Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1Z] czym się różni turbo T2 od T-15 ?

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 20 kwie 2015, 23:36

KLICHO pisze:Chciałbym FMIC ale $$ na razie nie pozwolą :D
Myślałem o żaluzji właśnie w nadakolu i aby dać do plastikarza jakiegoś. Pomysł nie głupi wydaje mi się.

Co o tym sądzicie ?

[ Dodano: 2015-04-20, 22:54 ]
Ktoś robił coś takiego ? Ponoć trochę pomaga jeśli ma się ori SMIC
Fakt trochę to kosztuje ale efekt jest super :-) przy orginalnym ic nie wiele dadzą jaki kolwiek zmiany. Niestety powierzchnia chłodząca jest bardzo mała przez co trudno jej schłodzić dość gorące powietrze. Jedynym rozwiązaniem jest fimic. Ale dość trudno jest coś znaleść w sęsownych cenach z dobrym rdzeniem i żeby się zmieściło w orginalny zderzak z klimą.

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 20 kwie 2015, 23:54

Ja mam Passka B4 więc trochę więcej miejsca jest fakt koszt FMIC to jakieś dobre 700 z orurowaniem.

Coś z czasem założę więc to nie problem tylko też chciałem się dowiedzieć o te żaluzje odległość SMIC od nadkola to parę CM i niby coś powinno pomagać taka żaluzja no po coś jest w innych autach :D A koszt nie duży bo można już w 30 zł zamknąć. Tylko zastana mnie czy to nie pogorszy sprawy bardziej :D

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 21 kwie 2015, 16:56

KLICHO, Jeśli chodzi Ci o żaluzję za IC w nadkolu - to ma sens. Bo powietrze bardziej przepływa przez IC i wylatuje żaluzjami. Ja puki miałem ori. SMIC to zrobiłem otwory w nadkolu i było ciut lepiej. Nawet próbowałem zrobić natrysk wody na ori SMIC (miałem graty darmowe) ale jest ciasno i nie mogłem ogarnąć montażu spryskiwacza :-P
Za to robiłem małe próby natrysku wody na FMIC :lol: i fajnie to się sprawuje, tylko przydałoby się zrobić to bardziej profesjonalnie- czyli przynajmniej programator. Jak jeździłem i polewałem trochę IC (zbiornik z pompką z omegi, spryskiwacze, przycisk w kabinie) to temp. w dolocie była taka jak na zewnątrz, a czasem schodziła ciut niżej. :-P
Ogólnie woda ma duży potencjał ;-)

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 21 kwie 2015, 19:35

brabus124, dokładnie o żaluzje w nadkolu. Bo można by wyciąć od S3 lub S4, z tego co widzę S4 ma dużo większą ale chodzą po około 80zł a od S3 są wyraźnie mniejsze ale 30 zł. Potem wyciąć i wkleić do swojego. Hmmm pomysł z wodą też bardzo dobry tylko aż taka złota rączka nie jestem :D.

Czyli wywnioskowałem że opłaca się :D Ale z jakiego samochodu by jeszcze można żaluzje dorwać :D ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 kwie 2015, 11:57

Ganimadeus pisze:No tak Krzysiu ale dobrze wiesz, że te nasze traktorki to nie są od kręcenia na wysokich :]
Oj tam, oj tam.
Jak się w trasę wypadało(a4 b5), zapinalem 6 bieg i jak można było to obroty nie schodziły niżej niż 3500. 2 lata, zrobione między 65 a 70 tys km samochodem pokonałem przez ten czas. I samochód poszedł do kolejnej osoby ;-)
1 Zecior to silnik nie do zajechania, dobra płukanka, wysokiej klasy full syntetyk i można jeździć.

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 24 paź 2015, 21:38

A jak wygląda sprawa ze spalaniem przy turbinie T2 z nastawami z turbiny T15? Pytam, ponieważ we wrześniu zmieniałem silnik i wraz z silnikiem wpadła turbina T2 a spalanie wzrosło chwilami do 10l/100km, gdzie przy starym silniku i turbinieT15 w trasie palił nawet z 5,5, a w miesicie średnio 6,4 l/100km. Dodam, że po przekładce został ustawiony tylko kąt wtrysku, ponieważ pompa wtryskowa jest z mojego starego silnika. Swoją drogą T15 i tak będę zakładał z powrotem, tylko czasu mi brakuje. :roll:

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 paź 2015, 21:56

ronni10 pisze:A jak wygląda sprawa ze spalaniem przy turbinie T2 z nastawami z turbiny T15? Pytam, ponieważ we wrześniu zmieniałem silnik i wraz z silnikiem wpadła turbina T2 a spalanie wzrosło chwilami do 10l/100km, gdzie przy starym silniku i turbinieT15 w trasie palił nawet z 5,5, a w miesicie średnio 6,4 l/100km. Dodam, że po przekładce został ustawiony tylko kąt wtrysku, ponieważ pompa wtryskowa jest z mojego starego silnika. Swoją drogą T15 i tak będę zakładał z powrotem, tylko czasu mi brakuje. :roll:
Turbina nie ma z twoim problemem nic wspólnego :roll: . Spalanie 10l/100km ,w tym silniku nie jest możliwe ,żeby nie wiem jak był rozregulowany ,bez odpowiedniego doładowania ,dawka paliwa jest obcięta i auto jest zamulone ,nie jedzie ,ale i nie pali więcej niż normalnie . Nawet tuningowany i ciśnięty , te 10 ltrów raczej cięzko by było mu spalić .Jedyna możliwość takiego spalania ,to wyciek paliwa,albo lejące masakrycznie wtryskiwacze +duża dawka paliwa ...tyle że wtedy, dymił by na czarno jak lokomotywa ;-)Tak Duże spalanie +brak dymu z tyłu ,to tylko wyciek ,albo zły pomiar 8-)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 24 paź 2015, 22:20

MUNIOR pisze:Turbina nie ma z twoim problemem nic wspólnego :roll: . Spalanie 10l/100km ,w tym silniku nie jest możliwe ,żeby nie wiem jak był rozregulowany ,bez odpowiedniego doładowania ,dawka paliwa jest obcięta i auto jest zamulone ,nie jedzie ,ale i nie pali więcej niż normalnie . Nawet tuningowany i ciśnięty , te 10 ltrów raczej cięzko by było mu spalić .Jedyna możliwość takiego spalania ,to wyciek paliwa,albo lejące masakrycznie wtryskiwacze +duża dawka paliwa ...tyle że wtedy, dymił by na czarno jak lokomotywa ;-)Tak Duże spalanie +brak dymu z tyłu ,to tylko wyciek ,albo zły pomiar 8-)
Potwierdzam. Turbo nie ma tu nic do rzeczy jeśli chodzi o tak duże spalanie,
Gdyby to były różnice rzędu 0,2-0,4l. to może być kwestia innego turbo, ale mi np. na T2 ciut mniej palił niż na t15. Masz problem z czymś innym.

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 24 paź 2015, 22:26

Aha, w komorze silnika wycieku żadnego nie widać, pod samochodem też nie zwróciłem uwagi. Zastanawiam się jeszcze czy to wtryski nie leją. Jeszcze temu spalaniu muszę się przyjrzeć. Ale nie chce odbiegać od tematu turbiny. Nie zmienia to faktu, że dni staruszki t2 są policzone, bo jazda na tej turbinie to jakaś porażka, dajesz gaz a tu żadnej reakcji, zwłaszcza gdy nastawy nie są zrobione pod nią, tak jak u mnie. Dziękuję za odpowiedź :) Jak wrócę do swojej t15 to napiszę co i jak. Pozdrawiam. <ok>

[ Dodano: 2015-10-24, 22:26 ]
Aha, w komorze silnika wycieku żadnego nie widać, pod samochodem też nie zwróciłem uwagi. Zastanawiam się jeszcze czy to wtryski nie leją, o ile to możliwe, aby lejące wtryski dawały taki efekt 10l/100km. Ale nie chce odbiegać od tematu turbiny. Nie zmienia to faktu, że dni staruszki t2 są policzone, bo jazda na tej turbinie to jakaś porażka, dajesz gaz a tu żadnej reakcji, zwłaszcza gdy nastawy nie są zrobione pod nią, tak jak u mnie. Dziękuję za odpowiedź :) Jak wrócę do swojej t15 to napiszę co i jak. Pozdrawiam. <ok>

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 paź 2015, 22:33

Można spróbować sztangę skrócić o jeden obrót, dawkę ustawić na 3 mg.
powinna wtedy troche lepiej reagować.

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 08 lis 2015, 21:16

Ale pewnie do T15 dalej jej będzie troszkę brakować. Nie zmienia to faktu, że łatwiej przestawić sztangę i dawkę niż wymienić turbinę :). Z tym, że na wiosnę planuję podnieść moc, i T15 z tego co czytam lepiej się nada, zważywszy, że nie ganiam swojego samochodu na wysokich obrotach, jak już to sporadycznie.


Dodam tylko, że auto niemal że w ogóle nie kopci, dlatego też wziąłem ten silnik razem z turbiną i wtryskami. Jak zadymi, to tylko przy mocnym bucie. Ewentualnie zauważyłem, że jak dłużej pochodzi rano na wolnych obrotach bez jazdy to się jakiś dymek pojawia, ale tak to wcale nie ma...

[ Dodano: 2015-11-08, 21:16 ]
A jak jest z zawodem N75 ? To są te same zawory z t15 i t2 czy różnią się czymś? jutro skladam wszystko na miejce, a moj stary n75 juz jest niesprawny. Naszczęś ie splyw oleju mam juz zalatwiony. 2 godziny probowalem go przykrecic do bloku...

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 lis 2015, 21:32

N75 są takie same , a zabawy z przykręceniem do bloku spływu oleju to jest troszkę :lol:

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 08 lis 2015, 21:54

Zwłaszcza jak jest klimatyzacja ... ja dodatkowo obciąlem wystajaca srube z rozrusznika, ktora wystawala ok 1 cm nie wiem po co, a mocno ogrniczała i tak juz oganiczony dostep. Jak skoncze to napisze jak wrazenia z jazdy. krzysiek_84 dzięki za odpowiedź

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 08 lis 2015, 22:02

JA w tygodniu robiłem przeszczep z T2 na T15 koledze jazda całkiem fajna w porównaniu do T2 od dołu ciągnie super trochę dłubanina jest bo potrzeba spływ leju rure wydechu od turbiny do katalizatora węza z turbo do icka,redukcje smarowania turbiny 10x1na 14x1.5.

[ Dodano: 2015-11-08, 22:02 ]
Mi spływ poszedł elegancko :-D

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 08 lis 2015, 22:25

bozmek pisze:redukcje smarowania turbiny 10x1na 14x1.5.
Masz namyśli tego nypla redukcyjnego wkręconego w korpus turbiny do którego śrubunkiem przykręca się rurkę olejową??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl