Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] 2.0ABK-->1.8ADR fotostory ze swapu

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.

czy ta modyfikacja sie podoba

tak
20
83%
nie
4
17%
 
Liczba głosów: 24

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

[80 b4] 2.0ABK-->1.8ADR fotostory ze swapu

Post autor: jacek199315 » 17 mar 2014, 22:18

Po wielu latach na drogach i po przejechaniu 765 TYŚ km silnik w moim audi odmówił posłuszeństwa,padły pierścienie a do kompletu obróciło panewkę myślałem nad remontem. Po dłuższym namyśleniu i policzeniu kosztów przeglądając katalog z gratami do abk stwierdziłem ze nie ma sensu pchać kasy w remont, padł wybór wywalamy silnik i szukamy czegoś innego.
Myślałem nad aeb spora moc i dość nowoczesny silnik ale niestety stary motor padł w złym momencie remont domu itp. ogólnie brak miedzi .
Wybór padł na adr tak się składało ze znajomy kilka dni wcześniej sprowadził a4 i zdążyłem nim trochę pojeździć tak więc wiedziałem co kupuje.
Silnik został wymontowany w ciągu dnia z cała wiązką komputerem i innymi gratami został załadowany do auta i do domu, po powrocie silnik został dość dokładnie umyty z kurzu
następnego dnia abk wyleciał a mojego auta została umyta komora silnika i włożony nowy silnik po spięciu wszystkiego okazało sie ze audi nie pali po kilku godzinach dłubania wyszło ze ecu zdechło no i znowu oczekiwanie na graty po kilku dniach postoju auto odpaliło.
Banan na twarzy od ucha do ucha po tym gdy silnik odpalił jeszcze raz sprawdziłem wszystkie śruby no i wyjazd testowy już przy pierwszym wyjeździe było czuć ze adr jest sporo mocniejszy od abk.
Dobra silnik się rozgrzał to buta koła zabuksowały 1-2-3 i 100KM/H powrót do domu bu sprawdzić czy wszystko się trzyma i czy wszystkie grat są na swoim miejscu po pełnym sprawdzeniu czy wszystko jest ok kolejny wyjazd na obwodnice Lubartowa i ogień według nawigacji auto osiągało 100KM/H w 9,8s a v-max według nawigacji wyniósł 214,4 sporo jak na taka krowę
poniżej foto story ze swapu




Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

koszta koszta i jeszcze raz koszta kila os pytało o koszta związane ze swapem

:arrow: silnik 650zł
:arrow: poduszki pod silnik nowe prawa 120zł lewa 240zł
:arrow: wiązka 100zł
:arrow: ecu bez immo 200zł
:arrow: wiatrak wiskozy 20zł
:arrow: ic od frontery 150zł
:arrow: rury stal 30zł
:arrow: rury silikonowe na łączenia 130zł
:arrow: kompresor eaton m45 600zł
:arrow: DET III 600zł
:arrow: chłodnica 180zł
:arrow: i kilka pierdół razem ok 2800 na potrzebne graty i otrzymałem b4 1.8 kompresor i 150km i 230nm


i jeszcze wielkie dzięki dla użytkownika aldi za pomoc w kabelkologi

pierwszy test

i test z drugiej strony


[ Dodano: 2015-06-07, 00:49 ]
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
kompresor
a wiec no ten tego nowy kompresor mniejszy ale za to sprawny jak poprzedni
eaton m45 ciśnienie max 0,5bar

[ Dodano: 2015-06-07, 18:26 ]
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek
oceniajcie komentujcie
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, 22:29 przez jacek199315, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 27 paź 2014, 19:25

Hej, albo coś jest u mnie nie tak albo nie wiem co, zdjęcia mi sie nie wgrywają. Może linki? Poza tym podziwiam takie rzeczy, sam chciałbym zeswapować swojego, ale brak umiejętnośći mnie zabija... nie wiem co i jak, najbardziej sie boje elektronike polaczyć po zeswapowaniu silnika, temu ciagle projekt odkładam...

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 27 paź 2014, 19:32

linki są ok u mnie foto ładują sie

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 07 cze 2015, 03:46

Witam,

Jacku mógłbyś napisać co wszystko jest potrzebne żeby uruchomić tego ADR'a w B4? Jak wygląda kwestia zawieszenia silnika w komorze, zostają łapy z B4, coś trzeba przerabiać..?

Co z wydechem? Jakieś trudności po drodze napotkałeś? Proszę o szczegóły.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 07 cze 2015, 10:19

łapy od silnika z b4
kompletna wiązka z ecu najlepiej bez imo jeżeli jest imo to także imo box
wypruć trzeba cala wiązkę od poprzedniego ecu z komory silnika,do auta wchodzą przewody od
-obrotomierz
-prędkościomierz
-czujnik temperatury chłodziwa
-linia k
-stały +
-po zapłonie +
-start rozrusznika
-ciśnienie oleju dla licznika
-sygnał dla pompy paliwa
-sygnał dla alternatora
z elektryki chyba tyle
kolektor wydechowy pasuje od a6c4 1.820v,czyli od adr reszta tak jak w tym co miałeś powinna pasować
do adr potrzeba pompę paliwa,większą która da rade nabić 4 bar ja posiadam od a6c4 2.8v6
do kolektora potrzeba odstawkę przepustnicy ponieważ przepustnica nie mieści się obok pompy hamulców
to chyba tyle
pierwsze foto masz poglądowe ja wyglądał kompletny adr pod maska następne po drobnych modach


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
kompresor
a wiec no ten tego nowy kompresor mniejszy ale za to sprawny jak poprzedni
eaton m45 ciśnienie max 0,5bar

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 08 cze 2015, 00:05

Pompę paliwa mam z NG, więc chyba na początek by wystarczyła.. na razie muszę na spokojnie poszukać takiego kompletu do przekładki... i jak się coś znajdzie godnego w rozsądnych pieniądzach to będę brał :)

Osłona silnika się nie mieści pod maską? Czy ten kompresor był wart kombinowania i wydatków...? Hamowałeś auto po tym modzie? Widzę na zdjęciach kolektor ssący od 1.8T? taki pasuje bez problemu? Jak spalanie w B4..? (nie wiem ale wydaje mi się że B5 jest trochę cięższy od B4, więc mogło by polecieć w dół).

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 08 cze 2015, 14:54

panda86 pisze:Osłona silnika się nie mieści pod maską?
tak jeszcze z 5 cm luzu jest
panda86 pisze: Czy ten kompresor był wart kombinowania i wydatków...
było warto zawsze to coś innego niż 1.8t
panda86 pisze:Hamowałeś auto po tym modzie?
nawet 3 razy na m65 154KM na m62 165 i 178 teraz po złożeniu i wystrojeniu m45 pojadę znowu
panda86 pisze:Widzę na zdjęciach kolektor ssący od 1.8T? taki pasuje bez problemu?
wymieniasz tylko rurę od chłodziwa na ta od 1.8t bądź robisz samemu
poza tym kolektor pasuje
panda86 pisze:Jak spalanie w B4..?
w dawcy palił do 8,5 u mnie bez kompresora palił do 7 z kompresorem ok 9,5 przy jeździe do 100km/h przy świrowaniu ponad 18 wychodziło ;-)

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 08 cze 2015, 22:03

jacek199315 pisze:
panda86 pisze:
panda86 pisze:Jak spalanie w B4..?
w dawcy palił do 8,5 u mnie bez kompresora palił do 7 z kompresorem ok 9,5 przy jeździe do 100km/h przy świrowaniu ponad 18 wychodziło ;-)
ŻE CO?! jestem w szoku... to po "modach" na kompresor jak rozumiem.. - N/A chyba nie potrafi tyle zjeść..? M45 to jeszcze większe doładowanie..?

Taki setup na ok 160KM to by było całkiem sympatyczne moim zdaniem.. ;) Ogólnie jestem pod wrażeniem, jednak zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz... - jak taki przyrost mocy w tym silniku ma się do żywotności.. w sensie, ile można przejechać km żeby się coś wysrało..- bo takie są realia w tego typu projektach :) czy kompresor potrzebuje smarowania / doprowadzenia oleju (bo wydaje mi się że nie).

No nic.. - na razie muszę szukać dawcy :) myślałem o ABK w pierwszej chwili ale ostatecznie ADR jest chyba lepszym rozwiązaniem.. świeższa konstrukcja, spalanie w normie, osiągi jak na stockowy motor wystarczalne..

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 09 cze 2015, 10:12

panda86 pisze:M45 to jeszcze większe doładowanie..?
trochę mniejsze chce mieć stabilne 150 pare koni i przy tym pozostać do zimy
panda86 pisze:jak taki przyrost mocy w tym silniku ma się do żywotności
adr to właściwie aeb bez turbo w aeb turbo ładuje w granicach 0,5-6bar wiec prawie to samo co seria
panda86 pisze:czy kompresor potrzebuje smarowania / doprowadzenia oleju
kompresor ma własny olej w przekładni nic nie trzeba kombinować ze smarowaniem
panda86 pisze:ale ostatecznie ADR jest chyba lepszym rozwiązaniem
chyba ze nie lubisz kombinować to polecam aeb spalanie podobne a nawet mniejsze niż adr a zabawy przy swapie tyle samo.
lubię kombinować wiec mam 1.8 20v z kompresorem zamiast 1.8t20v zawsze to cos innego

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 09 cze 2015, 18:53

tak, tak - rozumiem że idea jest.. i to mi się podoba.. - ja myślałem o ADR N/A - zależy mi bardziej na bezawaryjności i niższym spalaniu od ABT, przy większej mocy... - chciałem dostać ABK, ale cenowo myślę że wyjdzie to samo a zawsze to młodsza konstrukcja no i 10KM chyba jest odczuwalne.. ;)

Porównywałeś faktycznie ADR z AEB? Głównie chodzi mi o tłoki, korby, głowe uszczelkę pod głowicą (grubość), bo kolektory to wiadomo że to samo... jeszcze ukłąd zasilania paliwem mnie interesuje czy ten sam...

Chętnie na dobry początek wrzucę "czystego" ADR'a... - kompresor to faktycznie fajna alternatywa dla T. Możesz określić jakoś jak się tym jeździ, bo na filmiku niewiele widac.. - ile jest do 100..? no i jak auto ciągnie z dołu.. - miałem G60 kiedyś i to było naprawdę odczuwalne, ładnie wgniatało w fotel.. ;)

A jeszcze jedno pytanko mam.. - co z komputerem i mapami.. - przy doładowaniu coś zmieniałeś, jest coś takiego jak map sensor...? może lamerskie pytanie ale nie nauczyłem sie jeszcze wszystkiego :)

Pozdrawiam,
panda.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 09 cze 2015, 21:43

panda86 pisze:zależy mi bardziej na bezawaryjności i niższym spalaniu od ABT, przy większej mocy
po swapie zrobilem ok 110Tyś km i jedyna awaria jak miałem to podnieta cewka która niestety jest dość droga
panda86 pisze:Porównywałeś faktycznie ADR z AEB?
głowica adr ma trosze szersze kanały i jak by to nazwać "ostrzejsze"wałki
tłoki i korba identyczne wiele os bierze głowice kompletna bądź same wałki od adr do aeb
panda86 pisze:co z komputerem i mapami.
w moim przypadku podpięty jest DET3 z map sensorem planuje jeszcze wymianę cewki 2 biegunowej na 4 pojedyncze

rafalaudi1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
Imię: Rafał
Model: Audi 80 B1
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 6A
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: rafalaudi1 » 15 mar 2019, 10:05

jacek199315, tą odstawkę przepustnicy robiłeś na wzór tej oryginalnej aby była tylko węższa czy robiłeś z zupełnie innymi kątami mocowania?
Zastanawiam się czy nie podszlifować tej oryginalnej w miejscu gdzie jest pompa hamulcowa

[ Dodano: 2019-03-15, 10:05 ]
Jeszcze ciekami mnie od czego poszła linka gazu? Czy została ta oryginalna z ABK bo wydaje mi się za krótka?

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 01 maja 2019, 20:24

rafalaudi1 pisze:jacek199315, tą odstawkę przepustnicy robiłeś na wzór tej oryginalnej aby była tylko węższa czy robiłeś z zupełnie innymi kątami mocowania?
Zastanawiam się czy nie podszlifować tej oryginalnej w miejscu gdzie jest pompa hamulcowa

[ Dodano: 2019-03-15, 10:05 ]
Jeszcze ciekami mnie od czego poszła linka gazu? Czy została ta oryginalna z ABK bo wydaje mi się za krótka?
linka ori
miałem ori odstawkę z caba ale nie pasowała, nie chciałem jej szlifować wiec wykonałem z kolana hamburskiego 60mm

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1066
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 05 maja 2019, 13:51

jacek199315 pisze:Po wielu latach na drogach i po przejechaniu 765 TYŚ km silnik w moim audi odmówił posłuszeństwa,padły pierścienie a do kompletu obróciło panewkę myślałem nad remontem.
Mam pytanie z nieco innej kwestii. Jak oceniasz autko po takim przebiegu, ile już z nim przejeździłeś, na co trzeba zwracać uwagę przy okresowych naprawach i konserwacjach, także co do karoserii i podwozia? Jaki olej do tego ABK wlewałeś? Jakiej klasy części montujesz?

Jeśli to możliwe, to proszę o wydzielenie postów do osobnego tematu, może nawet podwiesić do jakiegoś odpowiedniego działu? Myślę, że to może się przydać niejednej osobie, której zależy na aucie. :)

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 05 maja 2019, 21:13

h/k pisze:Jaki olej do tego ABK wlewałeś?
większość czasu lałem lotos srebrny 10w40m później do samego końca motyl 10w40
h/k pisze:Jakiej klasy części montujesz?
zawieszenie lemforder i MTS
h/k pisze:Jak oceniasz autko po takim przebiegu, ile już z nim przejeździłeś
kupione było mając 132 tys przebiegu obecnie sam nie wiem ale coś koło 900 i nadal dobrze się nim jeździ
h/k pisze:także co do karoserii i podwozia?

karoseria tylko wosk z k2 czasami jakiś inny , podwozia nie ruszałem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl