającym podaje więcej powietrza niż paliwa i nie chce sam się odpowietrzyć proszę was o pilna pomoc bo nie mam już sił na ten problem i nie chce już do pracy dojeżdżać rowerem.przepraszam jeżeli taki temat już gdzieś jest ja nie mogłem go na mierzyć
- darekmalickiwp
- Forum Audi 80
- Posty: 181
- Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
- Imię: Darek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: jak odpowietrzyc układ paliwowy w 1.9 tdi
Zmień filtr na taki bez tego podgrzewaczanicram82 pisze:mam audi 1.9 tdi silnik 1z. silnik bardzo ciężko zaczął zapalać po uruchomieniu w przewodzie zasilającym podaje więcej powietrza niż paliwa i nie chce sam się odpowietrzyć
Powrót paliwa z pompy bezpośrednio podłącz do przewodu powrotnego do zbiornika.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Może lepiej nich najpierw znajdzie nieszczelność a dopiero potem radźcie by wymieniał filtr. Wymieni a problem będzie leżał gdzie indziej i kasa wyrzucona w błoto. Akurat ten cały podgrzewacz nie jest takim newralgicznym punktem jak wszyscy twierdzą. Jak się obchodzimy z nim z głową, nie przykręcamy śrubek na max, nie pogniemy ten górnej blaszki od mocowania to nie ma prawa tam być nieszczelności.Jakoś mój ma 22 lata i nawet jednego pęcherzyka nie ma w przewodach.
Marcin ja bym ci radził zaopatrzyć się w pompkę gruszkę, koszt ok 15zł. Dzięki niej znajdziesz nieszczelność która tak na prawdę może być wszędzie. Główne miejsca gdzie może się zapowietrzać to wszelkie połączenia przewodów, filtr paliwa, pompa wtryskowa, przewody powrotne przy wtryskach, oraz przerdzewiałe przewody pod samochodem.
Marcin ja bym ci radził zaopatrzyć się w pompkę gruszkę, koszt ok 15zł. Dzięki niej znajdziesz nieszczelność która tak na prawdę może być wszędzie. Główne miejsca gdzie może się zapowietrzać to wszelkie połączenia przewodów, filtr paliwa, pompa wtryskowa, przewody powrotne przy wtryskach, oraz przerdzewiałe przewody pod samochodem.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Ja długo borykałem się z powietrzem w przewodach paliwowych. Wymieniałem przewody, opaski. Dopiero po zmianie filtra na taki jak na zdjęciu od Krzysiek 84, problem znikł-żadnego bąbelka już nie ma. W poprzedniej Audi nie miałem takiego problemu i jeździłem z oryginalnym filtrem. To też dużo zależy jak się postępuje z tą obudową filtra.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie jest ani trochę przesadzone 8-)hudy pisze:Krzysiek to miejsce jest jednym z wielu gdzie może być nieszczelność ale moim zdaniem przekonanie które krąży na forum że to główne miejsce zapowietrzania się układu jest trochę przesadzone
Niestety nie jest to takie kolorowe jak ci się wydaje ,bo trochę tych badziewnych orginałów wywaliłem ,walcząc z notorycznym powietrzem w przewodzie zasilajacym pompę . Prucz oringu, zdarza się ze powietrze ciągnie z poluzowanego króćca na przewód .Czasem trafi się felerny filtr ,z żle wykonanym gwintem ,który uniemożliwia szczelne dokręcenie . Pewne i potwierdzone jest to ,że ten ori filtr a raczej jego górna część , to w 99% przypadków sprawca powietrza w paliwie ,i należy się go pozbyć w pierwszej kolejności w razie jakichkolwiek problemów z zapowietrzaniem ...potem dopiero można sobie podociągać ,czy powymieniać opaski ,choć rzadko kiedy to one są winnehudy pisze:Zresztą jeśli jest tam nieszczelność to wystraszy wymienić oring lub dać grubszy.