Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Podnoszenie samochodu podnośnikiem typu żaba

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

[B4 2.0 ABT] Podnoszenie samochodu podnośnikiem typu żaba

Post autor: tomek83 » 02 kwie 2015, 08:25

Od jakiegoś czasu szukam informacji w internecie nt podnoszenia B4 żabą i stawiania go na kobyłkach warsztatowych, ale informacje albo są sprzeczne - albo jeden każe podstawiać tu, drugi tam. Oryginalna instrukcja też niewiele na ten temat mówi.

W którym miejscu najlepiej podnosić samochód, chcąc go potem ustawić stabilnie na kobyłce (potrzebne są więc dwa punkty podparcia- jeden dla żaby, drugi dla kobyłki).

Domyślam się, że chcąc to zrobić za sam próg - należałoby się zaopatrzyć albo w jakiś klocek drewniany, albo gumowy z odpowiednim wycięciem na zgrzew na progu.

Chodzi oczywiście o takie ustawienie które byłoby bezpieczne i samochód mógłby na nim pozostać przynajmniej kilka dni (dłuższe naprawy).

Może ktoś by napisał o swoich doświadczeniach na ten temat.

Dodam że nie chodzi o podnoszenie oryginalnym lewarkiem - bo tu sprawa jest jasna - jest znaczek o kształcie rombu na progu i w tym miejscu lewarek należy stawiać.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 02 kwie 2015, 13:53

KOlego, nie ma co filozofować na temat podstawiania podpórek. Na każdym progu masz grubszy i sztywniejszy odcinek; na początku i na końcu będzie tego ze 20 cm. Więc lewarek dajesz blisko krawędzi a podpórkę tuż obok i wystarczy. Byle by nie była to deseczka postawiona na sztorc i stabilne podłoże.

A ostatecznie możesz zrobić sobie najazdy.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 02 kwie 2015, 14:09

Dzięki za odpowiedź. Myślę że właśnie te wzmocnienia progów to najlepsza opcja. Najazdy nawet mam - tyle że muszę podnieść przód auta z możliwością zdjęcia obu kół z niego (a z najazdami się to nie uda).

pozdrawiam

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 02 kwie 2015, 20:55

Ja dziś przy wyciąganiu sanek podniosłem auto lewarkiem ustawionym jak najbliżej początku progu a obok lewarka postawiłem dwa pustaki i na nich oparłem samochód. Nic się nie wygieło, a auto na nich bardzo stabilnie stało <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 kwie 2015, 23:07

Na logikę to jeśli masz oryginalny podnośnik to on nigdzie nie podejdzie tylko pod te dwa wzmocnienia o których wspominają koledzy. Także jeśli tam podchodzi podnośnik to podnosimy lub podpieramy tylko w tych miejscach. Same progi mogą nie wytrzymać i możesz je wgiąć. Ja ostatnio robiłem z pompą oleju to samochód stał 5 dni na drewnianych klockach i nic mu się nie stało.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 02 kwie 2015, 23:51

Zarówno w przedniej jak i tylne części progu, znajdują się kwadratowe wgłębienia, które wskazują miejsce podparcia podnośnika.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 02 kwie 2015, 23:54

a co myślicie o podnoszeniu auta za wahacz w celu np. wymiany koła?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 kwie 2015, 00:29

Moim zdaniem to nic złego. Nie raz tak robiłem w puncie żony gdyż tam lepiej za progi czy podwozie się nie zapinać <ok>

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 03 kwie 2015, 14:01

hudy pisze:Moim zdaniem to nic złego. Nie raz tak robiłem w puncie żony gdyż tam lepiej za progi czy podwozie się nie zapinać <ok>
Potwierdzam :-D Sam tak miałem w Kadecie po ledwo kilku latach od wymiany progów. To samo było w brata Astrze I i to samo jest w brata Focusie I. Nie ma to jak Audi. Podstawiam, podnoszę i nie podglądam czy w próg lewarek nie włazi. :-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 kwie 2015, 18:52

Niestety jak ruda już zacznie żreć samochody takie jak np Punto to nie ma rady kilka lat i na złom. Audi nawet jak zacznie rdzewieć to trwa to dość długo zanim wyskoczy dziura. Ostatnio przechodziłem obok żony punciaka i mówię do niej ze progi są jeszcze ok. Jednocześnie jak to mówiłem kopnąłem lekko w próg i but mi wszedł do środka :mrgreen:
Teraz się tak zastanawiam za co się złapię by go podnieść bo mam do wymiany tuleje na wahaczu więc wahacz musi iść do demontażu. Chyba tylko za sanki muszę się podeprzeć.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 03 kwie 2015, 21:47

ja wole tez za belke, albo wahacz szkoda rezać oryginalną masę zabezpieczającą. Dodatkowo by np wymienić koło wystarczy podnieść 2cm, a żeby unieść koło na te 2cm z lewarkiem na progu całość muszę wywindować aż na dobre 25cm.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 03 kwie 2015, 22:16

Jak miałem Jettkę to też musiałem podnosić za wahacz bo inaczej auto się nie podnosiło :mrgreen: i musiałem wozić ze sobą lewarek taki na kółkach bo tym oryginalnym bym nie podniósł. Teraz to nie mam się o co martwić-podnoszę w każdym miejscu.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 03 kwie 2015, 22:19

I tu jest wyższość Audi nad innymi autami. :mrgreen:

airwolf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 15 kwie 2018, 16:05
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: airwolf » 22 kwie 2018, 00:57

Dziś zmieniałem koła z zimowych na letnie mam co prawda ori lewarek ale kupiłem w biedronce za 70 zł 2T żabę i jest wygodniej tył podnoszę pod belką tylną bo nie chce tyrać progów a przód to pod mocowanie wahacza ta gdzie jest przykręcany. i jest git :D

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 22 kwie 2018, 11:11

airwolf pisze:nie chce tyrać progów
Bez obaw, jeszcze kilka najbliższych lat nie ma się co obawiać w naszych 80, że lewarek Ci kanapę wyrwie rotfl No chyba, że jakiś pan Janek w garażu ją klepał :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl