Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP] Wymiana progów oraz konserwacja

ODPOWIEDZ
glock_95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 15 kwie 2015, 17:35

[B3 1.6 PP] Wymiana progów oraz konserwacja

Post autor: glock_95 » 16 cze 2015, 21:44

Witam! Miałbym do Was trzy pytania:

1. Zwróciłem uwagę na wychodzącą rudą ranę na progu samochodu. Zaciekawiony nacisnąłem kluczykiem - a tu niespodzianka! Pianka montażowa :D Podejrzewam, że kawał progu jest tym wypchany, ruda ranka jest niewielka, ale pewnie sami wiecie jak to jest, że jak coś się nie zgadza w samochodzie to nie daje Wam to spokoju ducha :D Więc pytanie: czy warsztaty samochodowe oferują wspawywanie nowych progów? Gdzieś słyszałem że oferują, ale stare auta robią na odwal bo "i tak za 2 lata poleci na szrot". Wówczas kupić progi i dać tylko im do wspawania, czy oni kupią? Od razu uprzedzam, nie mam narzędzi, wiedzy ani miejsca by sam to ogarnąć.

2: Gdzieniegdzie na karoserii też pojawiają się małe bąbelki nieudolnie zamalowane coby wyglądało oraz rude ranki bo np. otarciu drzwi. Są małe, ale wypada zakonserwować. Niektóre głębsze. I pytanie: Jak? Prosiłbym o dokładną instrukcję, jakie środki polecacie, itp. Wiem jedynie, że rdzę wyczyścić, dać podkład, w przypadku głębszych trochę szpachli, wyrównać, emalia i jakieś zabezpieczenie, tu już nie wiem co i jak.

3: Podwozie, choć mocne, też zaczyna brać rdzę. Z tego co widziałem to jeszcze z dwa stulecia nim wybije dziury na wylot, ale lepiej zapobiegać. Więc prosiłbym też o opis konserwacji podwozia.

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 cze 2015, 16:02

glock_95, z twoją audiolką coś musiałobyć nie tak znaczy jakaż mocna stłuczka i nieudolnie naprawiona albo coś bo jeszcze nie szyszałem aby ktoś z moich znajomych robił konserwcję w AUDI ;-) sam miałem kilka i nigdy nic takiego nie robiłem, nie było takiej potrzeby po prostu.
Także proponował bym się dobrze ptrzyjrzeć autu czy naprawa jest tego warta.

glock_95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 15 kwie 2015, 17:35

Post autor: glock_95 » 18 cze 2015, 12:45

Coz. Odnosnie stluczki to ja i znajomy nie podejrzewamy, ale nawet jesli to nie ma sie co dziwic bo jestem piatym wlascicielem... w kraju :D ocynk tez wieczny nie jest, a auto ma niewiele tych ognisk. Troszke na drzwiach, jakby od rys, no i ten prog. Podloga zdrowa tylko rudawy nalot co jest normalne, ze moze sie pojawic. Dziur zadnych. Wiec co byscie poradzili? Dlugo potrzyma na tej piance czy wymieniac? I jaki koszt?

[ Dodano: 2015-06-18, 12:45 ]
Więc jak? Robić czy złomować? :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 cze 2015, 16:21

glock_95, wsio zależy jak stan ogólny jak oki dać jakiemuś blachrzowi co by wstawił próg i tyle.
Co do technicznych spraw to na tym się nie znam.

sokraal

Post autor: sokraal » 18 cze 2015, 18:14

Przede wszystkim ile cię ten samochód kosztował i na ile się czujesz pewnie bo jeśli w auto nie włożyłeś 5000 albo ewentualny wkład np w nowych częściach możesz zdemontować to jeździj ile uważasz za słuszne, a potem pożegnaj się z autem na złomowisku. Naprawianie tego na pewno nie będzie się opłacać bo zaraz znajdziesz problem gdzie indziej.

Moje b3 właśnie kończy karierę z powodu rdzy i mówiąc ocynk nie jest wieczny nie masz racji. Niedawno łatałem dziurę w bagażniku która nie zrobiła się od starości tylko od tego że wewnątrz bagażnika zbierała się woda x lat.
Tak samo mam z progami, podłoga i podłużnice są nie ruszone, a przez brak nadkoli i chociaż okresowej konserwacji choćby profili zamkniętych progi są zgniłe.

Żeby jeszcze bardziej dosadnie ci uświadomić jak to jest z audi 80 to powiem że gniją mi drzwi kierowcy, tylko drzwi kierowcy które nawet nie są z blachy bo ktoś tak w nich rzeźbił po jakimś dzwonie. Dobre nie obite audi 80 nie rdzewieje i na pewno nie zawiera pianki montażowej.

glock_95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 15 kwie 2015, 17:35

Post autor: glock_95 » 19 cze 2015, 10:00

To ze on nie pojezdzi 10 lat to wiem. Mysle ze maks 3 lata. Wiele rdzy tam nie ma, ale jak mowilem jestem 5 wlascicielem w Polsce a auto jezdzilo jeszcze po Niemczech. Swoje lata ma wiec calkiem mozliwe ze byl bity. To jest moj pierwszy samochod i nie oczekuje ze bedzie mi wozil dupe 100 lat jeszcze :) z drugiej strony trseba zwrocic uwage ze sporo starych aut gnije i ludzie jakos to naprawiaja we wlasnym zakresie. rano podrzuce fotki tych rudych skaz i ogolnego profilu auta, moze ktos podpowie czy to jest sens robic czy wywalic. Jeszcze takie pytanie, na stacji diagnostycznej powiedza mi dokladnie co z blacharka auta i mechanika? I jaki koszt takiego badania?

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 19 cze 2015, 10:30

skąd jesteś ?

glock_95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 15 kwie 2015, 17:35

Post autor: glock_95 » 19 cze 2015, 10:56

Rzeszow.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl