Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] wentylatory chłodnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
audi80b420e
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 16 lis 2013, 18:02

[B4 2.0 ABT] wentylatory chłodnicy

Post autor: audi80b420e » 31 mar 2015, 20:07

Witam, mam audi 80 B4 2.0 abt 90 km i mam równierz problem z wentylatorami chłodnicy. w trasie pokazuje ok. 70 stopni na wskazniku, ale w mieście, lub na dłuższym postoju zaczyna gotować sie płyn chłodniczy. mam tak od samego początku kiedy go kupiłem, lecz jezdziłem nią w kródsze trasy i mi to nie przeszkadzało. teraz mój zasięg sie zwiękrzył i wręc nie mozliwa jest dłuzsza jazda w korkach. Same wentylatory sprawdzałem na kródko i obydwa działaja (są dwa kazdy ma oddzielny silniczek) idziałają, jednak gdy połączyłem piny w kostce żadnen ani pikną. chcąc podważyc niemiecką inżynierie, zrobiłem sobie włącznik w połce pod kierownica do jednego wentylatora i czując ze zaczyna sie robic za gorąco włączam go, ale samochód wtedy gaśnie, zbyt duzy pobór prądu. wskażnik tez mnie w ch..a robi. podejzewam ze poprzedni własciciel juz mniał z tym problem, wiec pewnie pozbył sie termostatu, bo raczej go tam nie ma. poza tym, na kablach od wentylatorów jest jeszcze jedna kostka z brązowym i z czerwono-czarnym kablem, a ten drugi jest ucięty i nie am drugiego końca, a ta kostka nigdzie nie ma wpięcia. prosze o pomoc :/

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-03-31, 21:25 ]
audi80b420e, kolego tu jest zakaz używania wulgaryzmów, oby to było ostatni raz.

[ Dodano: 2015-04-01, 20:11 ]
PieterB sory, zagalopowałem sie
Ostatnio zmieniony 31 mar 2015, 21:25 przez audi80b420e, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 kwie 2015, 22:10

Zapuść foty wentylatorów kabli itd. Bo abt tylko z klimatronikiem miały dwa wentylatory.

Awatar użytkownika
audi80b420e
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 16 lis 2013, 18:02

Post autor: audi80b420e » 02 kwie 2015, 18:52

nie mam klimatronika, byc moze chłodnica zmieniana poprostu była. postaram sie o fotki, ale niewiele Ci one powinny pomóc bo mam troszke rozgrzebane kable

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 kwie 2015, 19:16

Po kolorach kabli dojdę.

Awatar użytkownika
audi80b420e
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 16 lis 2013, 18:02

Post autor: audi80b420e » 02 kwie 2015, 19:22

to sa wentylatory:
Obrazek


to kostka bez wpięcia:
Obrazek

i zastanawia mnie ta kostka:
Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 kwie 2015, 20:20

No i super wyjaśniło wszystko.

Masz instalacje od zwykłego wentylatora zdjęcie nr2 a wentylatory ACE TDI zdjęcie nr1 a wtyczkę ze zdjęcia nr3 pomiń bo to wtyczka do zbiorniczka od poziomu płyny chłodniczego.

Żeby to miało ręce i nogi pokaż jeszcze zdjęcie wtyczki czujnika znajduje się w chłodnicy nad dolnym króćcem

Wtyczka z zdjecia nr2 ma dwa kable żeby to miało ręce i nogi to podłącz do tego wentylatory "szeregowo" bardzo ważne tylko zachowaj biegunowości co by oba się kręciły w ta sama stronę. Brazowy z wtyczki podłącz do brązowego pierwszy wentylator z pierwszego wentylatora czerwono czarno podłacz do brazowego drugiego wentylatora a z drugiego wentylatora czerwono czarny podłacz do wtyczki kabla czerwono czarnego.

Takie podłączenie daje nam 50% mocy wentylatora i mniejszego obciążenia instalacji. A system chłodzenia i tak masz az zanadto wiec ich prędkość 50% jest wystarczająca.
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2015, 20:30 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
audi80b420e
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 16 lis 2013, 18:02

Post autor: audi80b420e » 02 kwie 2015, 20:27

wtyczka jest trzypinowa, w tym ze srodkowy pin jest pusty

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 kwie 2015, 20:32

No jest pusty bo posiadałeś najprostszy układ czyli jednobiegowy. w czujniku tez tylko są dwa kable.

Awatar użytkownika
audi80b420e
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 16 lis 2013, 18:02

Post autor: audi80b420e » 07 kwie 2015, 19:03

no ok, ale Ty mi powiedziałes zeby je podłączyc szeregowo. a mnie interesuje do czego, bo wogóle nie mam tamzadnego kabla z prądem. najlepiej jakby jakiś schemat tego był

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 kwie 2015, 19:44

ehhh :-/ , zdjęcie numer 2 trzymasz wtyczkę za brązowy kabelek tam widzisz obcięty czerwono czarny idz po brązowym az ten kabelek znajdziesz to jest ten plusowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl