[80 b4] 2.0ABK-->1.8ADR fotostory ze swapu
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
[80 b4] 2.0ABK-->1.8ADR fotostory ze swapu
Po wielu latach na drogach i po przejechaniu 765 TYŚ km silnik w moim audi odmówił posłuszeństwa,padły pierścienie a do kompletu obróciło panewkę myślałem nad remontem. Po dłuższym namyśleniu i policzeniu kosztów przeglądając katalog z gratami do abk stwierdziłem ze nie ma sensu pchać kasy w remont, padł wybór wywalamy silnik i szukamy czegoś innego.
Myślałem nad aeb spora moc i dość nowoczesny silnik ale niestety stary motor padł w złym momencie remont domu itp. ogólnie brak miedzi .
Wybór padł na adr tak się składało ze znajomy kilka dni wcześniej sprowadził a4 i zdążyłem nim trochę pojeździć tak więc wiedziałem co kupuje.
Silnik został wymontowany w ciągu dnia z cała wiązką komputerem i innymi gratami został załadowany do auta i do domu, po powrocie silnik został dość dokładnie umyty z kurzu
następnego dnia abk wyleciał a mojego auta została umyta komora silnika i włożony nowy silnik po spięciu wszystkiego okazało sie ze audi nie pali po kilku godzinach dłubania wyszło ze ecu zdechło no i znowu oczekiwanie na graty po kilku dniach postoju auto odpaliło.
Banan na twarzy od ucha do ucha po tym gdy silnik odpalił jeszcze raz sprawdziłem wszystkie śruby no i wyjazd testowy już przy pierwszym wyjeździe było czuć ze adr jest sporo mocniejszy od abk.
Dobra silnik się rozgrzał to buta koła zabuksowały 1-2-3 i 100KM/H powrót do domu bu sprawdzić czy wszystko się trzyma i czy wszystkie grat są na swoim miejscu po pełnym sprawdzeniu czy wszystko jest ok kolejny wyjazd na obwodnice Lubartowa i ogień według nawigacji auto osiągało 100KM/H w 9,8s a v-max według nawigacji wyniósł 214,4 sporo jak na taka krowę
poniżej foto story ze swapu
koszta koszta i jeszcze raz koszta kila os pytało o koszta związane ze swapem
silnik 650zł
poduszki pod silnik nowe prawa 120zł lewa 240zł
wiązka 100zł
ecu bez immo 200zł
wiatrak wiskozy 20zł
ic od frontery 150zł
rury stal 30zł
rury silikonowe na łączenia 130zł
kompresor eaton m45 600zł
DET III 600zł
chłodnica 180zł
i kilka pierdół razem ok 2800 na potrzebne graty i otrzymałem b4 1.8 kompresor i 150km i 230nm
i jeszcze wielkie dzięki dla użytkownika aldi za pomoc w kabelkologi
pierwszy test
i test z drugiej strony
[ Dodano: 2015-06-07, 00:49 ]
kompresor
a wiec no ten tego nowy kompresor mniejszy ale za to sprawny jak poprzedni
eaton m45 ciśnienie max 0,5bar
[ Dodano: 2015-06-07, 18:26 ]
oceniajcie komentujcie
Myślałem nad aeb spora moc i dość nowoczesny silnik ale niestety stary motor padł w złym momencie remont domu itp. ogólnie brak miedzi .
Wybór padł na adr tak się składało ze znajomy kilka dni wcześniej sprowadził a4 i zdążyłem nim trochę pojeździć tak więc wiedziałem co kupuje.
Silnik został wymontowany w ciągu dnia z cała wiązką komputerem i innymi gratami został załadowany do auta i do domu, po powrocie silnik został dość dokładnie umyty z kurzu
następnego dnia abk wyleciał a mojego auta została umyta komora silnika i włożony nowy silnik po spięciu wszystkiego okazało sie ze audi nie pali po kilku godzinach dłubania wyszło ze ecu zdechło no i znowu oczekiwanie na graty po kilku dniach postoju auto odpaliło.
Banan na twarzy od ucha do ucha po tym gdy silnik odpalił jeszcze raz sprawdziłem wszystkie śruby no i wyjazd testowy już przy pierwszym wyjeździe było czuć ze adr jest sporo mocniejszy od abk.
Dobra silnik się rozgrzał to buta koła zabuksowały 1-2-3 i 100KM/H powrót do domu bu sprawdzić czy wszystko się trzyma i czy wszystkie grat są na swoim miejscu po pełnym sprawdzeniu czy wszystko jest ok kolejny wyjazd na obwodnice Lubartowa i ogień według nawigacji auto osiągało 100KM/H w 9,8s a v-max według nawigacji wyniósł 214,4 sporo jak na taka krowę
poniżej foto story ze swapu
koszta koszta i jeszcze raz koszta kila os pytało o koszta związane ze swapem
silnik 650zł
poduszki pod silnik nowe prawa 120zł lewa 240zł
wiązka 100zł
ecu bez immo 200zł
wiatrak wiskozy 20zł
ic od frontery 150zł
rury stal 30zł
rury silikonowe na łączenia 130zł
kompresor eaton m45 600zł
DET III 600zł
chłodnica 180zł
i kilka pierdół razem ok 2800 na potrzebne graty i otrzymałem b4 1.8 kompresor i 150km i 230nm
i jeszcze wielkie dzięki dla użytkownika aldi za pomoc w kabelkologi
pierwszy test
i test z drugiej strony
[ Dodano: 2015-06-07, 00:49 ]
kompresor
a wiec no ten tego nowy kompresor mniejszy ale za to sprawny jak poprzedni
eaton m45 ciśnienie max 0,5bar
[ Dodano: 2015-06-07, 18:26 ]
oceniajcie komentujcie
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, 22:29 przez jacek199315, łącznie zmieniany 5 razy.
Hej, albo coś jest u mnie nie tak albo nie wiem co, zdjęcia mi sie nie wgrywają. Może linki? Poza tym podziwiam takie rzeczy, sam chciałbym zeswapować swojego, ale brak umiejętnośći mnie zabija... nie wiem co i jak, najbardziej sie boje elektronike polaczyć po zeswapowaniu silnika, temu ciagle projekt odkładam...
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
łapy od silnika z b4
kompletna wiązka z ecu najlepiej bez imo jeżeli jest imo to także imo box
wypruć trzeba cala wiązkę od poprzedniego ecu z komory silnika,do auta wchodzą przewody od
-obrotomierz
-prędkościomierz
-czujnik temperatury chłodziwa
-linia k
-stały +
-po zapłonie +
-start rozrusznika
-ciśnienie oleju dla licznika
-sygnał dla pompy paliwa
-sygnał dla alternatora
z elektryki chyba tyle
kolektor wydechowy pasuje od a6c4 1.820v,czyli od adr reszta tak jak w tym co miałeś powinna pasować
do adr potrzeba pompę paliwa,większą która da rade nabić 4 bar ja posiadam od a6c4 2.8v6
do kolektora potrzeba odstawkę przepustnicy ponieważ przepustnica nie mieści się obok pompy hamulców
to chyba tyle
pierwsze foto masz poglądowe ja wyglądał kompletny adr pod maska następne po drobnych modach
kompresor
a wiec no ten tego nowy kompresor mniejszy ale za to sprawny jak poprzedni
eaton m45 ciśnienie max 0,5bar
kompletna wiązka z ecu najlepiej bez imo jeżeli jest imo to także imo box
wypruć trzeba cala wiązkę od poprzedniego ecu z komory silnika,do auta wchodzą przewody od
-obrotomierz
-prędkościomierz
-czujnik temperatury chłodziwa
-linia k
-stały +
-po zapłonie +
-start rozrusznika
-ciśnienie oleju dla licznika
-sygnał dla pompy paliwa
-sygnał dla alternatora
z elektryki chyba tyle
kolektor wydechowy pasuje od a6c4 1.820v,czyli od adr reszta tak jak w tym co miałeś powinna pasować
do adr potrzeba pompę paliwa,większą która da rade nabić 4 bar ja posiadam od a6c4 2.8v6
do kolektora potrzeba odstawkę przepustnicy ponieważ przepustnica nie mieści się obok pompy hamulców
to chyba tyle
pierwsze foto masz poglądowe ja wyglądał kompletny adr pod maska następne po drobnych modach
kompresor
a wiec no ten tego nowy kompresor mniejszy ale za to sprawny jak poprzedni
eaton m45 ciśnienie max 0,5bar
Pompę paliwa mam z NG, więc chyba na początek by wystarczyła.. na razie muszę na spokojnie poszukać takiego kompletu do przekładki... i jak się coś znajdzie godnego w rozsądnych pieniądzach to będę brał
Osłona silnika się nie mieści pod maską? Czy ten kompresor był wart kombinowania i wydatków...? Hamowałeś auto po tym modzie? Widzę na zdjęciach kolektor ssący od 1.8T? taki pasuje bez problemu? Jak spalanie w B4..? (nie wiem ale wydaje mi się że B5 jest trochę cięższy od B4, więc mogło by polecieć w dół).
Osłona silnika się nie mieści pod maską? Czy ten kompresor był wart kombinowania i wydatków...? Hamowałeś auto po tym modzie? Widzę na zdjęciach kolektor ssący od 1.8T? taki pasuje bez problemu? Jak spalanie w B4..? (nie wiem ale wydaje mi się że B5 jest trochę cięższy od B4, więc mogło by polecieć w dół).
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
tak jeszcze z 5 cm luzu jestpanda86 pisze:Osłona silnika się nie mieści pod maską?
było warto zawsze to coś innego niż 1.8tpanda86 pisze: Czy ten kompresor był wart kombinowania i wydatków...
nawet 3 razy na m65 154KM na m62 165 i 178 teraz po złożeniu i wystrojeniu m45 pojadę znowupanda86 pisze:Hamowałeś auto po tym modzie?
wymieniasz tylko rurę od chłodziwa na ta od 1.8t bądź robisz samemupanda86 pisze:Widzę na zdjęciach kolektor ssący od 1.8T? taki pasuje bez problemu?
poza tym kolektor pasuje
w dawcy palił do 8,5 u mnie bez kompresora palił do 7 z kompresorem ok 9,5 przy jeździe do 100km/h przy świrowaniu ponad 18 wychodziłopanda86 pisze:Jak spalanie w B4..?
jacek199315 pisze:ŻE CO?! jestem w szoku... to po "modach" na kompresor jak rozumiem.. - N/A chyba nie potrafi tyle zjeść..? M45 to jeszcze większe doładowanie..?panda86 pisze:w dawcy palił do 8,5 u mnie bez kompresora palił do 7 z kompresorem ok 9,5 przy jeździe do 100km/h przy świrowaniu ponad 18 wychodziłopanda86 pisze:Jak spalanie w B4..?
Taki setup na ok 160KM to by było całkiem sympatyczne moim zdaniem.. Ogólnie jestem pod wrażeniem, jednak zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz... - jak taki przyrost mocy w tym silniku ma się do żywotności.. w sensie, ile można przejechać km żeby się coś wysrało..- bo takie są realia w tego typu projektach czy kompresor potrzebuje smarowania / doprowadzenia oleju (bo wydaje mi się że nie).
No nic.. - na razie muszę szukać dawcy myślałem o ABK w pierwszej chwili ale ostatecznie ADR jest chyba lepszym rozwiązaniem.. świeższa konstrukcja, spalanie w normie, osiągi jak na stockowy motor wystarczalne..
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
trochę mniejsze chce mieć stabilne 150 pare koni i przy tym pozostać do zimypanda86 pisze:M45 to jeszcze większe doładowanie..?
adr to właściwie aeb bez turbo w aeb turbo ładuje w granicach 0,5-6bar wiec prawie to samo co seriapanda86 pisze:jak taki przyrost mocy w tym silniku ma się do żywotności
kompresor ma własny olej w przekładni nic nie trzeba kombinować ze smarowaniempanda86 pisze:czy kompresor potrzebuje smarowania / doprowadzenia oleju
chyba ze nie lubisz kombinować to polecam aeb spalanie podobne a nawet mniejsze niż adr a zabawy przy swapie tyle samo.panda86 pisze:ale ostatecznie ADR jest chyba lepszym rozwiązaniem
lubię kombinować wiec mam 1.8 20v z kompresorem zamiast 1.8t20v zawsze to cos innego
tak, tak - rozumiem że idea jest.. i to mi się podoba.. - ja myślałem o ADR N/A - zależy mi bardziej na bezawaryjności i niższym spalaniu od ABT, przy większej mocy... - chciałem dostać ABK, ale cenowo myślę że wyjdzie to samo a zawsze to młodsza konstrukcja no i 10KM chyba jest odczuwalne..
Porównywałeś faktycznie ADR z AEB? Głównie chodzi mi o tłoki, korby, głowe uszczelkę pod głowicą (grubość), bo kolektory to wiadomo że to samo... jeszcze ukłąd zasilania paliwem mnie interesuje czy ten sam...
Chętnie na dobry początek wrzucę "czystego" ADR'a... - kompresor to faktycznie fajna alternatywa dla T. Możesz określić jakoś jak się tym jeździ, bo na filmiku niewiele widac.. - ile jest do 100..? no i jak auto ciągnie z dołu.. - miałem G60 kiedyś i to było naprawdę odczuwalne, ładnie wgniatało w fotel..
A jeszcze jedno pytanko mam.. - co z komputerem i mapami.. - przy doładowaniu coś zmieniałeś, jest coś takiego jak map sensor...? może lamerskie pytanie ale nie nauczyłem sie jeszcze wszystkiego
Pozdrawiam,
panda.
Porównywałeś faktycznie ADR z AEB? Głównie chodzi mi o tłoki, korby, głowe uszczelkę pod głowicą (grubość), bo kolektory to wiadomo że to samo... jeszcze ukłąd zasilania paliwem mnie interesuje czy ten sam...
Chętnie na dobry początek wrzucę "czystego" ADR'a... - kompresor to faktycznie fajna alternatywa dla T. Możesz określić jakoś jak się tym jeździ, bo na filmiku niewiele widac.. - ile jest do 100..? no i jak auto ciągnie z dołu.. - miałem G60 kiedyś i to było naprawdę odczuwalne, ładnie wgniatało w fotel..
A jeszcze jedno pytanko mam.. - co z komputerem i mapami.. - przy doładowaniu coś zmieniałeś, jest coś takiego jak map sensor...? może lamerskie pytanie ale nie nauczyłem sie jeszcze wszystkiego
Pozdrawiam,
panda.
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
po swapie zrobilem ok 110Tyś km i jedyna awaria jak miałem to podnieta cewka która niestety jest dość drogapanda86 pisze:zależy mi bardziej na bezawaryjności i niższym spalaniu od ABT, przy większej mocy
głowica adr ma trosze szersze kanały i jak by to nazwać "ostrzejsze"wałkipanda86 pisze:Porównywałeś faktycznie ADR z AEB?
tłoki i korba identyczne wiele os bierze głowice kompletna bądź same wałki od adr do aeb
w moim przypadku podpięty jest DET3 z map sensorem planuje jeszcze wymianę cewki 2 biegunowej na 4 pojedynczepanda86 pisze:co z komputerem i mapami.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
jacek199315, tą odstawkę przepustnicy robiłeś na wzór tej oryginalnej aby była tylko węższa czy robiłeś z zupełnie innymi kątami mocowania?
Zastanawiam się czy nie podszlifować tej oryginalnej w miejscu gdzie jest pompa hamulcowa
[ Dodano: 2019-03-15, 10:05 ]
Jeszcze ciekami mnie od czego poszła linka gazu? Czy została ta oryginalna z ABK bo wydaje mi się za krótka?
Zastanawiam się czy nie podszlifować tej oryginalnej w miejscu gdzie jest pompa hamulcowa
[ Dodano: 2019-03-15, 10:05 ]
Jeszcze ciekami mnie od czego poszła linka gazu? Czy została ta oryginalna z ABK bo wydaje mi się za krótka?
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
linka orirafalaudi1 pisze:jacek199315, tą odstawkę przepustnicy robiłeś na wzór tej oryginalnej aby była tylko węższa czy robiłeś z zupełnie innymi kątami mocowania?
Zastanawiam się czy nie podszlifować tej oryginalnej w miejscu gdzie jest pompa hamulcowa
[ Dodano: 2019-03-15, 10:05 ]
Jeszcze ciekami mnie od czego poszła linka gazu? Czy została ta oryginalna z ABK bo wydaje mi się za krótka?
miałem ori odstawkę z caba ale nie pasowała, nie chciałem jej szlifować wiec wykonałem z kolana hamburskiego 60mm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1066
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Mam pytanie z nieco innej kwestii. Jak oceniasz autko po takim przebiegu, ile już z nim przejeździłeś, na co trzeba zwracać uwagę przy okresowych naprawach i konserwacjach, także co do karoserii i podwozia? Jaki olej do tego ABK wlewałeś? Jakiej klasy części montujesz?jacek199315 pisze:Po wielu latach na drogach i po przejechaniu 765 TYŚ km silnik w moim audi odmówił posłuszeństwa,padły pierścienie a do kompletu obróciło panewkę myślałem nad remontem.
Jeśli to możliwe, to proszę o wydzielenie postów do osobnego tematu, może nawet podwiesić do jakiegoś odpowiedniego działu? Myślę, że to może się przydać niejednej osobie, której zależy na aucie.
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
większość czasu lałem lotos srebrny 10w40m później do samego końca motyl 10w40h/k pisze:Jaki olej do tego ABK wlewałeś?
zawieszenie lemforder i MTSh/k pisze:Jakiej klasy części montujesz?
kupione było mając 132 tys przebiegu obecnie sam nie wiem ale coś koło 900 i nadal dobrze się nim jeździh/k pisze:Jak oceniasz autko po takim przebiegu, ile już z nim przejeździłeś
h/k pisze:także co do karoserii i podwozia?
karoseria tylko wosk z k2 czasami jakiś inny , podwozia nie ruszałem