Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] jak odpowietrzyc układ paliwowy w 1.9 tdi

nicram82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 lut 2015, 09:55

[B4 1.9 1Z] jak odpowietrzyc układ paliwowy w 1.9 tdi

Post autor: nicram82 » 28 lut 2015, 10:05

mam audi 1.9 tdi silnik 1z. silnik bardzo ciężko zaczął zapalać po uruchomieniu w przewodzie zasilającym podaje więcej powietrza niż paliwa i nie chce sam się odpowietrzyć proszę was o pilna pomoc bo nie mam już sił na ten problem i nie chce już do pracy dojeżdżać rowerem.przepraszam jeżeli taki temat już gdzieś jest ja nie mogłem go na mierzyć

Awatar użytkownika
darekmalickiwp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 26 kwie 2014, 20:00
Imię: Darek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Wilkołaz woj. lubelskie

Post autor: darekmalickiwp » 28 lut 2015, 10:46

Najprawdopodobnie problem tkwi przy filtrze paliwa, przy podgrzewaczu. To czułe miejsce. Pompa cały czas zasysa powietrze, nie może się odpowietrzyć i stąd problem. Jak układ jest szczelny to wszystko odpowietrza się samo. Sprawdź jeszcze zaworek zwrotny na powrocie przy filtrze.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: jak odpowietrzyc układ paliwowy w 1.9 tdi

Post autor: Krzysiek 84 » 28 lut 2015, 17:08

nicram82 pisze:mam audi 1.9 tdi silnik 1z. silnik bardzo ciężko zaczął zapalać po uruchomieniu w przewodzie zasilającym podaje więcej powietrza niż paliwa i nie chce sam się odpowietrzyć
Zmień filtr na taki bez tego podgrzewacza
Powrót paliwa z pompy bezpośrednio podłącz do przewodu powrotnego do zbiornika.

Obrazek Obrazek

Patryk0720

Post autor: Patryk0720 » 28 lut 2015, 22:15

dodatkowo zalecam zalac filtr paliwem i przy odpaleniu lekko przygazowac i powinno pójść

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 lut 2015, 22:21

Patryk0720 pisze: przy odpaleniu lekko przygazowac i powinno pójść
U nas nie ma pompy na linke i nie gazuje się przy odpalaniu :-D

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 mar 2015, 00:37

Może lepiej nich najpierw znajdzie nieszczelność a dopiero potem radźcie by wymieniał filtr. Wymieni a problem będzie leżał gdzie indziej i kasa wyrzucona w błoto. Akurat ten cały podgrzewacz nie jest takim newralgicznym punktem jak wszyscy twierdzą. Jak się obchodzimy z nim z głową, nie przykręcamy śrubek na max, nie pogniemy ten górnej blaszki od mocowania to nie ma prawa tam być nieszczelności.Jakoś mój ma 22 lata i nawet jednego pęcherzyka nie ma w przewodach.
Marcin ja bym ci radził zaopatrzyć się w pompkę gruszkę, koszt ok 15zł. Dzięki niej znajdziesz nieszczelność która tak na prawdę może być wszędzie. Główne miejsca gdzie może się zapowietrzać to wszelkie połączenia przewodów, filtr paliwa, pompa wtryskowa, przewody powrotne przy wtryskach, oraz przerdzewiałe przewody pod samochodem.

nicram82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 lut 2015, 09:55

Post autor: nicram82 » 01 mar 2015, 21:37

wielki dzięki za taki odzew spróbuje namierzyć ta nieszczelność możne mi się uda

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 mar 2015, 21:48

Jeśli masz kompresor to możesz odpiąć przewód zasilający przed filtrem paliwa i dmuchnąć w niego sprężonym powietrzem. Tam gdzie będziesz miał nieszczelność będzie syczało i pojawią się bąbelki.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 mar 2015, 21:48

nicram82 pisze:wielki dzięki za taki odzew spróbuje namierzyć ta nieszczelność możne mi się uda
Obrazek

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 mar 2015, 22:04

Krzysiek to miejsce jest jednym z wielu gdzie może być nieszczelność ale moim zdaniem przekonanie które krąży na forum że to główne miejsce zapowietrzania się układu jest trochę przesadzone. Zresztą jeśli jest tam nieszczelność to wystraszy wymienić oring lub dać grubszy.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 mar 2015, 22:49

Zazwyczaj wystarczy zacząć od tego miejsca by wyeliminować nieszczelność.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 02 mar 2015, 18:37

Ja długo borykałem się z powietrzem w przewodach paliwowych. Wymieniałem przewody, opaski. Dopiero po zmianie filtra na taki jak na zdjęciu od Krzysiek 84, problem znikł-żadnego bąbelka już nie ma. W poprzedniej Audi nie miałem takiego problemu i jeździłem z oryginalnym filtrem. To też dużo zależy jak się postępuje z tą obudową filtra.

nicram82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 28 lut 2015, 09:55

Post autor: nicram82 » 03 mar 2015, 19:28

dzis skończyłem prace troche wcześniej i podłaczyłem przewód zasilajacy bezposrednio do pompy omijajac filtr i odrazu zero powietrza w przewodach . Kupie filtr taki jak przesłałes mi na zdjeciach załoze i zobaczymy czy to wystarczy tylko musze czekac na wypłate bo pod kreską jestem pozdro

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 mar 2015, 20:23

hudy pisze:Krzysiek to miejsce jest jednym z wielu gdzie może być nieszczelność ale moim zdaniem przekonanie które krąży na forum że to główne miejsce zapowietrzania się układu jest trochę przesadzone
Nie jest ani trochę przesadzone 8-)
hudy pisze:Zresztą jeśli jest tam nieszczelność to wystraszy wymienić oring lub dać grubszy.
Niestety nie jest to takie kolorowe jak ci się wydaje ,bo trochę tych badziewnych orginałów wywaliłem ,walcząc z notorycznym powietrzem w przewodzie zasilajacym pompę . Prucz oringu, zdarza się ze powietrze ciągnie z poluzowanego króćca na przewód .Czasem trafi się felerny filtr ,z żle wykonanym gwintem ,który uniemożliwia szczelne dokręcenie . Pewne i potwierdzone jest to ,że ten ori filtr a raczej jego górna część , to w 99% przypadków sprawca powietrza w paliwie ,i należy się go pozbyć w pierwszej kolejności w razie jakichkolwiek problemów z zapowietrzaniem ...potem dopiero można sobie podociągać ,czy powymieniać opaski ,choć rzadko kiedy to one są winne ;-)

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 03 mar 2015, 22:34

przymieżam sie do zmiany filtra na polecany przez ,was ,podłącze powrót bezp.do baku i czy trzeba tam dać jakis zaworek zwrotny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl