[1.9 MTDI] Podłaczenie alternatora
- srebrnastrzala
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
- Imię: Paweł
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Kontakt:
[1.9 MTDI] Podłaczenie alternatora
Mam pytanie czy ktorys pin DF lub D+ sa odpowiedzialne za obroty na liczniku bo musze sobie to podlaczyc a mam tylko te piny wolne
silnik to 1.9 MTDI czyli TD
silnik to 1.9 MTDI czyli TD
-
OnlineKrzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- srebrnastrzala
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
- Imię: Paweł
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Kontakt:
- srebrnastrzala
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
- Imię: Paweł
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- srebrnastrzala
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
- Imię: Paweł
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Kontakt:
dzieki aldi zobaczylem na google i kiedys to zrobie jak auto bedzie uziemione przy wymianie rozrzadu np bo teraz az tak mi nie zalezy, pytanie jeszcze jedno :
jak juz bede mial przewod to wystarczy go poprowadzic do licznika do pina kostki ktora jest odpowiedzialna za obroty ? (mam schemat plytki licznika i wiem ktory to pin)
mam nadzieje ze da sie to tak rozwiazac bo mam przekladke silnika z benzyny na diesel-a wiec nie ufam instalacji benzyniaka.
jak juz bede mial przewod to wystarczy go poprowadzic do licznika do pina kostki ktora jest odpowiedzialna za obroty ? (mam schemat plytki licznika i wiem ktory to pin)
mam nadzieje ze da sie to tak rozwiazac bo mam przekladke silnika z benzyny na diesel-a wiec nie ufam instalacji benzyniaka.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Z tego co ja pamiętam to wyprowadzenie z środka "Gwiazdy" bo trójfazowy ma trzy łączenia trójkąt i gwiazda a alternatory tylko gwiazdy, te mocne spotyka się 140A zwyż maja trójkąt i dwa mostki prostownicze.aldi pisze:Możesz zrobić sobie to wyprowadzenie, bo jak dobrze pamiętam to W to jest wyjście prosto z jednego uzwojeń stojana jeszcze przed diodami.
Niby szczegół ale to kolosalna różnica w sygnale i mocy jego. Ale i tak się da wyprowadzić bo gdzie się łącza uzwojenia 3in1 jest na wierzchu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nawet nie widziałem że są alternatory w "trójkącie".
Coś znalazłem na elektrodzie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1477229.html
Jak będzie się przerabiać obrotomierz pod sygnał z alternatora to podczas tej przeróbki powinno się dać dostosować pod sygnał ze środka gwiazdy jak i z jednego uzwojenia.
Jest jeszcze jedna sprawa, której tu nie poruszono. Otóż w Audi 80 są dwa czujniki ciśnienia oleju 0,3 bara i 1,8 bara. Z tym że kontrolka z tego drugiego zapali się, gdy nie będzie ciśnienia 1,8 bara powyżej 1800-2000obr/min. Gdy nie masz sygnału obrotów odczyty dla kontrolki masz brane tylko z czujnika 0,3 bara. Więc nawet dla bezpieczeństwa silnika dobrze jest podłączyć sygnał obrotów. Tylko kolejna sprawa to musisz przerobić obrotomierz pod ten sygnał (tylko VDO da się przerobić UN4 już nie) tutaj masz opis jak przerobić, przeróbka jest od punktu 6 poradnika:
I kolejna spraw to musisz wsadzić mini-check (ta środkowa wykręcana część licznika) z 1.9 TD (od benzyny, TDI, diesla B3 się nie nadadzą).
Coś znalazłem na elektrodzie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1477229.html
Jak będzie się przerabiać obrotomierz pod sygnał z alternatora to podczas tej przeróbki powinno się dać dostosować pod sygnał ze środka gwiazdy jak i z jednego uzwojenia.
Raczej instalacja z benzyniaka nie posiada tego kabla wiec i tak musiałbyś puścić osobno. Podpięcie pod odpowiedni pin licznika powinno załatwić sprawę obrotomierza jak i kontroli ciśnienia oleju.srebrnastrzala pisze:jak juz bede mial przewod to wystarczy go poprowadzic do licznika do pina kostki ktora jest odpowiedzialna za obroty ? (mam schemat plytki licznika i wiem ktory to pin)
mam nadzieje ze da sie to tak rozwiazac bo mam przekladke silnika z benzyny na diesel-a wiec nie ufam instalacji benzyniaka.
Jest jeszcze jedna sprawa, której tu nie poruszono. Otóż w Audi 80 są dwa czujniki ciśnienia oleju 0,3 bara i 1,8 bara. Z tym że kontrolka z tego drugiego zapali się, gdy nie będzie ciśnienia 1,8 bara powyżej 1800-2000obr/min. Gdy nie masz sygnału obrotów odczyty dla kontrolki masz brane tylko z czujnika 0,3 bara. Więc nawet dla bezpieczeństwa silnika dobrze jest podłączyć sygnał obrotów. Tylko kolejna sprawa to musisz przerobić obrotomierz pod ten sygnał (tylko VDO da się przerobić UN4 już nie) tutaj masz opis jak przerobić, przeróbka jest od punktu 6 poradnika:
I kolejna spraw to musisz wsadzić mini-check (ta środkowa wykręcana część licznika) z 1.9 TD (od benzyny, TDI, diesla B3 się nie nadadzą).
- srebrnastrzala
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
- Imię: Paweł
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Kontakt:
o dziekuje za poradnik juz mam na kompie w takim razie wezme sie za audi i obroty jak wyjezdze ON bo szkoda by auto stalo z polowa baku, mam drugie auto takze bede mogl sie bawic na spokojnie.
pytanie odnosnie mini check czy jest on niezbedny ? co bedzie nie dzialac ? sygnalizacja wlaczonych swiatel i cos jeszcze ? bo teraz to jedynie mi brzeczyk piszczy jak swiatla zostawie wlaczone.
pytanie odnosnie mini check czy jest on niezbedny ? co bedzie nie dzialac ? sygnalizacja wlaczonych swiatel i cos jeszcze ? bo teraz to jedynie mi brzeczyk piszczy jak swiatla zostawie wlaczone.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Na tym mini-check-u wyświetlają się kontrolki od układu hamulcowego (np. mało płynu hamulcowego) i od układu chłodzenia (mało płynu chłodniczego, jeśli masz czujnik w zbiorniczku i zbyt wysoka temperatura płynu). I kontrolka ciśnienia oleju do której jest ten układ aktywujący kontrolkę, gdy nie ma sygnału z drugiego czujnika powyżej 2000obr/min. Jak masz mini-check z benzyny/TDI to jedynie jest problem z tą kontrolą ciśnienia oleju. Czyli jak nie masz sygnału obrotów to mini-check nie bierze pod uwagę odczytu z czujnika 1.8 bara powyżej 2000 obr/min. Jak mu podłączysz sygnał z alternatora to ten sygnał już na wolnych obrotach będzie odpowiadał 2000obr/min i kontrolka może zapalać się na obrotach biegu jałowego bo ciśnienie oleju może być za małe i czujnik 1.8 bara może nie być załączony.
Jak wsadzisz mini-check z 1.9TD to wszystko masz jak do tej pory tylko znika problem z kontrolą ciśnienia oleju.
Jeszcze możesz wsadzić moduł z diesla B3 gdzieś pod deskę i zrobić sobie kontrolkę na dole jak w B3. Ale ten moduł z B3ki może być ciężko znaleźć.
Jak wsadzisz mini-check z 1.9TD to wszystko masz jak do tej pory tylko znika problem z kontrolą ciśnienia oleju.
Jeszcze możesz wsadzić moduł z diesla B3 gdzieś pod deskę i zrobić sobie kontrolkę na dole jak w B3. Ale ten moduł z B3ki może być ciężko znaleźć.
- srebrnastrzala
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
- Imię: Paweł
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Kontakt:
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ani tak ani tak nie dobrze nie znając dokładnie przełożenia silnik-alternator. Wedle twojej przeróbki na każdy obrót alternatora to 1 impuls według mojego 3 impulsy, ciekawe jakie on ma przełożenie jeżeli standardowe 2,3 to wyjdzie o 1 impuls za dużo i przekłamanie licznika będzie.Jak będzie się przerabiać obrotomierz pod sygnał z alternatora to podczas tej przeróbki powinno się dać dostosować pod sygnał ze środka gwiazdy jak i z jednego uzwojenia