Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Kostka stacyjki-wymiana

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Hardjack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 kwie 2009, 13:00

Post autor: Hardjack » 21 lip 2014, 20:22

No spoko, ale stacyjkę już mam wyjętą, ale tak przy okazji to gdzie odkręcić deskę z prawej strony?

Chodzi mi o płytkę oporową (nr 13), ściąłem jedną śrubę bo jakiś pseudo mechanik tak ją przykręcił że zerwał gwint i nie mogłem jej odkręcić. Teraz mam problem z wyciągnięciem jej. Muszę jeszcze coś odkręcić żeby ją wyciągnąć, czy na siłę będę mógł ją wyjąć? Na obecną chwilę są one umieszczone w łączniku przegubowym (nr 16) i mam takie przeczucie że są one na stałe zamontowane w tej płytce oporowej.

Obrazek

Awatar użytkownika
BLUECONECT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 227
Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15

Post autor: BLUECONECT » 03 sty 2015, 17:53

Zamieszczam moje fotostory z wymiany kostki i wkładu stacyjki: Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2015-01-03, 18:08 ]
Pytanie do znawców: jeśli nie działa blokada kierownicy po założeniu nowych elementów (wkładu i kostki)-dodam , że w trakcie montażu blokada przez jakiś czas była- to co może być przyczyną?
Widać, iż we wkładce stacyjki nie odbija do końca (do kierowcy) 'bębenek' stacyjki... po wyjęciu kluczyka? :-/

darkmen21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 wrz 2014, 08:37
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: darkmen21 » 10 sty 2015, 09:46

Też dołączę swoje pytanie. JA po zakupie mam ten problem, że po przekręceniu na zapłon muszę docisnąć klucz do stacyjki przy przekręcaniu na rozruch żeby odpalił, jak nie docisnę nie kręci, to też wina kostki?? bo wszystko mi działa poprawnie, oprócz tego mankamentu.

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 10 sty 2015, 20:52

Jeśli na ori kostce tego nie było a wszystko popodłączaliście i powkładaliście dobrze to na 100% to wina nowej kostki.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 10 sty 2015, 21:02

tak jak kolega pisze wyżej miałem ten sam problem ,zamiennik meylee nie odbijal trza bylo cofnąć na 2 ,po zał ori używki wszystko ok

darkmen21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 wrz 2014, 08:37
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: darkmen21 » 10 sty 2015, 21:47

Chyba zle sie wyraziłem , mam to od zakupu auta. Kostki nie zmienialem jeszcze. Czy da sie odkręcić sama stacyjki od kolumny kierownicy, bo jest tam śruba na torx?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 sty 2015, 22:22

Żaby odkręcić trzeba odkręcić kierownicę, zdjąć przełączniki zespolone wtedy ma się dostęp do tego torxa tylko potrzebny jest torx z otworem w środku.
Ale jeszcze nie wyjmie się stacyjki bo trzeba odkręcić odchylić deskę rozdzielczą.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 05 lip 2015, 02:50

Pany dziwna sprawa mianowicie na wyłącz silniku i wyjętym kluczyku z stacyjki,gdy wlacze swiatla włączają sie wszystkie kontrolki i sluchac jak pompa nabija paliwo,czyli jednym słowem włączenie świateł daje taki rezultat jak włączenie zapłonu ,dosłownie identyczny. Na dodatek gdy silnik pracuje i swiatla są włączone przekręcam stacyjke w pozycje 0 wyjmuje kluczyk a silnik nadal pracuje ,wylaczy się dopiero wtedy kiedy wyłączę światła. Co może być nie tak ? Kostka stacyjki czy pająk czy coś jeszcze?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 lip 2015, 09:23

Bardziej zwarcie w instalacji, nie robiłeś jakiś modów w światłach? przekaźniki itd.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 05 lip 2015, 17:05

Nie ,tylko wyjmowalem licznik żeby zimne luty poprawić

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 lip 2015, 17:54

A odłączałeś licznik i sprawdzałeś? akurat tam jest możliwość zwarcia światła i "15"

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 05 lip 2015, 18:05

Tak odlaczalem licznik i wtedy jak włączam swiatla nie słychać jak pompa pompuje ,czyli co teraz mam zrobić ,bo stało sir to od podłączenia polutowanego licznika

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 lip 2015, 19:35

no musisz lukać tam gdzie lutowałeś, widocznie lutem zlutowałeś dwa piny prawdopodobnie kostka zółta pin3 z 1,20,21,22,23,24

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 05 lip 2015, 20:08

Ale sprawdzaliśmy na drugim liczniku jest to samo

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 05 lip 2015, 21:42

Skoro bez licznka w normie to musi coś siedzieć w liczniku lub w samej kostce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl