Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Rozmyślania o LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Wojci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2015, 20:11
Lokalizacja: Warszawa

[B4 2.0 ABT] Rozmyślania o LPG

Post autor: Wojci » 24 cze 2015, 19:45

Cześć,
Dołączyłem niedawno do grona posiadaczy audi 80 z 93 roku w wersji jak w temacie z instalacją gazową. Samochód przejęty można powiedzieć po znajomości za grosze nie grzeszący stanem idealnym :) I tak rozmyślam na temat instalacji LPG czy ją zostawić czy zdemontować. Kiedyś jeździłem Lanosem w gazie który doprowadzał do białej gorączki bo ciągle było coś nie wyregulowane. Gasł kiedy mu się podobało, czy to w trasie czy na światłach albo co gorsza na zakręcie :) Także doświadczenia negatywne (ale instalacja jakaś stara była)

W audi powiem szczerze nie wiem czy to jest pierwsza generacja czy druga. Dopiero od kilku dni zacząłem zapoznawać się z tematem. Ogólnie jeździ całkiem nieźle, bywa że trochę obroty falują na postoju ale nie gaśnie podczas jazdy. Instalacja zakładana była w 2007 roku a auto ma przejechane 320 tyś. Nie wiem jakiej jakości to gaz ale z dokumentów co mam wygląda to tak

Reduktor Tomasetto AGC
Zawór gazowy Tomasetto AGC
Zbiornik chyba Stako 42l typ Toroidal
Wielozawór Tomasetto
Obudowa wielozaworu Stako
Zawór tankowania Tomasetto
Przełącznik/centralka Autronic
układ elektroniczny Autronic

Chce jechać na przegląd, wymianę filtrów itp. i zastanawiam się co to za instalacja, na ile dobra, zła? :roll: No i najważniejsze zastanawiam się czy nie zdemontować ją bo w chwili obecnej robie rocznie mało kilometrów. Do pracy mam 5 km więc zanim się nagrzeje silnik to ja jestem w połowie drogi. Jakieś trasy się zrobi ze dwa razy do roku, jakaś działka kilkadziesiąt km więc w skali roku i tak mało wyjdzie. Nie mam pojęcia jakie koszty są serwisowania takiej instalacji rocznie. Gaz oczywiście dostałem w spadku z autem. Jakieś opinie w temacie właśnie mile widziane :-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 cze 2015, 20:25

Przy gazie I i II generacji nie ma co za bardzo oceniać bo tylko są dwie ważne rzeczy parownik i sterownik.
Parownik masz pewnie klon tomosatto astrik-a więc w Polsce standard bo montuje się ten albo Lovato (albo klon Lovtec) czasami duży parownik BRC.
Elektronika która sprawia że ta instalacja zmienia się z I generacji w II to aultronic zapewne model al700, więc w ilości funkcji ok, gorzej z trwałością. Ale i tak 80% gazowników nie lubi ustawiać gazu II generacji komputerem i przerabiają na I wstawiając register (regulacja na śrubkę). Ale na papiery nie ma co patrzeć bo często jest tak że z papierach jest co innego niż to co zamontowane pod maską.

Jeśli planujesz sprzedać samochód a nie oddać na złom to zostaw instalacje to prędzej sprzedasz.

Sprawdź szczelność "podstawy gaźnika" i szczelność rurki doprowadzającej podciśnienie do serwa.

Filtr gazu masz jeden w parowniku kosztujący poniżej 10zł z regulacją za wymianę zapłacisz 50-100zł. Filtr powinno zmieniać się co rok ale można przejeździć 50-100tys. km i się nie zatka jeśli nie trafi się na stacje na której ktoś nie zdemontował filtrów dla szybszego tankowania. Wtedy to potrafi zatkać filtr w samochodzie na amen.
Wojci pisze:Kiedyś jeździłem Lanosem w gazie który doprowadzał do białej gorączki bo ciągle było coś nie wyregulowane.
Pewnie gaz był na mikserze a w Lanosie pewnie silnik na wielopunktowym wtrysku. Pewnie dodatkowo nikt nie zaprowadził go do kogoś kto się zna aby wyregulował lub/i wymienił uszkodzone elementy.

Wojci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2015, 20:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wojci » 25 cze 2015, 17:09

Na początku myślałem bo pojeździć ze dwa sezony ale spodobała mi się jazda nim zmieniłem zdanie :) mam zamiar zrobić go powoli dla siebie i na razie jeździć do odwołania

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 26 cze 2015, 07:25

Wojci, tu nie ma co rozmyślać ;-) jeśli dużo jeździsz to tylko zakładać. ABT dobrze znosi lpg jakie by nie było wystarczy że ktoś to dobrze poustawia i cheja.

Wojci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2015, 20:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wojci » 26 cze 2015, 09:23

PieterB właśnie o to chodzi że rocznie robie mało kilometrów a instalacja zaraz będzie miała 10 lat. Jakoś to jeździ całkiem znośnie aczkolwiek ostatnio coraz gorzej jeździ na benzynie. Podjadę, zobaczą i sprawdzą co i jak i czy będzie do roboty czy wymiany. Jak będzie trzeba wkładać nową to pewnie dam sobie spokój :)

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 26 cze 2015, 11:26

Z mojej strony powiem tak (tez jeżdzę 4 km do pracy), miałem podobne dylematy ,że za mały odcinek itd. ale u mnie (2 gen.) na gaz sie przełącza teraz jak jest ciepło po około 1 km , moze nawet wczesniej. A też moze kiedys bedziesz musiał wybrać sie w dalszą trasę to gaz jak znalazł. U mnie też instalacja ma pewnie 10 lat - wsyztsko chodzi jak należy co jedynie to bede prawdopodobnie wymieniał reduktor.Nie wiem ile pali taki 2.0 w benzynie ale kolo 8 -10 napewno , czyli masz na szybko liczac 50 zl na 100 km , na gazie połowa z tego.

Wojci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2015, 20:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wojci » 26 cze 2015, 18:28

Za późno, podjęta męska decyzja i zostanie zdemontowany. Za gdzieś 3-4 h odbiór samochodu. Byłem u dwóch gazowników dziś i stwierdzili że większość rzeczy do wymiany. Plus butla niedługo traci homologacje więc dałem sobie spokój. Nie robione przy tej instalacji było chyba od dawna.

[ Dodano: 2015-06-26, 18:28 ]
Po demontażu zostawili mi graty razem z butlą, jak by ktoś chciał to oddam.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 cze 2015, 23:32

Butle jeszcze byś sprzedał komuś za 50-100zł jak jest ważna do 2017.

Wojci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 18 cze 2015, 20:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wojci » 27 cze 2015, 07:38

mogę oddać za darmo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl