Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 MTDI] Podłaczenie alternatora

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
srebrnastrzala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Kontakt:

[1.9 MTDI] Podłaczenie alternatora

Post autor: srebrnastrzala » 07 mar 2015, 18:19

Mam pytanie czy ktorys pin DF lub D+ sa odpowiedzialne za obroty na liczniku bo musze sobie to podlaczyc a mam tylko te piny wolne

silnik to 1.9 MTDI czyli TD

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 mar 2015, 18:49

DF jest to sygnał obciążenia alternatora i jest podłączony gdy masz podgrzewacz płynu chłodniczego którym steruje ECU.

Awatar użytkownika
srebrnastrzala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Kontakt:

Post autor: srebrnastrzala » 07 mar 2015, 22:35

czyli podlaczyc do d+ licznik by pokazywal obroty ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 mar 2015, 10:17

W tym alternatorze tego nie ma. Musi być z oznaczenie "W" to jest sygnał dla obrotomierzy,

Awatar użytkownika
srebrnastrzala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Kontakt:

Post autor: srebrnastrzala » 08 mar 2015, 15:40

czyli czeka mnie wymiana kiedys alternatora :D narazie bede bez obrotow jezdzil

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 mar 2015, 17:15

Możesz zrobić sobie to wyprowadzenie, bo jak dobrze pamiętam to W to jest wyjście prosto z jednego uzwojeń stojana jeszcze przed diodami.

Awatar użytkownika
srebrnastrzala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Kontakt:

Post autor: srebrnastrzala » 08 mar 2015, 18:08

dzieki aldi zobaczylem na google i kiedys to zrobie jak auto bedzie uziemione przy wymianie rozrzadu np bo teraz az tak mi nie zalezy, pytanie jeszcze jedno :

jak juz bede mial przewod to wystarczy go poprowadzic do licznika do pina kostki ktora jest odpowiedzialna za obroty ? (mam schemat plytki licznika i wiem ktory to pin)

mam nadzieje ze da sie to tak rozwiazac bo mam przekladke silnika z benzyny na diesel-a wiec nie ufam instalacji benzyniaka.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 mar 2015, 19:24

aldi pisze:Możesz zrobić sobie to wyprowadzenie, bo jak dobrze pamiętam to W to jest wyjście prosto z jednego uzwojeń stojana jeszcze przed diodami.
Z tego co ja pamiętam to wyprowadzenie z środka "Gwiazdy" bo trójfazowy ma trzy łączenia trójkąt i gwiazda a alternatory tylko gwiazdy, te mocne spotyka się 140A zwyż maja trójkąt i dwa mostki prostownicze.

Niby szczegół ale to kolosalna różnica w sygnale i mocy jego. Ale i tak się da wyprowadzić bo gdzie się łącza uzwojenia 3in1 jest na wierzchu.

Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 mar 2015, 21:06

Nawet nie widziałem że są alternatory w "trójkącie".

Coś znalazłem na elektrodzie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1477229.html

Jak będzie się przerabiać obrotomierz pod sygnał z alternatora to podczas tej przeróbki powinno się dać dostosować pod sygnał ze środka gwiazdy jak i z jednego uzwojenia.
srebrnastrzala pisze:jak juz bede mial przewod to wystarczy go poprowadzic do licznika do pina kostki ktora jest odpowiedzialna za obroty ? (mam schemat plytki licznika i wiem ktory to pin)

mam nadzieje ze da sie to tak rozwiazac bo mam przekladke silnika z benzyny na diesel-a wiec nie ufam instalacji benzyniaka.
Raczej instalacja z benzyniaka nie posiada tego kabla wiec i tak musiałbyś puścić osobno. Podpięcie pod odpowiedni pin licznika powinno załatwić sprawę obrotomierza jak i kontroli ciśnienia oleju.

Jest jeszcze jedna sprawa, której tu nie poruszono. Otóż w Audi 80 są dwa czujniki ciśnienia oleju 0,3 bara i 1,8 bara. Z tym że kontrolka z tego drugiego zapali się, gdy nie będzie ciśnienia 1,8 bara powyżej 1800-2000obr/min. Gdy nie masz sygnału obrotów odczyty dla kontrolki masz brane tylko z czujnika 0,3 bara. Więc nawet dla bezpieczeństwa silnika dobrze jest podłączyć sygnał obrotów. Tylko kolejna sprawa to musisz przerobić obrotomierz pod ten sygnał (tylko VDO da się przerobić UN4 już nie) tutaj masz opis jak przerobić, przeróbka jest od punktu 6 poradnika:
I kolejna spraw to musisz wsadzić mini-check (ta środkowa wykręcana część licznika) z 1.9 TD (od benzyny, TDI, diesla B3 się nie nadadzą).

Awatar użytkownika
srebrnastrzala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Kontakt:

Post autor: srebrnastrzala » 08 mar 2015, 21:29

o dziekuje za poradnik juz mam na kompie :D w takim razie wezme sie za audi i obroty jak wyjezdze ON bo szkoda by auto stalo z polowa baku, mam drugie auto takze bede mogl sie bawic na spokojnie.


pytanie odnosnie mini check czy jest on niezbedny ? co bedzie nie dzialac ? sygnalizacja wlaczonych swiatel i cos jeszcze ? bo teraz to jedynie mi brzeczyk piszczy jak swiatla zostawie wlaczone.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 mar 2015, 21:45

Na tym mini-check-u wyświetlają się kontrolki od układu hamulcowego (np. mało płynu hamulcowego) i od układu chłodzenia (mało płynu chłodniczego, jeśli masz czujnik w zbiorniczku i zbyt wysoka temperatura płynu). I kontrolka ciśnienia oleju do której jest ten układ aktywujący kontrolkę, gdy nie ma sygnału z drugiego czujnika powyżej 2000obr/min. Jak masz mini-check z benzyny/TDI to jedynie jest problem z tą kontrolą ciśnienia oleju. Czyli jak nie masz sygnału obrotów to mini-check nie bierze pod uwagę odczytu z czujnika 1.8 bara powyżej 2000 obr/min. Jak mu podłączysz sygnał z alternatora to ten sygnał już na wolnych obrotach będzie odpowiadał 2000obr/min i kontrolka może zapalać się na obrotach biegu jałowego bo ciśnienie oleju może być za małe i czujnik 1.8 bara może nie być załączony.
Jak wsadzisz mini-check z 1.9TD to wszystko masz jak do tej pory tylko znika problem z kontrolą ciśnienia oleju.

Jeszcze możesz wsadzić moduł z diesla B3 gdzieś pod deskę i zrobić sobie kontrolkę na dole jak w B3. Ale ten moduł z B3ki może być ciężko znaleźć.

Awatar użytkownika
srebrnastrzala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Kontakt:

Post autor: srebrnastrzala » 08 mar 2015, 21:55

narazie to nie widze mini checka od 1.9 TD nigdzie :D

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 mar 2015, 22:17

Jak będzie się przerabiać obrotomierz pod sygnał z alternatora to podczas tej przeróbki powinno się dać dostosować pod sygnał ze środka gwiazdy jak i z jednego uzwojenia
Ani tak ani tak nie dobrze nie znając dokładnie przełożenia silnik-alternator. Wedle twojej przeróbki na każdy obrót alternatora to 1 impuls według mojego 3 impulsy, ciekawe jakie on ma przełożenie jeżeli standardowe 2,3 to wyjdzie o 1 impuls za dużo i przekłamanie licznika będzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl