Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Swap na 1.9TDI

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
athek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:52
Lokalizacja: NS

Post autor: athek » 11 lip 2014, 17:06

Witam pozwolicie że dołączę do tematu.. miałem zamiar swapować na 1.8 ADR. ale kuzyn dachował swoim A4B5 i mogę od niego kupić całe autko z 1.9 TDI AFN za półdarmo.. moje pytanie brzmi czy do mojej skrzyni quattro podejdzie silnik AFN ?? mam silnik 3A 2.0 8v..

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 11 lip 2014, 18:01

athek pisze:Witam pozwolicie że dołączę do tematu.. miałem zamiar swapować na 1.8 ADR. ale kuzyn dachował swoim A4B5 i mogę od niego kupić całe autko z 1.9 TDI AFN za półdarmo.. moje pytanie brzmi czy do mojej skrzyni quattro podejdzie silnik AFN ?? mam silnik 3A 2.0 8v..
Na blok pewnie podejdzie ale jak to będzie jeździć kto to wie :) będziesz miał silnik diesla a skrzynie od benzyny. Musiałbyś skrzynie od A4 B5 AFN Quattro zapodać i zapewne przełożyć lub dopasować tylny most żeby przełożenia grały, zapewne:)

athek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:52
Lokalizacja: NS

Post autor: athek » 13 lip 2014, 11:38

włąśnie tego już się obawiam. że tylny most i wał także do wymiany. a w tym momencie to się robi koszt bo i skrzynia quattro i most i wał musiał bym zakupić ;/.. osobiście jeździłem passatem b3 w kombi silnik 1.6D przełożony z golfaII na skrzynie z 1.8. i tak 1 bieg kalectwo zero mocy zero siły. jak się rozpędził to jechał 170. ale to też może wina wolnossącego diesla 50 konnego w pasku kombi :D.. podjął bym próbę ale szkoda mi marnować tyle czasu jeśli okaże się że faktycznie to nie miało sensu ;/ może ktoś coś dodać do tematu /?

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 14 lip 2014, 10:38

Knychy. Tdi Pd podłączasz tylko pod kostki te które są w Passacie na ścianie grodziowej. Masz 5 kostek drugą strone odcinasz i podłanczasz pod instalacje B4. W sumie 30 min i silnik działa.
Wiązka rozrusznika i ciś oleju i alternator zostaja ori B4.
Zegary z passata sobie daruj za duża rzeźba.
Podaj Nr to zadzwonie i ci wytłumacze

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 29 lip 2014, 01:27

chmiel mam pytanko pisałeś o zmianie pompy paliwa bo benzynowa rozwali silnik , a jeżeli ma się ori z TDI w b4 to też trzeba zmieniać czy może zostać ta sama ? . i odnośnie klimy i wspomagania , pasuje w miarę bez problemu z połączeniem , oczywiście mowa o avf

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 29 lip 2014, 13:23

B4 tdi audi 80 przynajmniej z tego co mi wiadomo to miało tylko pompe wtryskową, co do klimy to p&p niestety nie pasuje a wspomaganie pasuje ;-)

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 29 lip 2014, 22:28

czyli już osprzętu klimy nie scalę z dmuchawą i chłodnicą klimy z 80 , trza już kombinować, muszę luknąć jak to jest rozmieszczone np w pasku u znajomego

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 30 lip 2014, 16:03

Pompa paliwa musi być ori ot avf 0,8 bara. (zbiornik od benzyny + wymiana samej pompy w koszy lub zewnętrzna od bme 1.8 tds . ważna wydajność i ciśnienie. )

pompa wspomagania może zostać od AVF tylko że musi chodzić na czerwonym płynie atf220( ori w avf jast zielony ale rozwali przekładnie. U mnie 300 tys pompa przelatała na czerwonym bez problemu)

Klima bez problemu do założenia.

Passat b5fl miał pod turbo kompresor klimy A4 B5 ma po drugiej stronie.
Pasuje Kompresor od AFN z A4 b5 starego. Mocowania są na bloku i wszystko pasuje.
Tydzień temu wkładałem.

Pozdro

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 28 maja 2015, 20:16

ktoś ma jakieś opisy jak ożenić 5 kostek AWX z instalacją 1Z ori :?: szukałem jakiś schematów od awx i g... co znalazłem albo tak mizernie szukałem
jest 5 kostek
-czarna
-czerwona
-pomarańczowa
-biała
-beżowa

i czy montował ktoś też chłodnicę paliowa ?

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 01 cze 2015, 07:32

No ja sobie zrobiłem taki opis kostek bo lepiej jest później podłaczyć pod instalację ori 1z :-)
Ale to dopiero jak do domku wrócę

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 01 cze 2015, 17:24

będę miał o wiele łatwiej <ok>

a powiedz mi wywalałeś wiskozę ?

Awatar użytkownika
knychu11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 25 lis 2010, 13:37
Lokalizacja: Bardo/Dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: knychu11 » 02 cze 2015, 09:16

Tak wiskozy się pozbyłem z racji że sa dwa wiatraki elektryczne
Co do opisu postaram się zrobić fajnie w programie, to i może komuś jeszcze się przyda ;-)

krystiano1997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 23 gru 2015, 20:18
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: krystiano1997 » 26 lut 2016, 18:56

Witam. Wiem że temat dość stary ale spróbuje tutaj. Obecnie posiadam audi B4 1.6 PP (składak) oryginalnie nie wiem jaki był bo ją już z 1.6 PP. Zastanawiam się nad włożeniem 1.9 TDI również od audi B4. Jak w tej sytuacji jest z wiązkami i zegarami? Czy taka przeróbka jest trudna do podłączenia, chodzi głównie o elektrykę. Ktoś coś wie na ten temat?

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 26 lut 2016, 20:14

krystiano1997 pisze:Witam. Wiem że temat dość stary ale spróbuje tutaj. Obecnie posiadam audi B4 1.6 PP (składak) oryginalnie nie wiem jaki był bo ją już z 1.6 PP. Zastanawiam się nad włożeniem 1.9 TDI również od audi B4. Jak w tej sytuacji jest z wiązkami i zegarami? Czy taka przeróbka jest trudna do podłączenia, chodzi głównie o elektrykę. Ktoś coś wie na ten temat?
Generalnie to nie:) jeśli się ma pojęcie, jeśli natomiast nie masz o tym bladego pojęcia i nie masz zdolności i zacięcia to nie kombinuj:) tylko kup sobie 1,9tdi

krystiano1997
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 23 gru 2015, 20:18
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: krystiano1997 » 26 lut 2016, 21:06

Mechanikiem nie jestem ale jakieś pojęcie mam. Żeby kupić TDI muszę sprzedać to co mam obecnie a z tym może być ciężko. Wie ktoś coś więcej na ten temat? Domyślam się że silnik tdi nie będzie pasował P&P więc jakie zmiany w elektryce mnie czekają?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl