[80 B4 1.9TDI 1Z] czujnik temperatury silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Na jakim pasku :?: :shock: Toć takich cudów w b4 nie było :roll: Są tylko dwa wentylatory elektryczne i nigdy inaczej nie bylo .Zrób fotkę silnika ,bo ciekawi wszyscy jesteśmy co to za rzeżba ,z wentylatorem na pasekIvanezzz pisze:Witam kolegów, podepnę się z tematem. Dzisiaj rano miałem taką sytuację rano, że po odpaleniu słychać było głośną pracę spod machy, jak sieczkarnia na 99% wydaje mi się, że to wentylator chłodnicy, ten na pasku
Też jestem w szoku :shock: obiecuję fotkę niebawem
[ Dodano: 2014-02-11, 18:40 ]
O rany ale obciach! Chyba rano z tego stresu miałem pomrocznosc jasną oczywiście, że są dwa wiatraki elektryczne rozwiązała się też zagadka z sieczkarnią pod maską obciely sie opaski, ktorymi ktoś spiął wiatraki z chłodnicą i oparły się o silnik :lol: dobrze że nic się nie stało
[ Dodano: 2014-02-11, 18:40 ]
O rany ale obciach! Chyba rano z tego stresu miałem pomrocznosc jasną oczywiście, że są dwa wiatraki elektryczne rozwiązała się też zagadka z sieczkarnią pod maską obciely sie opaski, ktorymi ktoś spiął wiatraki z chłodnicą i oparły się o silnik :lol: dobrze że nic się nie stało
- mateuszz117
- Forum Audi 80
- Posty: 78
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 08:49
- Lokalizacja: bełchatów
- mateuszz117
- Forum Audi 80
- Posty: 78
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 08:49
- Lokalizacja: bełchatów
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
[Golf 4 1.9 AGR] Problem z temperaturą widzianą przez ECU
Witam
Niedawno zakupiłem golfa 4 i na dzień dobry ma problem z temperaturą widzianą przez sterownik. Nie wiedział bym o tym , ale golfik zaczął grzać rano świece przy 10 stopniach na plusie :roll: . Podłączyłem go pod komputer i okazało się, że na zimnym silniku sterownik widzi 2 stopnie na plusie, a na rozgrzanym widzi 15 stopni na plusie. Zegary pokazują temperaturę prawidłowo. Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem czujnik temperatury na nowy i nic. Temperatury widziane przez sterownik dalej były takie same. Nowy czujnik podmieniłem jeszcze raz na iny sprawny i dalej nic. Podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny. Na zegarach 90 stopni a ECU widzi 15 stopni i odziwo nie wywala błędu o uszkodzeniu czujnika temperatury .
Niedawno zakupiłem golfa 4 i na dzień dobry ma problem z temperaturą widzianą przez sterownik. Nie wiedział bym o tym , ale golfik zaczął grzać rano świece przy 10 stopniach na plusie :roll: . Podłączyłem go pod komputer i okazało się, że na zimnym silniku sterownik widzi 2 stopnie na plusie, a na rozgrzanym widzi 15 stopni na plusie. Zegary pokazują temperaturę prawidłowo. Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem czujnik temperatury na nowy i nic. Temperatury widziane przez sterownik dalej były takie same. Nowy czujnik podmieniłem jeszcze raz na iny sprawny i dalej nic. Podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny. Na zegarach 90 stopni a ECU widzi 15 stopni i odziwo nie wywala błędu o uszkodzeniu czujnika temperatury .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma w tym nic dziwnego ,że ECU nie wywala błędu,bo skąd ma wiedzieć że jest cieplej niż "widzi " z czujnika :?: 8-) Bład wywali ,jak odepniesz wtyczkę od czujnika i tak bedziesz jezdził ,albo jak wartości temp.zmieniają sie skokowo w duzym zakresie,czyli raz na minusie ,za chwilę na plusie . Skoro zmiana czujnika nic nie dała ,to stawiam że ktoś założył opornik na przewodzie Omomierz w dłoń i sprwadzasz obwód z wtyczki czujnika , do odpowiednich pinów wtyczki ECU, i oczywiste że żadnej oporności większej niż 1 -2 omy ,ma nie być ...O ile się nie mylę ,to masz sterownik o numerze 038906018 ,i będą to piny 70 i 54 we wtyce ECU.70 w ecu ,to 1 pin wtyki czujnika ,a 54 to pin 3 wtyki czujnika ...wskazanie na licznik idzie z pinów 2 i 4 wtyczki czujnika i nie ma ze wskazaniami dla ECU nic wspólnegoŁukasz1990 pisze:Temperatury widziane przez sterownik dalej były takie same. Nowy czujnik podmieniłem jeszcze raz na iny sprawny i dalej nic. Podpowiedzcie gdzie szukać przyczyny. Na zegarach 90 stopni a ECU widzi 15 stopni i odziwo nie wywala błędu o uszkodzeniu czujnika temperatury
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
Tak numery sterownika to 038906018BL.
Wczoraj późnym wieczorem sprawdziłem instalację i Munior miał rację . W instalacje wlutowany był układ zaniżający temperaturę (czarna kostka i cztery przewody). Po usunięciu tego ustrojstwa, temperatura wróciła do normy, lecz trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem na gorącym silniku żeby odpalił.
Przypuszczam, że ktoś to zamontował, aby golf lepiej odpalał.
Powiedzcie czy jazda z zaniżoną temperaturą widzianą przez sterownik ma negatywny wpływ na silnik :?:
Muszę rozwiązać ten problem z odpalaniem na gorącym, bo to trochę nie bardzo tak heblować rozrusznik .
Wczoraj późnym wieczorem sprawdziłem instalację i Munior miał rację . W instalacje wlutowany był układ zaniżający temperaturę (czarna kostka i cztery przewody). Po usunięciu tego ustrojstwa, temperatura wróciła do normy, lecz trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem na gorącym silniku żeby odpalił.
Przypuszczam, że ktoś to zamontował, aby golf lepiej odpalał.
Powiedzcie czy jazda z zaniżoną temperaturą widzianą przez sterownik ma negatywny wpływ na silnik :?:
Muszę rozwiązać ten problem z odpalaniem na gorącym, bo to trochę nie bardzo tak heblować rozrusznik .
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Szkoda czasu ,za małe możliwosci w adaptacjach ,nie jeden zmienił ,efekt praktycznie nieodczuwalnyKrzysiek 84 pisze:Podnieś dawkę startową.
:mrgreen: Nie likwiduj tego opornika ,jak nie chcesz hehłać rozrusznikiem kilka sekund ,tylko zrób go sobie w wersji bardziej użytkowej ,czyli "dołączany przełacznikiem ".Mozna też zrobic wersję "full-automat "zastosować przekaznik ,który samoczynnie odłaczy opornik po odpaleniu silnika.Jest też trzeci sposób <ok> ''Dwa problemy za jednym zamachem " jak myślałeś kiedyś o podniesieniu mocy ,to przy tej okazji są również poprawione mapy startowe i problem dłuższego kręcenia praktycznie znika .Jak byś był zainteresowany ,to pisz na PW 8-)Łukasz1990 pisze:Munior miał rację
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko